Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
håller på försöka packa en väska till förlossning/bb. Ska man ta med egen ersättning om man inte tänker amma? och hur mkt ska man isf ta med?
känner mig ju helt lost :p
 
Senast ändrad:
Idag kom första paketet med bebiskläder som jag köpt på blocket, sååå små. Då var det ändå stl 56, har köpt några plagg i stl 50 med. De kommer ju typ vara i kattungestorlek?:nailbiting:

Kom även två paket från apotea bla. med grejer till BB-väskan och annat smått och gott som känns bra att he hemma efteråt. Sambon tycker jag shoppar för mycket (tre paket samma dag ser ju rätt mycket ut iofs:p) samtidigt som han säger att vi borde köpa barnkläderna nya istället för begagnade :confused: Tror inte han förstår hur dyrt det är och hur lite de små storlekarna används :D
 
Är det någon som har hämtar ut några babyboxar och var de isf bra? Tyckte det var väldig skillnad på vettighet i innehållet förra gången. De man fick på förlossningen och bb var helt klart bäst.
 
håller på försöka packa en väska till förlossning/bb. Ska man ta med egen ersättning om man inte tänker amma? och hur mkt ska man isf ta med?
känner mig ju helt lost :p
I Stockholm finns Babysemp ersättning och nappflaskor på BB. Det var bara att säga till personalen så kom de med ersättningen. De hjälpte till med att tala om hur mycket bebisen ska äta och hur man trappar upp volymerna.
 
Är det någon som har hämtar ut några babyboxar och var de isf bra? Tyckte det var väldig skillnad på vettighet i innehållet förra gången. De man fick på förlossningen och bb var helt klart bäst.

Jag hämtade ut 5 st :D Gratis är gott, haha! Nämen de flesta hade typ blöjor, vårservetter, prover/halvförpackningar på olika salvor, rabattkoder på blöjor, nappar och 2 månader gratis på viaplay.
 
Är det någon som har hämtar ut några babyboxar och var de isf bra? Tyckte det var väldig skillnad på vettighet i innehållet förra gången. De man fick på förlossningen och bb var helt klart bäst.
Jag har hämtat fyra hittills :angel:
Som @Emtherlia säger så var det mycket våtservetter och rabattkuponger. Fått lite blöjor, nappar och en nappflaska från MAM som känns vettigt. Annars lite varuprover på salvor, någon liten leksak, haklapp från Trygg-Hansa. I en av dem låg det en kondom, typ "ta det lite lungt nästa gång". Eller som sambon sa, lite sent för det ;):D

Har nog tre såna kuponger från Viaplay nu, så se på tv lär jag kunna göra i alla fall:p
 
@Lovise Grattis!! Och extra roligt att våra kom nästan samtidigt :)

Nu känner jag mig bättre och bättre men träningsvärken i armar och bröstmuskler efter förlossningen börjar kännas av rejält :angel:

Men allt jobbigt vägs lätt upp när jag ser lille söta E sova bredvid mig eller maken. Man får ju en sötchock varje gång :love::love:

Tack alla som gratulerat! :heart
 
Nu känner jag mig bättre och bättre men träningsvärken i armar och bröstmuskler efter förlossningen börjar kännas av rejält :angel:

Jag fick också träningsvärk i armar och bröstmuskler efter förlossningen. Fattat inte hur det gick till men uppenbarligen fick jag mig en rejäl workout :rofl:

Grattis till bebisen :love:
 
Bland det första jag sa efter förlossningen förra gången var iofs att det känns som att jag har åkt Vasaloppet :p Man är ju utmattad mest överallt. Men just armar och bröstmuskler tror jag var värre efter 9 mils stakning :D
 
Bland det första jag sa efter förlossningen förra gången var iofs att det känns som att jag har åkt Vasaloppet :p Man är ju utmattad mest överallt. Men just armar och bröstmuskler tror jag var värre efter 9 mils stakning :D
Det som slog mig denna gången, men som jag hade glömt efter första, var att jag blev extremt andfådd bara av att stå upp. En helt sjuk känsla.
 
Det som slog mig denna gången, men som jag hade glömt efter första, var att jag blev extremt andfådd bara av att stå upp. En helt sjuk känsla.

Det där med att stå upp fick jag aldrig prova under min förlossning :meh::p Men då fanns det väl någon fördel med det iaf :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
540
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 623
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp