Bukefalos 28 år!

Howrsetråden, nummer 10!

Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Åhå, kul att det fanns en sån här tråd här :) Är lite nyfiken, vad tycker ni om de nya bilderna på hästarna och ponnyerna? Jag älskar den nya Connemaran :love: är dock besviken på det engelska fullblodet då jag tyckte bra om den förra :meh:
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Jag gillar också connemaran, däremot tycker jag rasen akhal-teke ser rätt skumma ut. Tycker dom ser oproportionella ut med de massiva bogarna och tunna baktill.
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

det håller jag verkligen med om. tyckte dom gamla akhal teke var bättre fastän dom inte var riktigt bra heller. fullbloden var bättre förut då dom såg mer ut som fullblod. nu tycker jag dom ser ut som quarter.
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Nu när du säger det så ser jag vad du menar, och de är ju helt enorma i jämförelse med de andra bilderna :D
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Kl
Har åter igen tagit upp howrse-andet och möttes av fula hästar och nu idag av att de ändrat på utrustningen.

Jag förstår inte riktigt hur de menar, klickar man på en utrustning och vill byta så står det " xxx is already wearing 3*** saddle, this equipment will be Lost if you pick another one."
Dvs förlorar man sadeln helt och hållet? Vill ju kunna byta ut de hästar man ska säljas utrustning mot billigare..

Och sen ser Poseidons pack utrustningen otroligt fult ut på hästarna...
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Jag förstår inte riktigt hur de menar, klickar man på en utrustning och vill byta så står det " xxx is already wearing 3*** saddle, this equipment will be Lost if you pick another one."

Ja, man förlorar utrustningen om man byter. Otroligt dåligt imo.
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Väldigt dåligt :(, hoppas att de ändrar på det om man klagar lite :)
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

KL

Oj, vad länge sedan det var man var inne här. :D

Loggade in för första gången på länge igår och köpte såklart på mig en häst. En Zeus blixt senare så hade jag en märr och idag föddes det första fölet sedan förra året, tror jag allt! Ett Connemara-sto med 1089.43 i GP, så hon är väl medelbra. Ogillar att de flesta hästar som ligger ute är tränade för mycket och inte tävlade så att de inte kan vara med i nybörjarklasserna och svåra att BLUPa. Nu har jag i alla fall en från scratch. :p
 
Ogillar att de flesta hästar som ligger ute är tränade för mycket och inte tävlade så att de inte kan vara med i nybörjarklasserna och svåra att BLUPa. Nu har jag i alla fall en från scratch. :p

Precis det har jag irriterat mig på ett par dagar efter att jag köpte ett sto med helt ok genetik(köpte henne egentligen för ett uppdrag) men med kass BLUP trots att hon var över 10 år eftersom förra ägaren hade tränat klart de tre bästa egenskaperna men inte tävlat först och inte heller tränat ridsätt.

Hej alla förresten, jag började spela för några veckor sedan. :) Heter Dentaku på Howrse också.
 
Har inte varit här på länge märker jag - spelar inte så mycket, loggar bara princip in till spelet för att logga ut. Men det nya eventet kanske kan få gnistan att tändas lite...
Medverkade lite hipp som happ i senaste.. fick ihop 8 lotter man har inte fått dem än - är det någon annan som har liknande problem?

Öppnade ett par y-horn, bara för att.. fick faktiskt Vår :angel:
 
Det här med träning utav hästar, är det alltså viktigast att tävla en massa först, innan man lägger all tid på att förbättra de tre bästa egenskaperna? Kanske måste ändra träningssätt :p
 
Det brukar vara enklast att vinna 20 tävlingar (om det är 100 blup du är ute efter) innan hästen är fullt tränad i sina bästa egenskaper.
 
Jag har inte heller fått de två lotterna jag skrapade ihop hästskor till. Kontaktade supporten i förrgår eftersom det rekommenderades i en tråd, har inte hört något alls.

Vill någon byta lotter är det bara att adda mig, förresten.
 
Har nu ett uppdrag att sälja en häst för mer än 10 000, någon som är villig att "byta"? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp