Bukefalos 28 år!

Hund i bil sommartid - funkar det?

Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Jag är också lite intresserad av den fläkten, men frågan är om den gör någon nytta? Någon som provat med den eller någon annan sorts fläkt?
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Jag har en saab 9-3 halvkombi där jag har tagit bort hatthyllan så det är som ett öppet bagageutrymme.
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

ok har en ford och en volvo själv så jag vet inte vilken friskluftskrok som passar till Saab
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

kl, till TS:
Om nu inte hunden behöver vara med i bilen för att hundägandet ska fungera, varför ska du då ha med den?
Att kolla till hunden en snabbis varje timme gör inte att tiden ensam blir kortare. Min hund har tom svårare att bli lämnad andra gången än första.

Cilla: Jodå, vi tränar ca 3 gånger i veckan men hunden sitter inte i bilen mer än under resan dit och hem. Han är med hela tiden, jobbar vi inte så sitter han uppbunden i närheten av mig.
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Jag startade inte tråden för att höra vad folk tycker om att ha hunden med i bilen eller inte, utan hur ni upplever att era hundar klarar av att vara i bil i sommarvärmen.
Min hund kommer få följa med i bilen då och då av praktiska skäl, däremot är det inte omöjligt för mig att ha hundvakt i stället de dagar vädret inte tillåter det, dvs är för kallt eller för varmt. :)
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Min tjej har varit med mig fran dag ett. Nar hon var riktigt liten hade jag bur i bilen och nar det var riktigt varmt lamnade jag bilen med motorn igang:o eftersom jag kan lasa den sa. Hon trivs bra i bilen, sover mest om jag lamnar henne eller under langa resor... bottom line, hon ar lika trygg i bilen som hemma. Lika trygg i hyrbil som nagon av vara egna fordon. Jag tror att det ocksa hjalpt med "ensamhets traning" rent generellet da jag ibland lamnat henne flera, flera, ganger, korta stunder, da man utrattar manga arenden.
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Fast att svara på hur HUNDEN upplever det i bilen en varm sommardag är ju som att fråga ett barn om det vill ha glass till middag!!

De allra flesta hundar som gillar att åka bil följer ju gladeligen med när ägaren åker iväg även om det är +30 och solsken! Därmed inte sagt att detta är det bästa för hunden ur var sej hälso- eller säkerhets-aspekten!

Vissa hundar - ganska oberoende av ras - tål värme bättre än andra! Medan andra hundar mår dåligt redan vid relativt låga temperaturer...

Så varför chans och ta hunden med när man skall "uträtta ärenden"?

En bra tanke är ju hur kul man själv hade haft det om man fick åka med på en sådan resa och bara sitta i bilen och vänta! Även om man kan sitta med fönsterrutan nere i skuggan!Hade man inte haft det bättre hemma då?!

/Swat
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Att ta hunden med "bara för att" när jag ska uträtta ärenden är det inte tal om. Jag håller med om att hunden säkerligen har det allra bäst hemma, där den kan ligga bekvämt och är trygg.
Ska jag bara vara iväg någon timme på något "ohundigt" och väljer mellan att ta med hunden eller låta den vara hemma så tycker jag det är bäst att lämna den hemma. :)
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Jag tar bara med mig hunden i bilen sommartid om vi ska ÅKA. Alltså lämnas han aldrig i stillastående bil sommartid. ALDRIG. Varför ta med sig hunden i bilen när man bara ska vara borta en timme? Då har den det mycket bättre hemma. Redan nu så här års kan det bli väldigt varmt i bilen snabbt.
 
Sv: Hund i bil sommartid - funkar det?

Som jag skrev innan håller jag absolut med om att hunden har det bättre hemma om man bara ska vara iväg någon timme! :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 685
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 554
Senast: Snurrfian
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 553
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 616
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp