Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 05:or edition 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Helt OT, men jag är så nyfiken på er MÄNNISKOR här inne, är inte ni?? Hur gamla är ni? jobbar/pluggar? mesta merit till häst? Kan vi inte göra en lista? *nyfiken i en strut* Man behöver inte skriva namn och ort.

Jag kan börja

Anni0001 - Journalist, 25 år, tränat 120 hopp och msv dressyr. Mest utbildat, tränat å ridit till andras hästar därav väldigt lite tävling.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Ush - blir inte det lite ångestladdat , hehe kanske bara jag som tycker det. Jag svarar i alla fall.

36 år, djurskötare (grisar) . Startat 130 hopp och LA dressyr, deb fälttävlan. (men det är ju för sjutton evigheter sen) Haft en fyraåring i fyraårschampionatet hoppning, känns inte som det är så mycket att skryta med egentligen :p

Ej tävlat mycket annars, köpt mycket oridna hästar som jag ridit in och startat lite clear rounder sen sålt.

Fött upp 7 halvblod som jag sen sålt (skulle behållt en av dem :cry:)

Rätt så usel ryttare egentligen, men vill ändå inte ge upp :angel:
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

med vår fina stämning i tråden och med alla sköna hästraser ska det väl inte denna lista behöva vara ångestfylld?
Det är ju inte för att skryta om meriter utan för att se lite mer av människorna här inne :)
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Nä det har du rätt i :) Håller med dig om att man blir lite nyfiken på folket, jag läser tråden varje dag, även om jag inte alltid skriver något.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Snygg kuse du köpt !

kl

jag ska köpa ny sadel o träns till mitt sto. Hon är svart men jag har hittills haft mörkbrun utrustning till henne, ska man välja svart istället kanske? Jag gillar egentligen brunt bäst men nu är ju hästen svart :angel:

Väldigt svåra I - landsproblem som ju måste lösas ;)

I tränsväg har hon egentligen ett jättesnyggt svart stubben träns, med världens snyggaste pannband, liksom en tunn kedja på det. Men saken är den att jag vill ha ett remont istället då jag tycker det fungerar bäst på henne och då vill jag ha ett som man kan spänna in nosremmen på den främsta remmen, om ni förstår vad jag menar.

Nu har hon ett fult men fungerande remontträns från börjes.... Sadel har hon en mörkbrun Stubben, men jag ska snart åka in till sadelprovaren och kolla om hon behöver ny och då måste jag ju veta vad jag ska köpa!

Vad rekommenderar ni, ska man ha både en hopp och en dressyrsadel?

Jag har en dressyrsadel som jag ska sälja eftersom jag aldrig använder den och hade tänkt köpa enbart en hoppsadel, eventuellt en allround istället.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Kan bara citera något jag hörde för läänge sedan:

En allround-sadel är inte både och, den är varken eller...

;)
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

*skratt* Nästan villig att hålla med den talaren! Fast allround är ju lämplig om man bara ska "skrotrida" eftersom en hoppsadel blir väldigt obekväm att rida dressyr i och en dressyrsadel blir obekväm om man vill hoppa lite/galoppträna.

Jag har en hoppsadel idag men ska leta reda på en dressyrsadel när han växt klart och man kan börja sitta ned ordentligt och jobba honom. Denna hoppsadel går fint att rida dressyr i på den nivå vi befinner oss idag.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Undrar om jag överhuvudtaget sett en ljusbrun dressyrsadel, någonsin?? Men kan inte tänka mig att det är särskilt stilrent
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Är det inte en godkänd hingst som brukar tävla i det? Don Charly, eller Rambo, eller Hermes har jag för mig. Fast lite skillnad om hästen är fux tycker jag.

Anni

Måste man skrotrida bara för att man har allroundsadel? :p Sen jag skaffade både hopp och dressyrsadel så slutade jag tävla hehe, kanske inte riktigt men nästan.

Hm, jag får väl se vad sadelutprovaren säger, det ger sig kanske när man väl är där.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

PabloPicasso.jpg


KÄÄÄÄRLEK :love:
Vilken underbar blick...
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

*kl*

Smulan 87, vilken goding!! Underbar! :)

Jag har föresten helrakat min lille Ove, det var en riktigt snygg häst där under all "shettis-päls" :D Ska bli skönt nu när han slipper bli så svettig på en gång. :) Han brydde sig ingenting om själva rakningen, så stolt! Fick ta huvudet, ner på benen och ptja, allt! :) Han som var så rädd när han kom!

Nu ska jag åka och rida lite!
Kram Magda!
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Var inte den som Minna hade på Don Charly i Globen typ röd? (jag tyckte att den var megaful...) :)
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Liten presentation då:

Cissi, 37 år (:eek: shit, var tog dom senaste 10 år en vägen?)
Kombinerar anställning inom handeln med
egen verksamhet som är igång lite sporadiskt.
Jobbat några år heltid med inridning /utbildning av unghästar i försäljnings-
stall. Har inte tävlat något att tala på, har blivit sugen först nu på äldre dagar ;) Hoppas komma ut och debutera min lille gule nu i vår.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

:o nää såklart inte! Lite fel att säga "skrotrida"... :o Men vad jag menade var att om man vill träna mer seriöst så tror jag man blir gynnad av att sitta i en sadel anpassad för det man tänkt sig. Dvs en allroundsadel är liksom varken eller :laugh:


Ingen fler som hänger med på listan?? Kom igen nu! ;)
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Malin, 18 år. Tävlar 1.20 på häst och hoppas kunna debutera 1.30 inom kort. pluggar tredje året på gymnasiet (naturvetenskap på idrottsgymnasium). Hållit på med hästar sedan jag var 5 år men aldrig tidigare utbildat häst själv. Folk brukar skratta åt mig för att jag har en häst på 170 och en B-ponny. Men som de flesta säger: "det är så konstigt malin, dina hästar är så olika stora men du ser lagom ut på båda!"
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Försökte bildgoogla och ser ju ut som Don Charly har en ljusbrun, men hittade inga bra bilder på det, men det lilla man såg, såg inte ut att vara en hit.
Min nya häst är ju också fux, och jag har tabaccofärgad hopputrustning, men när det blir köp av dressyrsadel så kommer den definitivt att vara svart.
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

jaha en presentation då!
Är 23 år i september, jobbar som undersköterska. Har tävlat 1.10 med förra pollen. Köpt och ridit in 3 hästar, 4 med Dacke, har inte tävlat så mycket än men hoppas kunna göra detta med Dacke! Här kommer föressten en bild på honom när vi var ute på en tur i december. ingen bra kamera men men. är så tråkigt nu när han har vintervila, vill bara rida nu när man börjar komma någon vart!!!

viewimage.php

http://www.geting.se/viewimage.php?image=147149-dsc00494.jpg
 
Sv: Hur går det för era 05:or edition 4

Madde 20 år. Från Västerås men bor för tillfället i Göteborg.
Jobbar som växeltelefonist på Swedbank (vardagar) och som butiksmedarbetare på Clas Ohlson och IKEA (helger).

Uppvuxen på hästgård, mina föräldrar sysslar med trav och är hovslagare & ET. Jag själv har haft häst sedan jag var 11 och endast tävlat ungponnyklasser upp till regional LB. Är inne på min 3e ungponny nu.
När jag flyttar hem till Västerås igen ska jag köra in min ponny, sedan ska jag även testa på lite trav för att göra något nytt kul :).
Är sugen på att ta hem en 1-åring och sedan köra alla kval osv med den som 2-åring och testa på en unghäst inom trav denna gång. Vi har en nyanläggd travbana hemma på gården och en rakbana i skogen.

:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 190
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 382
Senast: Fruentimber
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 974
Senast: Madalitso
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 786
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp