Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Odin tabac
v75 -4
han gick å vann!!

:banana::bump::banana::bump::banana:
ja vad säger man han e helt otrolig den killen.. tror inte johanna grinat så mycket på länge...
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty
6/2140m

Först i andraspår första 1500. Höll farten och gick i mål som 7:a på 17,3
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty
2/3140m

Flög till ledning och svarade upp 2 hästar som pressade på henne första 1500.
1000 meter från mål tappade hon och slog ihop. Hade skyhög puls efter loppet så antagligen har hon dragit på sig en halsinfektion...

ug
 
Sv: Hur gick loppet????

kan juh skriuva lite mer utförligt kanske..

kom iväg bra bakom bilen men hamnade i dödens... öppnade 11.. bet i rejäklt på upploppet å vann med 1½ längde.. var lite trött men hade bra puls efter loppet. elelr trötter va väl tillräckligt pigg för att studsa runt å försöka träffa mina fötter när jag skrittade av honom så han skulle sluta blåsa....

– Ledaren blev lite het från början så jag valde att sätta mig lugnt utvändigt honom. Han kändes pigg och fin hela vägen och gick ifrån på ett rejält sätt, sa Örjan Kihlström i segerintervjun.


Dagens bästa: About A Boy (V65-5) avgjorde enkelt över upploppet trots ett tufft lopp. Fler segrar väntar för sexåringen.

 
Sv: Hur gick loppet????

Ja vad säger man???

Spets och slut!!!!

Kusken såg frågande ut när jag berättade att hon aldrig gått i sulky innan och undrade om hon slogs. inte vad jag märkt sa jag för hon har varit super hela tiden här.

Själv tyckte jag att hon såg så där ut första varvet i värmningen men i högre fart såg det bättre ut.

Själva loppet var ju inte så spännande, hon sprang där framme med klippande öron... Fick öppna första 500 på 15 ungefär och första varvet på dryga 18.

Men varför anstränger man sig och monterar massa snören på kusen när kusken inte använder dem? :eek:

Tussarna kvar och norsken uppe... :idea:

lopp_7.jpg


Vilket framsteg hon har... :love:

Utlåtandet från kusken efter var klart positivt, när en kusk av den kalibern säger att det är en bra häst är det kul!
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty
Rättvik 3 okt
13/2140A

"DROPDEAD BEAUTY tog sats i tredje 1300 kvar. Utvändigt ledaren 500 kvar och säkert grepp 200 kvar. Höll undan för anstormningen den sista biten"

Jag är så lycklig så jag vet inte vart jag ska ta vägen! :eek::love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Ma Belle Joujou

Ax 7/10

Fastnade/dängde huvudet i vingen strax innan start och så var det med det...

dgu

Men hon rörde sig äntligen som jag vill att hon ska göra... :love::love::love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja vad säger man???

Spets och slut!!!!

Kusken såg frågande ut när jag berättade att hon aldrig gått i sulky innan och undrade om hon slogs. inte vad jag märkt sa jag för hon har varit super hela tiden här.

Själv tyckte jag att hon såg så där ut första varvet i värmningen men i högre fart såg det bättre ut.

Själva loppet var ju inte så spännande, hon sprang där framme med klippande öron... Fick öppna första 500 på 15 ungefär och första varvet på dryga 18.

Men varför anstränger man sig och monterar massa snören på kusen när kusken inte använder dem? :eek:

Tussarna kvar och norsken uppe... :idea:

lopp_7.jpg


Vilket framsteg hon har... :love:

Utlåtandet från kusken efter var klart positivt, när en kusk av den kalibern säger att det är en bra häst är det kul!

Så går det när man länkar... De har bytt ut svarta tanten mot en vanlig brun :eek: Som springer som alla andra dessutom. :rofl:
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty Romme idag

Hon var laddad, FÖR laddad och började loppet med en lång startgalopp och där var loppet över för hennes del.

ug
 
Sv: Hur gick loppet????

Ah, mycket nu... Hinner inte kolla Buke (ILLA!)
Tis 7/10 Sweet Sirocco spår 12. Hamnade fint i 3:e utvändigt, satt kvar där till c:a 600 kvar, fick en rygg igenom sista kurvan, spurtade duktigt och vann med hals. Familjefest i vinnarcirkel och i stallet efteråt då kusken var tränarens 20-årige son som tog sin första seger i livet :banana:

Sön 12/10 Sweet Sirocco (hade en tuff vecka) Spår 4 Färjestad. Togs lugnt från början, han gör trots sin startsnabbhet, sina bästa lopp bakifrån. Hamnade 2:a utvändigt. Tuff körning där fram gjorde täthästarna trötta och våran pålle kunde lätt glida förbi 500 kvar och vinna med 5 längder !! :laugh: :laugh: :laugh:

Sicken Toppenvecka!! :bump:
 
Sv: Hur gick loppet????

Ah, mycket nu... Hinner inte kolla Buke (ILLA!)
Tis 7/10 Sweet Sirocco spår 12. Hamnade fint i 3:e utvändigt, satt kvar där till c:a 600 kvar, fick en rygg igenom sista kurvan, spurtade duktigt och vann med hals. Familjefest i vinnarcirkel och i stallet efteråt då kusken var tränarens 20-årige son som tog sin första seger i livet :banana:

Sön 12/10 Sweet Sirocco (hade en tuff vecka) Spår 4 Färjestad. Togs lugnt från början, han gör trots sin startsnabbhet, sina bästa lopp bakifrån. Hamnade 2:a utvändigt. Tuff körning där fram gjorde täthästarna trötta och våran pålle kunde lätt glida förbi 500 kvar och vinna med 5 längder !! :laugh: :laugh: :laugh:

Sicken Toppenvecka!! :bump:

Många många grattis !!!:laugh:
 
Sv: Hur gick loppet????

schelin_j skrev:
Inte "riktiga" bukehästar men mina darlings... som dock ägs och tränas av min stallägare Fast jag kör lite träningspass ibland när jag hinner - och brukar sela ut vid tävling så jag är lite involverad i alla fall.

Sörbo Sixten och Granfaksa startar i Rättvik 15/10 lunchtrav. Inte klart i skrivande stund vilka lopp det blir (eller så är jag för korkad för att fatta...)

Men det ska bli roligt att se Sixten på banan, var ett tag sedan! Och så hoppas jag förstås att Faksan äntligen ska ta och visa vad hon kan, för hon kan verkligen...om hon är på bra humör

De vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BÅDA TVÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har nog sällan grinat så mycket av lycka...
 
Sv: Hur gick loppet????

Tackar!!! Det är ljuvligt!

Enda som grämer mig nu är att jag inte satsade en liten slant...hade ju klirrat fint... men man KAN inte vara grinig över sådant när det gått bra :banana:
 
Sv: Hur gick loppet????

Då har man varit på Axevalla igen... :D - Ma Belle Joujou

Kusken tyckte inte hon kändes lika fin som vid segern efter värmning, en snabbkoll visade att hon satt fast lite i en bog (vilket hon inte gjorde i lördags), djupare än så hann jag inte kolla.

Hon gjorde en godkänd start och hamnade andra ytter, det kändes ju bra... Men trav är ju trav, nån av de betrodda tog sats från kön och bytte av den som gick i dödens. 1000 kvar kom nästa attack i tredje med två hästar, men det bet inget för dem.
Så hon fick inte fritt förrän en bit in på upploppet och avslutade skapligt till en sjätteplats. :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty Romme idag

Hon var laddad, FÖR laddad och började loppet med en lång startgalopp och där var loppet över för hennes del.

ug



Hon gjorde en repris på den starten ikväll. Tror hon blivit less på voltstart helt plötsligt... :cool:
 
Sv: Hur gick loppet????

Hon gjorde en repris på den starten ikväll. Tror hon blivit less på voltstart helt plötsligt... :cool:

Äh det är bara för att "turkusken" är och solar tror jag :rofl:

Hade tänkt åka ut till Romme i går men var så himla trött så jag nöjde mig med att se på tv... sambon garvade när jag skrek NEEEEEEEJ när Dropdead galopperade...

Han har i alla år fått utstå pikar när han ser på hockey och väsnas :angel:
 
Sv: Hur gick loppet????

Haha det är väl så! :p


Hon har haft 2-3 startgalopper förut och det var i början av sin karriärr men sen gick hon iväg hur bra somhelst även om det var spår 2 eller 4.
Och efter hon fick gå auto första gången ( som hon vann ) så har hon blivit irreterad vid voltstart.
Tror hon gör det i protest, så härdanefter är det auto som gäller :rofl:
 
Sv: Hur gick loppet????

Haha det är väl så! :p


Hon har haft 2-3 startgalopper förut och det var i början av sin karriärr men sen gick hon iväg hur bra somhelst även om det var spår 2 eller 4.
Och efter hon fick gå auto första gången ( som hon vann ) så har hon blivit irreterad vid voltstart.
Tror hon gör det i protest, så härdanefter är det auto som gäller :rofl:

Haha, det beror väl på vem som kör;):D;)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 475
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 865
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 304
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 181
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp