Bukefalos 28 år!

Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nu är jag inte heller någon större beundrare av dom som gärna ammar offentligt och INTE döljer det alls.

MEN! Vet du vad jag gör då :idea:
Jag tittar inte!!! :banana:

Enkelt fixat!

Svårare då med svettluktande männniskor som nån skrev:mad:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Hatar du mig så mkt? Stackare....

Spy är väl att ta i men hyfsat sofistikerade människor gillar inte att se feta mjölkbröst mitt i synen. Men det kanske är vanligt i ditt umgänge...vad vet jag...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Fast man hör det fast man inte tittar. Dessutom verkar många vilja att hela resturangen ser deras amning...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Håller med dig. Det är inte favoritsynen precis. Vissa verkar tyckta det e helt ok att hala fram en tutte vid matbordet. :smirk:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Elin delammade jag i fem månader, hel ammad om man nu kan kalla det det i ca en månad... Jag hade inte tillräckligt med mjölk åt henne så vi fick lov att ge ersättning oxå... Vid fem månader tröttnade hon på bröstet som var segt och gav för lite och valde nappflaskan. Andledningen till att jag inte hade mjölk den gången var antagligen beroende på lite kaotisk förlossning där jag efter akutsnittet inte fick träffa dottern på fyra timmar, sen hålla henne en halvtimme, blev av med henne igen för sköterskorna ansåg att jag behövde sova och sedan skulle jag försöka amma... Att hon dessutom hade svalt en massa fostervatten som gjorde att hon spydde nästan hela tiden underlättade inte... Att dessutom min svärfar var väldigt dålig och sedan dog 10 dagar efter förlossningen gjorde sitt till... Uppe på allt detta hade jag en BVC sköterska som missade alla tecken på att det var något som var fel och la allt för att ammningen inte fungerade på mig och för att jag var stressad... :crazy:

Det är en verklig skillnad denna gång, visserligen är han bara drygt en vecka gamal men brösten är fulla med mjölk och han äter och sover och jag känner mig väldigt mycket tryggare i mitt föräldraskap, dessutom har vi kunnat koppla av fullständigt och bara vara vi i våran familj...
Så om det flyter på så här så kommer jag nog att amma ialla fall minst ett halvår men antagligen längre...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jaaa. det är ju inte första gången "ammande-kvinnor-på-resturang" får på skallen. Men för att klara dig undan "du-får-titta-bort" argumentet så påstårdu att du nu ochså HÖR[/I ]när bebisen äter, och störs lik förbannat. Varför så vara så provocerande ???????
Jag vill inte ha andra kvinnors blekfeta bröst uppslängda i min åsyn
och
hyfsat sofistikerade människor gillar inte att se feta mjölkbröst mitt i synen.
(menar du att du skulle vara sofistikerad????? :D )
Nååååja (va e en bal på slottet)
Och svara sanning nu Narcissa.............Du SER inte många mammor som ammar sina barn på det viset du beskriver. Dom finns.......jag har ochså sett.........men dom allra FLESTA som ammar sitt barn på resturang gör det diskret. Du låter som om att varenda gång du ser en ammande kvinna så visar hon brösten helt och hållet. Så är det ju inte eller hur...........och man hör inte. Det var bara ett påhitt!
Mina barn är uppvuxna i Italien, och av någon konstig andlednig så finns det inte så många cpskadade i rullstol här. Du vet sånna som dräglar, äter så det sprätter runt, gegga över hela ansiktet och låter som om dom vore grottmänniskor. Dom ser man mer hemma i Sverige, och dom första gångerna dom såg "sånna" så var det nått nytt och för dom och se det. Och jag förklarade varför dom var så där konstigaoch att det är oartigt att stirra. Jag upplevde att det inte var så svårt att lära dom den manérn(dvs. det är oartig att stirra) Dom är 8 och 10.
Det lektionen måste din morsa ha missat med dig!!!!!!!!!!!
gulan fd.gulla
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

På en resturang?med musik & folk som pratar med varanndra,DEN hörseln hade jag velat ha :crazy:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Om du HÖR när barnet ammar så måste du ju för f-n suttit på stolen bredvid och lagt örat intill detta "blekfeta" bröst!
För på nå annat vis kan jag inte få det till att du möjligt kan höra det lilla ljudet.

Vilken sofistikerad person gör så!? :crazy:

Tror heller inte det är en sån vanlig syn (ljudupplevelse :rofl: ) som du vill få det till att vara.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge ammade ni ???

Det brukar snarare vara hela restaurangen som vill titta.
De flesta som har haft egna bebisar blir som stora hjärtan av att se en bebis som diar.
Och så blir jag med.
En frisk och nöjd bebis som diar, vare sig det är flaskan eller bröstet, det är ju alldeles ljuvligt.

Och det låter ju likadant om bebisen äter från en nappflaska.
Stör det dig det också?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

*lånar knapp*

Min son är idag 1 år oc 9 månader och jag, hör och häpna eller äcklas om ni så vill, ammar fortfarande. Inte offentligt men morgon och kväll vill David gärna ha lite "tutte" och när mamma kommer hem från jobbet. Han vill ha det så än så länge och inte mig emot, han slutar väl när han är mogen.

Sedan får de som äcklas av det gärna göra det. Det är deras problem och de som lider av det, inte jag!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Det är inte ljuvligt med bebisar överhuvudtaget. Borde finnas vissa tider när man kunde gå med barnen och andra tider för oss som inte älskar barn direkt.
Vem släpar förresten med ett litet barn på resturang kl 21 på kvällen?

Jaja...alla mina vänner störs enormt av självgoda mammor som tror de gjort världens bedrift.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Borde finnas vissa tider när man kunde gå med barnen och andra tider för oss som inte älskar barn direkt.

Grattis. Det är det dummaste jag läst hittills på buke alla kategorier. Den enda trösten för dig är att jag bara varit här sen mars.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Inte_Ung skrev:
Jösses!
Är ni bröstfixerade eller är ni?

Eller är ni kanske mest sexfixerade?
Som att allt som går att koppla till sex, det har mest med just sex att göra?

För inte kan ni känna er störda av att ett föl diar sin mamma?
Eller kan ni?

Men läs vad jag skriver! Jag VAR skrämd av tanken att amma men jag är inte längre 20 eller barnlös. Jag har utvecklats och mognat.

Att ett föl diat sin mamma, var när jag var 20 och barnlös en helt annan sak, de var ju djur.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Stavningen är juver, inte ljuver.

Vet du, jag tycker det verkar vara jobbigt att vara Narcissa Malfoy och störa sig på så många saker. Är det inte blekfeta människor så är det fula/ovårdade/ammande som du lider av att se. Det måste gå åt en himla massa energi att bry sig så mycket.

I min värld är sofistikerade människor sådana som kan föra sig i alla kretsar, kan uppträda hyfsat och har en viss social smidighet. T ex visar man inte äckel inför andra människor, det är respektlöst. Och man beter sig inte hursomhelst när andra människor är närvarande, t ex som skräckexemplet blöjbyte på restaurangbordet.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Betyder det då att man kan dra till med floskeln "Vänta bara tills att du får barn, då så kommer du att ändra dig" i den här frågan?

Och göra någon sorts slutledning att de med fobi för bröst och amning uteslutande är kvinnor (inte män alls) som inte fått barn.
Samt att dessa oftast är yngre, kanske under 25?

Och därför bara har erfarenhet av en och endast en användning av sina egna bröst, den sexuella tillsammans med en man.
Och därför är övertygade om att det är primärfunktionen för bröst.

Medan vi som ammat vet att primärfunktionen för bröst är att mata barn, det är ju vad naturen har skapat dem för.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Det är inte ljuvligt med bebisar överhuvudtaget. Borde finnas vissa tider när man kunde gå med barnen och andra tider för oss som inte älskar barn direkt.
Vem släpar förresten med ett litet barn på resturang kl 21 på kvällen?

Jaja...alla mina vänner störs enormt av självgoda mammor som tror de gjort världens bedrift.

Varför man tar med ett litet barn på resturang kl 21? Jo för det är så enkelt, små barn sover nästan var som helst och varför ska man inte få äta god mat och trevligt sällskap bara för att man har barn? Är det äldre barn så är det bara bra att de får se lite av världen och lära sig hur man uppför sig så de slipper sitta och strirra på alla andra människor när de väl har fått komma hemifrån...

Dottern har fått hänga med sen hon var liten, det var en period då vi undvek resturanger då hon hade svårt att sitta stilla allt för länge men nu som treåring så brukar det räcka med lite pennor och papper eller ett litet pussel som sysselsättning... Lilleman har ännu inte hunnit med några resturangbesök men han är bara drygt en vecka än så länge...

Jag tror inte att jag har gjort världens bedrift, det hela är väldigt naturligt, men jag är stolt över dottern som kan uppföra sig på resturang och varken stirrar eller pekar på folk som uppför sig annorlunda...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Då tillhör du undantagen som har väluppfostrade barn. De brukar annars springa omkring och leka bland borden.
Jag har betalt för att käka där och vill inte att det ska fungera som dagis.

Vill man se folk kan man äta tidigare iaf...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 560
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 901
Senast: Mirtai
·
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
297
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp