Bukefalos 28 år!

Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Det är inte ljuvligt med bebisar överhuvudtaget. Borde finnas vissa tider när man kunde gå med barnen och andra tider för oss som inte älskar barn direkt.
Vem släpar förresten med ett litet barn på resturang kl 21 på kvällen?

Jaja...alla mina vänner störs enormt av självgoda mammor som tror de gjort världens bedrift.

:rofl: :rofl: Du är rolig du :rofl: :rofl:
:banana: humor humor :banana:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Då tillhör du undantagen som har väluppfostrade barn. De brukar annars springa omkring och leka bland borden.
Jag har betalt för att käka där och vill inte att det ska fungera som dagis.

Vill man se folk kan man äta tidigare iaf...

Vet du vad vi har den valfriheten att vi precis som du kan välja var och när vi ska äta, duger det inte så res på dig och gå därifrån!!!

Att sitta här och klaga och kasta skit på folk är så förbannat lågt att det inte finns, har du nångång när du ätit och alla dessa barn sprungit runt borden påpekat att du finner det störande?

Jag och min sambo var så sent som för 2 veckor sedan på restaurang kl 21.30 en fredagkväll med våran 5 åring
:angel:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag tilltalas inte heller av iden med att amma (tyvärr,eftersom det är det bästa sättet att ge barn mat) men hundra gånger hellre ett barn som amma än en som SKRIKER.
Dessuom så kan man ju undvika att strirra på tutten - men en unge som skriker är svårt att undvika.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Du kanske kommer ihåg fragment av hur det var när du var 20? För jag tror att du precis som jag inte var lika tolerant eller överseende då som nu. Då var allt typ svart eller vitt och man visste väldigt mycket om vad som var rätt eller fel.

Visst skulle man kunna komma dragandes med en floskel men det hjälper inte narcissa med fler. Om de ändrar uppfattning om barnalstrande en dag så kommer de kanske även ändra uppfattning om amning. Den dagen den sorgen.

Och om så sker kanske de, precis som jag, när de är runt 40 kan le överseende åt andra 20-åringar som kräks av att se diande barn på stan. Men ändå inte ids pracka på dem något de inte är mogna för.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Då tillhör du undantagen som har väluppfostrade barn. De brukar annars springa omkring och leka bland borden.
Jag har betalt för att käka där och vill inte att det ska fungera som dagis.

Vill man se folk kan man äta tidigare iaf...

Nej jag är inget undantag som har väluppfostrade barn, däremot märks vi inte så ofta eftersom de är just väluppfostrade... Det är de som inte har brytt som om att fostra sina barn som syns och hörs... Och tyvärr får vi normala föräldrar skit för det...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag ammade min pojk i 30 dagar och flickan i 4 dagar.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nu är jag ju äldre än 20... ;-)
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

20-åringar är ett samlingsbegrepp för "folk" under 30, för oss som är mycket 30+ ;)
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Då tillhör du undantagen som har väluppfostrade barn. De brukar annars springa omkring och leka bland borden.
Jag har betalt för att käka där och vill inte att det ska fungera som dagis.

Vill man se folk kan man äta tidigare iaf...
Vore det inte smartast om du bara helt enkelt stannade hemma och slapp se allt detta vidriga de osofistikerade i detta hemska samhälle tvingar dig att bevittna? :crazy:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Ja, det vore väl bäst.
är det bara barn som borde förbjudas att gå på resturang? (som kan skrika,dregla och låta) handikappade(som kanske åxså dregglar,har "dåligt" bordsskick ELLER låter) gamla (som kan lukta illa) för att inte tala om alla FETA människor som vaggar fram och vräker i sig mat så att vi andra tappar matlusten.....
Allt för att undvika att stöta de vackra och sofistikreade :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge ammade ni ???

Även de osminkade med dålig klädsmak borde väl hålla sig hemma?
Allt för att inte väcka anstöt på de vackra och sofistikreade.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nu får vi väl ta och lyfta den här diskussionen lite över lågvattens nivån, eller?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jo...kanske det...konstigt bara att så många här förnekar faktumet att många störs på det vi tagit upp i tråden.
För det är oändligt många som störs av lekande barn på en resturang...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Jo...kanske det...konstigt bara att så många här förnekar faktumet att många störs på det vi tagit upp i tråden.
För det är oändligt många som störs av lekande barn på en resturang...

Vet ingen här som förnekat att det kan vara störande med lekande barn på resturang.

Men tråden handlade om hur länge man ammat sitt/sina barn.

Då var några tvungen att svara på nåt dom tydligen inte hade erfarenhet av...
Sen verkar tråden spåra ur lite för nu handlar det om att du/vissa inte får äta ifred :crazy:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag äter på restaurang OFTA och kan inte påstå att det är något stort problem faktiskt. Helt enkelt uppför faktiskt sig de flesta väldigt bra tycker jag. Visst har det väl hänt någon gång att de gått lite vilt till, men det betyder ju knappast att alla familjer med barn är förbjudna att äta ute under 12års period efter födsel, eller hur.

Men jag gissar att du störs bara du SER barnet på restaurangen, oavsett om det ammar eller inte eller skriker och springer omkring eller inte. Du ser ett barn och tänker " ohh nej!!!" , negativt inställd från början helt enkelt.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Första barnet ammade jag i 8 månader. Sen valde han själv o sluta.

Andra barnet ammade jag i 9 månader. Då tyckte jag att det räckte. :)

Det var först efter det att jag slutat amma helt som bägge barnen tog flaskan. Innan det vägrade de.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 921
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 560
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
4 674
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 901
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp