Importera valp från EU - rabiesfritt land. Hur går det till?

Sv: Importera valp från EU - rabiesfritt land. Hur går det till?

Jo, om man åker bil måste man ha tillstånd från de länder man åker igenom. Jag försökte kolla upp det när vi hämtade våran hund i tyskland förra året men kunde inte få nåt vettigt svar av Danmarks motsvarighet till jordbruksverket. så vi valde att åka färja direkt från tyskland till Sverige istället för att åka tyskland-danmark och sen Danmark-sverige. Ville inte flyga med lilla valpen därför vi ville åka bil/färja.
 
Sv: Importera valp från EU - rabiesfritt land. Hur går det till?

Men jag flyger.. behöver jag ändå nåt tillstånd?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 946
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Jag har läst och läst och läst på jordbruksverkets hemsida och på min rasförenings hemsida men det står ju bara kopierat från varandra...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Masse
·
Övr. Hund Japp.. Gnist planerar att importera hund i år :bump: men för tillfället är det lite hysch om ras och land :p Nytt fräscht blod ska...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 190
Senast: Kamomilla
·
P
Övr. Hund Är det krångligt att importera en valp från utlandet? Jag tänker först och främst på länder som ligger en bit bort (och som ej är...
2
Svar
23
· Visningar
3 474
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp