Bukefalos 28 år!

Inför Eurovision Song Contest 2015

Moldavien : 90-talet ringde och ville ha tillbaka sin låt. Annars gillade jag att den var upptempo och rätt trallvänlig, tänkte faktiskt lite på Eric Saade, haha. Tror dock inte den kommer ha en chans i finalen (om den ens tar sig dit).
Armenien : Blev nästan yr av att lyssna på det här bidraget, tyckte den kändes rörig och det var så mycket olika toner och instrument i bakgrunden, kanske kan göra sig bättre live dock.
Belgien : Första tanken var att hans röst lät väldigt ung, som om det var en mycket yngre pojke som sjöng. Andra tanken var att det var då en riktigt dålig engelska och tredje tanken var att den var väl okej i vissa delar ändå.
Nederländerna : Uhhh, kändes gammalt. Som en låt som man plockat från en skiva som stått längst bak i skivsamlingen och dammat. Tjatig men säkert lätt att komma ihåg av den anledningen...
Finland : Jätte svårt att tycka till om det här bidraget. Låten tyckte jag var riktigt kass, eller så är det jag som inte förstår mig på punk men fint att Finland tagit fram det här bidraget som faktiskt har ett budskap, både med låten och med artisterna.
Grekland : Tvärtemot panelen tyckte jag inte att det här bidraget lät speciellt Grekiskt. Fin ballad ändå, bra röst och gillade speciellt de partierna där hon hade lite tryck i rösten. Låten hade jag dock glömt bort sen när panelen pratat klart så den fastnade/gjorde inte nåt speciellt intryck hos mig.
Estland : Gillade den. Härligt duett, trevlig melodi och jag gillar låtar som berättar en historia, hoppas den låter bra även live.
Makedonien : Tyckte den här låten var gullig, gav mig en feelgood-känsla och det kändes som att den nog kan sticka ut en del bland bidragen.
Frankrike : Såååå tråkigt, somnade nästan.
Australien : Det här kändes fräscht och 2015. Australien blir nog farlig....

Så, ska jag summera var nog Australien, Estland och Makedonien mina favoriter i kväll :up:
 
Jag lyssnade inte så noga på TVn men kollade Australiens bidrag på youtube och den var ju inte alls bra! :down: Låter som vilken låt som helst som man hör på radion. (Iofs lyssnar jag inte på radion).
 
Råkande starta en egen tråd då jag inte hann skriva klart i går, och är så van att bara jag startar dessa trådar haha.

Så klistar in mina kommentarer här också :)

Moldavien - Gillar inte videon, och tror det kan bli rätt trist på scen? För låten är inte särskilt stark, inte usel men bara medelmåtta. Helt ok engelska dock!
Armenien - Väldigt spretig låt med många artister. Det är stundtals rätt fint, men tror videon påverkar intrycket. Egentligen en politisk låt, och det ska man ju inte blanda in. Tror det blir trist på scen.
Belgien - Låten är kanske inget speciellt och jag vet inte exakt vad den handlar om, men det är ngt spännande ändå? Gillar hans röst!
Nederländerna - De kör lite countrystuk igen, men sämre än låten förra året. Det händer inte så mkt, men hon sjunger mkt bra.
Finland - Är kluven, mitt halva finlandshjärta vill ju gilla detta... Men ser man till låten så är den inte ett dugg i min smak. Sen är det spännande och se hur europa tar emot själva konceptet.
Grekland - Grekland för min ska vara lite inhemska toner och dans, alt ruffiga killar med dålig engelska, då älskar jag det. Nu är det en whailande blondin, nej det faller inte mig i smaken. Mest för att låten är intensägande.
Estland - Gillar att låten har en story, bra röster och skön låt så. Vet dock inte hur den kan fungera live det är enda frågetecknet? Men känns som en "riktig" låt.
Makedonien - Nyfiken på hur killen ser ut, för jag gillar verkligen hans röst! Och låten är mkt behaglig att lyssna på !
Frankrike - Hon sjunger bra och så... men jag är inte ett stort fan av franska ballader... tyvärr!
Australien - Riktigt radiodänga och hans har en jäkligt skön röst! Tror han kan gå långt! Kanske t.o.m vinna?
 
Jag tyckte

Moldavien -
En "catchy" låt, svängigt, en tydlig refräng. Jag gillar!
Armenien - NEJ.
Belgien - Tråkigt.
Nederländerna - Mellanmjölk, men jag gillar hennes röst...
Finland - NEJ.
Grekland - Mellanmjölk, kunde vart värre dock.
Estland - Som någon annan sa, jag gillar att den har en story o känns som en riktig låt.
Makedonien - Jaså, det är streck-gubbarnas år i år? Här har vi nog Måns värste konkurrent hittills iaf. En lagom låt, som antagligen växer när man hör den flera gånger.
Frankrike - En helt ok ballad faktiskt, ingen vinnarlåt, men kunde vart värre.
Australien -
Radiodänga, en bra låt med en vad det verkar charmig sångare.

//r
 
Australien intresserade av ESC? Det var nytt för mig. Alla australiensare jag har bott med (typ fyrtio stycken) har varit helt ovetande om ESC och definitivt inte visat något intresse för det.
 
Australien intresserade av ESC? Det var nytt för mig. Alla australiensare jag har bott med (typ fyrtio stycken) har varit helt ovetande om ESC och definitivt inte visat något intresse för det.
Australiensk tv har sänt esc i flera år och har en ansenlig mängd tittare (minns inte hur många) så visst finns det ett intresse, men Australien är ju samtidigt ganska stort.
 
Jag tyckte (skala 1-5) (lyssnade mer än jag glodde på videona)

Moldavien - 4+
Tyckte den va skitbra =) Gillade skarpt =)
Armenien - 2 Nej den va som andra skrivit rörig, men ett bra "försök" de kunde ju sjunga (här) men hur de blir live är ju en annan sak.
Belgien - 4 Gillar =) (jag är inte alls svag för unga pojkar :p ) Skön stil och melodi.
Nederländerna - 3 Lite krystad "röst" iom det höga tonläget, men gillar att Holland återigen spinner vidare på "country influerad" låt , men lite tråkig...
Finland - 0 Alltså ? På allvar ? NEJ !!!!
Grekland - 2- Den va bara jättetråkig... Och sen är frågan kommer hon verkligen sjunga "rent" sen på scen ? Den spricker ju lite redan nu...
Estland - 2 Tråkig, videon har en story men låten är bara tråkig...
Makedonien - 3+ Visst är den "lik" Heroes MEN den är betydligt "mesigare", Måns har mer power i sin... men den ÄR bra ...
Frankrike - 2- Bättre sjungen än Grekland men trååååkig... Lite GnR över den men som sagt sååååå tråkig ....
Australien - 4 Kanonlåt men om jag ska jämföra med Moldavien så tycker jag Moldaviens slår den här... Så jo helt i klass med Belgien (fast en annan stil såklart) Men en bra feelgood låt =)

Det va mina "siffror" =)
 
@corzette bra ide att sätta poäng.

Moldavien - 4, Gillade den, trallvänlig, blev sugen att röra mig med musiken. Men gillade inte videon.
Armenien - 1 Lät som de inte ens försökte sjunga samma sång. Men gillade att det hade ett budskap.
Belgien - 3 Om han gör ett bra framträdande så tror jag han kan komma långt. Rycks med i refrängen.
Nederländerna - 2 Gillar inte denna typ av musik
Finland - 2 Gillar inte låten, gillar inte videon. Men gillar budskapet och att alla får vara med.
Grekland - 1- Kommer inte ihåg låten
Estland - 3 helt ok, men inte mer. Men varför var hon i stort set avklädd i hela videon?
Makedonien - 3+ Jag gillar den, frågan är hur de ska göra för att få sina gubbar på scenen?
Frankrike - 3 Jag är en av de som luras av det fina språket.
Australien - 4+Jag skulle inte bli förvånad om denna vinner. Bra låt, en låt många kan gilla. Frågan är om något annat land hade skickat den hade den varit favorit tippad då?
 
I kväll är det dags igen, samma kanal och samma tid :), de åtta sista bidragen i semifinal 1 samt Spanien och värdlandet Österrike kommer visas.

Serbien (Bojana Stamenov - Beauty never lies)
Ungern (Boggie - Wars for nothing)
Vitryssland (Uzari & Maimuna - Time)
Ryssland (Polina Gagarina - A million voices)
Danmark (Anti Social Media - The way you are)
Albanien (Elhaida Dani - I'm alive)
Rumänien (Voltaj - De la capat / All over again)
Georgien (Nina Sublatti - Warrior)
Spanien (Edurne - Amanecer)
Österrike (The Makemakes - I am yours)

infor_del2_zpsthukwax9.jpg


 
Mina betyg för kvällens låtar:

Serbien (Bojana Stamenov - Beauty never lies) - Inget nytt i mina öron och rätt trist, den är ngt bättre när den kommer igång, men annars nja...
Ungern (Boggie - Wars for nothing) - Gillar tjejen, men ännu en låt som ska ha fint budskap. Inget fel med det, men i dessa sammanhang så är det svårt att veta om det är äkta eller inte (dvs röstfiskeri?). Fin melodi dock.
Vitryssland (Uzari & Maimuna - Time) - mkt action i videon, vilket låten behöver. Hur funkar det live? Håller rösten/engelskan? Bara weird, på fel sätt.
Ryssland (Polina Gagarina - A million voices) - min tv frös till is så får kolla denna i efterhand... kanske ej missade ngt?
Danmark (Anti Social Media - The way you are) - jag är lite svag för låtstilen och gillar hans röst. Men tror låten hade behövt vara lite starkare? Men skön behaglig att lyssna på!
Albanien (Elhaida Dani - I'm alive) - Snygg tjej med bra röst och hon känns äkta, men låten kommer inte med ngt nytt? Tror nästan jag föredragit den på albanska? Mkt hänger på liveframträdandet.
Rumänien (Voltaj - De la capat / All over again) - Jag brukar gilla Rumäniens låtar, och trots hans ngt bristande engelska så gillar jag melodin och han röst! En riktigt låt helt enkelt som är enkel att lyssna på. Håller med Kristin: tänk den på italienska!
Georgien (Nina Sublatti - Warrior) - Äntligen ngt tufft tänkt jag, men hur tufft blir det live? Och det händer ändå inte så mkt i låten?
Spanien (Edurne - Amanecer) - har hon den pipan live så kan det låta riktigt bra, det är fängslande och dramatiskt, men man kan luras av dramatisk video också!
Österrike (The Makemakes - I am yours) - älskar hans röst! Skön avslappnad låt men som kanske är lite för avslappnad för ESC? Men jag gillar det mycket!

SKa lysssna på Ryssland snart så återkommer med deras betyg ;-)
 

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 164
Senast: malumbub
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 653
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 728
Senast: voltis
·
Äldre Ikväll smäller det äntligen!! Dags för Eurovision Song Contest igen, det är semifinal 1 som går av stapeln och allting startar kl...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
8 391
Senast: Rhinos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp