Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

det är ju inte direkt billigt med hästsport och att tävla.. tänk de t.ex som tävlar högt upp i klasserna och åker långt bort för en tävling.kan ju va lite kul för dem o få några av pengarna "tillbaka" iafl. så jag tkr att det är ett mkt dåligt beslut.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Nu har jag hört en annan bieffekt av de försvunna prispengarna. Flera av de skånska klubbarna vill arra fler regionala ponny och färre häst nästa år. Det är mkt klirr i kassan att fixa ponnyhoppning nu när man slipper betala ut pengar.

Så, nu får väl storhästryttarna kanske blanda sig i debatten.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Dåligt! Ridsportförbundet sa att när prispengarna försvann så skulle startavgifterna ligga på 30/40 kr. Den ENDA klubb jag känner till som har sänk är UDDEVALLA. Resten är kvar på över 100kr!
SJUKT DÅLIGT !
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Med andra ord blir det inte billigare att tävla ponny. Bra jobbat förbundet! :smirk:

Jo, exakt! :cool:

Var och tävlade idag, och jag kan inte se någon direkt skillnad från förut.. Det enda är väl att alla placerade (dom flesta över 14-15) fick mjukishästar:crazy:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag tycker att det är mycket dåligt. Det kostar faktiskt pengar att delta i tävlingar vad man än har för häst så varför ska man inte kunna vinna pengar? :mad:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Det är både bra och dåligt.

Bra att dom tog bort det är för att om det inte är några prispengar är att det finns vissa ponny tjejer som är enormt pressade pga sina föräldrar. Och om det är prispengar med i spelet också, snakcaom vilken utskällning vilka barn kommer få om dom inte vinner.


Dåligt är att vi ponnytjejer vill gärna ha lite extra pengar till tex köpa fler häst saker, osv. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 737
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 397
Senast: G-uldlock
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 911
Senast: iNHALE
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 939
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp