Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara jag som har otur, men alla som skriver till mig (nästan) frågar direkt om jag är gift? Som första fråga liksom. Nej jag söker ingen affär, jag söker en partner. Och alla som påstår sig vara amerikaner i Kabul. Alltid exakt samma historia. Blockera, blockera, blockera.
 
Jag påpekade ju vad tågresan kostar eftersom jag tänkte att han kanske kollat galet på nåt sätt, det finns ju avgångar som kostar 1300:-. Sen när jag kom på att han bör kunna åka som student skickade jag ett sms till och skrev det, och vad det kostade. Han svarade att han trodde att han fyllt i student men nu tittade han igen och hittade en billig resa, dock hade han tänkt åka till Skåne vid det datumet. Undrar vem som betalar hans resor dit, han har nämligen just varit där :cautious:. Det är ju helt ok om han prioriterar att åka dit, men att försöka få mig att betala tågresan för att han har så lite pengar när han åker omkring hela tiden :wtf:. Kanske är paranoid nu men känns som tanken var att han skulle säga att tågresan var mycket dyrare än den är och att jag glatt skulle betala. Jag svarade i alla fall att jag inte kan det datumet (sant) och att jag som sagt gärna vill tala i telefon nåt innan. Det var igår kväll och jag har inte fått svar än. Intresset kanske dog när han insåg att det inte gick att få mig att betala :cautious:.

Känner mig sjukt ambivalent nu, han verkade ju så normal innan. Eller jag tyckte det, men nu börjar jag se massor av saker som jag tycker varit konstiga.
 
Är det bara jag som har otur, men alla som skriver till mig (nästan) frågar direkt om jag är gift? Som första fråga liksom. Nej jag söker ingen affär, jag söker en partner. Och alla som påstår sig vara amerikaner i Kabul. Alltid exakt samma historia. Blockera, blockera, blockera.

Nä, du är inte ensam, och det fortsätter långt efter att profilerna är avregistrerade.
 
Om ni inte har pratat om det så tycker jag inte det är självklart att en han som förstagångsgäst hos dig inte vet vad han kan förvänta sig. Han kanske har andra vanor med sina vänner? Eller så åker han sällan och hälsar på någon så länge. Ytterligare en möjlighet kan vara att han har samma erfarenheter som du men tycker det är mindre ofint att fråga "Betalar du halva biljetten?" än "Visst behöver jag inte själv köpa all mat när jag är hos dig?" (och jag är böjd att hålla med honom).

I min fantasi handlar det inte om pengarna (och så bortser jag nu envist ifrån att det visade sig vara så billigt). Där blir det istället nödvändigt att ta upp frågan om finansiering för att relationen inte ska börja med en maktobalans. Sen har ju du tänkt att han får mat och så av dig också men det vet han inte så därför kan han inte väga in det.

Jag hade hellre räknat med att få lägga pengar på mat också, och sen hade det fått visa sig hur det blir. Hans vänner kanske är världens snålaste men jag har aldrig varit med om att gästen får stå för all sin mat. Känner att om vi redan nu måste ha detaljerade överenskommelser om ekonomin, hur skulle det bli sen?!
 
Jag påpekade ju vad tågresan kostar eftersom jag tänkte att han kanske kollat galet på nåt sätt, det finns ju avgångar som kostar 1300:-. Sen när jag kom på att han bör kunna åka som student skickade jag ett sms till och skrev det, och vad det kostade. Han svarade att han trodde att han fyllt i student men nu tittade han igen och hittade en billig resa, dock hade han tänkt åka till Skåne vid det datumet. Undrar vem som betalar hans resor dit, han har nämligen just varit där :cautious:. Det är ju helt ok om han prioriterar att åka dit, men att försöka få mig att betala tågresan för att han har så lite pengar när han åker omkring hela tiden :wtf:. Kanske är paranoid nu men känns som tanken var att han skulle säga att tågresan var mycket dyrare än den är och att jag glatt skulle betala. Jag svarade i alla fall att jag inte kan det datumet (sant) och att jag som sagt gärna vill tala i telefon nåt innan. Det var igår kväll och jag har inte fått svar än. Intresset kanske dog när han insåg att det inte gick att få mig att betala :cautious:.

Känner mig sjukt ambivalent nu, han verkade ju så normal innan. Eller jag tyckte det, men nu börjar jag se massor av saker som jag tycker varit konstiga.
Bryt med den där människan. Han verkar inte vettig alls. Kanske vettigare än tidigare dårar du fått kontakt med, sådana brukar ju vara lätta att hitta, men den här är inte bra han heller i så fall.
 
Dela på tågkostnad till en första dejt känns ju befängt. Har man inte råd borde man avstå. Jag hade en kille som bodde i ett annat land och på grund av lite olika skäl så var det jag som åkte till honom och då pratar vi flyg och betydligt mer än 700kr. Jag skulle aldrig komma på tanken att be om pengar eftersom jag bodde gratis och han betalade för det mesta när jag var där. Även om det inte går på ett ut så känns det lite löjligt att be om pengar så. Hade jag haft sämre ekonomi så hade man kanske kunnat göra något sånt efter att man setts ett par gånger för att möjliggöra att kunna ses igen, men inte första dejten.
Precis så gjorde vi också, eller ja mitt ex från Holland kom hit två gånger och han betalade båda resorna själv. Men då stod jag för allt annat som mat + boende + resekostander till nöjen + de flesta nöjen vi hittade på osv (han envisades med att vilja betala alla nöjen och mat och så men jag ville bjuda för att lätta mitt samvete typ). Han stannade första gången 4-5 veckor och andra gången 2 veckor så det var ju rätt så lång tid. Sen skulle vi säkert gjort likadant om jag åkte till honom, jag betalade min resa och han betalade boende, men tyvärr satte min hälsa stopp för resor och sen bröt vi.
 
Jahopp, var på en dejt i förmiddags där jag instinktivt kände redan första minuten att nej, nej nej nej nej.

Vet inte exakt vad det var, men det fanns verkligen ingen kemi enligt mig i alla fall! Pratade inte alls samma språk och han ställde typ inga frågor alls tillbaka heller för den delen. Dock verkade han tycka att vi skulle ta det vidare till en lunch, så helt ense var vi nog inte om kemins frånvaro.

Har en dejt kvar med en jag skjutit på länge, så det får nog bli sista för den här omgången. Orkar inte :grin:
 
Är det bara jag som har otur, men alla som skriver till mig (nästan) frågar direkt om jag är gift? Som första fråga liksom. Nej jag söker ingen affär, jag söker en partner. Och alla som påstår sig vara amerikaner i Kabul. Alltid exakt samma historia. Blockera, blockera, blockera.
Oj, har inte jag varit med om. Men jag har inte registrerat mig på några fler sajter än Tinder. Kanske är därför jag slipper?
Låter asjobbigt!
 
Jag har pratat lite med en kille som är jättetrevlig. Men han är verkligen way out of my league. Även om jag har rätt bra självförtroende så inser jag ju mina begränsningar. Jag skulle se ut som ett troll i hans sällskap :p
 
Jag har pratat lite med en kille som är jättetrevlig. Men han är verkligen way out of my league. Även om jag har rätt bra självförtroende så inser jag ju mina begränsningar. Jag skulle se ut som ett troll i hans sällskap :p

Äh, han kanske inte tycker det?

*kl*
Går inte den här tråden på övertid nu?
 
Jag har pratat lite med en kille som är jättetrevlig. Men han är verkligen way out of my league. Även om jag har rätt bra självförtroende så inser jag ju mina begränsningar. Jag skulle se ut som ett troll i hans sällskap :p
ÄH! Alla har ju olika smak, han kanske tänker liknande om dig? :p
 
Jag har pratat lite med en kille som är jättetrevlig. Men han är verkligen way out of my league. Även om jag har rätt bra självförtroende så inser jag ju mina begränsningar. Jag skulle se ut som ett troll i hans sällskap :p
Ba kör! Jag, Ms Flubber dejtar Hunky McHunk, allt är möjligt :D
 
Det är så stora kontraster.
Han är chef, kostymkille, bor i en fancy bostadsrätt i centrala sthlm.
Jag är tågvärd, bor i byhålan i en rosa hyresrätt med luftballonger i taket och klär mig sonen tonåring :p

Men vi får väl se.
 
Det är så stora kontraster.
Han är chef, kostymkille, bor i en fancy bostadsrätt i centrala sthlm.
Jag är tågvärd, bor i byhålan i en rosa hyresrätt med luftballonger i taket och klär mig sonen tonåring :p

Men vi får väl se.

Äh jag som är "fet" har några riktiga "hunkar" efter mej .... De är i 20 årsåldern och VÄLTRÄNADE ... Asså vi pratar rutor på magen mm och inte ett uns fett... Och de väljer mej (enbart sex förvisso men de hör av sej och vill ha mer, om än sporadiska :p men ändå) när de kan välja å vraka bland ALLA andra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
84 85 86
Svar
1 700
· Visningar
55 633
Senast: Gnist
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
10
· Visningar
411
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 628
Senast: snorp
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 394
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp