Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man (dvs jag) kan inte heller undgå att lägga märke till att det manliga alter ego jag gjorde på en dejtingsida helt - jag menar helt - slapp alla "kontakter" av det slaget. Samtliga som på något vis visade intresse för den "personen" (som byggde på en mig närstående man som har ett par år kvar till 60 och som är fri från tramsigt grabbig stöddighet och sexistiska attityder), var kvinnor som betedde sig trevligt, hade trevliga presentationer och såg allmänt trevliga ut.

Dejtingsidor som tummelplats för vettiga medelålders kvinnor och helt hopplösa dito män? :confused: :(
Men, kan han inte ens leta själv?
 
Men, kan han inte ens leta själv?
Klart han kan! Det var mitt lilla experiment, bara. Han har inga planer på att dejta den vägen.

Anledningen till att han blev förlaga var all den hemska reklam från dejtingfirmor som så påpassligt dök upp ganska exakt då han hade varit änkling i ett år.

Jag hade då funderat på om män verkligen får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Det hävdas ibland så i de här trådarna, har jag för mig, men min lilla studie tyder inte på det.
 
Klart han kan! Det var mitt lilla experiment, bara. Han har inga planer på att dejta den vägen.

Anledningen till att han blev förlaga var all den hemska reklam från dejtingfirmor som så påpassligt dök upp ganska exakt då han hade varit änkling i ett år.

Jag hade då funderat på om män verkligen får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Det hävdas ibland så i de här trådarna, har jag för mig, men min lilla studie tyder inte på det.
Aha, då fattar jag. Det lät som om du skulle sköta urvalet åt honom vilket lät mer än lovligt lealöst.

Jag är dock inte det minsta förvånad över ditt utfall.
 
Jag hade då funderat på om män verkligen får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Det hävdas ibland så i de här trådarna, har jag för mig, men min lilla studie tyder inte på det.
Intressant. Jag har förjt dessa trådan ingående i en serie år nu, men missat fullständigt att någon har hävdat att män får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Inte kan du leta fram en sådan episod, så får jag se med egna ögon istället för att förlita mig på dina andrahandsuppgifter?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Intressant. Jag har förjt dessa trådan ingående i en serie år nu, men missat fullständigt att någon har hävdat att män får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Inte kan du leta fram en sådan episod, så får jag se med egna ögon istället för att förlita mig på dina andrahandsuppgifter?

Det som varit på tal är att det kommer opassande dumheter även till män, mängden är nog svårbedömd.
Det jag kan konstatera är att om kvinnor får betydligt mer dumheter än män råkar ut för så får det inte plats något annat. Det mesta i den vägen är är allt från horors marknadsföring, till desperata tjejer från öst och Asien som vill flytta till Sverige samt diverse bluffförsök i samma anda. De jagar tag i ens fb och mailaddresser, skickar minst sagt lättklädda foton mm.

Mitt i den soppan dyker det upp nåt enstaka som kan vara intressant, nära till hands då att skicka det osett av bara farten! En gång gjorde jag inte det och det visade sig vara en trevlig tjej på rimligt avstånd.
 
Det som varit på tal är att det kommer opassande dumheter även till män, mängden är nog svårbedömd.
Det jag kan konstatera är att om kvinnor får betydligt mer dumheter än män råkar ut för så får det inte plats något annat. Det mesta i den vägen är är allt från horors marknadsföring, till desperata tjejer från öst och Asien som vill flytta till Sverige samt diverse bluffförsök i samma anda. De jagar tag i ens fb och mailaddresser, skickar minst sagt lättklädda foton mm.

Mitt i den soppan dyker det upp nåt enstaka som kan vara intressant, nära till hands då att skicka det osett av bara farten! En gång gjorde jag inte det och det visade sig vara en trevlig tjej på rimligt avstånd.
Måste fråga dig @ptr ...en konstig fråga... Hade du, då du nätdejtade, en bild på dig med en rödrutig skjorta?
 
Intressant. Jag har förjt dessa trådan ingående i en serie år nu, men missat fullständigt att någon har hävdat att män får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Inte kan du leta fram en sådan episod, så får jag se med egna ögon istället för att förlita mig på dina andrahandsuppgifter?

Män får väl en annan typ av scam-mail? Från hitte-på-profiler?
 
Klart han kan! Det var mitt lilla experiment, bara. Han har inga planer på att dejta den vägen.

Anledningen till att han blev förlaga var all den hemska reklam från dejtingfirmor som så påpassligt dök upp ganska exakt då han hade varit änkling i ett år.

Jag hade då funderat på om män verkligen får lika mycket dumheter från kvinnor som omvänt. Det hävdas ibland så i de här trådarna, har jag för mig, men min lilla studie tyder inte på det.
Delvis kl
Kan det vara pga många mäns helkorkade beteende som de söker yngre kvinnor? Att yngre kvinnor skulle gilla denna "lekfullhet"?:yuck::yuck::yuck::yuck::yuck:
 
Delvis kl
Kan det vara pga många mäns helkorkade beteende som de söker yngre kvinnor? Att yngre kvinnor skulle gilla denna "lekfullhet"?:yuck::yuck::yuck::yuck::yuck:
Jag tror att det tyvärr ger utdelning i nån form, även om det betyder så lite som en eller ett par träffar per bulkutskick på 100 eller 250 eller whatever mail. Om det aldrig skulle ge utdelning, så skulle dessa män till slut tröttna och ge sig.
Det skulle i sådana fall betyda att dessa (fåtal) utskickare/(spammare) förpestar miljön för oss andra (kvinnor direkt, män indirekt) - och rätt metod för att ge en bättre miljö för alla vore att
a) som i anmäl,
b) som i blocka och
c) som i forget/continue.
 
Jag tror att det tyvärr ger utdelning i nån form, även om det betyder så lite som en eller ett par träffar per bulkutskick på 100 eller 250 eller whatever mail. Om det aldrig skulle ge utdelning, så skulle dessa män till slut tröttna och ge sig.
Det skulle i sådana fall betyda att dessa (fåtal) utskickare/(spammare) förpestar miljön för oss andra (kvinnor direkt, män indirekt) - och rätt metod för att ge en bättre miljö för alla vore att
a) som i anmäl,
b) som i blocka och
c) som i forget/continue.
Jag undrar om de verkligen får så mkt positiva svar... För vissa återkommer ju...
Vissa har jag sagt nej till och sen återkommer de igen.
En person hörde av sig till mig vid fyra olika tillfällen under de tre månaderna jag var med på dejtingsidan. Och han skrev samma sak alla gångerna.

Och även om han tröttnar så kommer det ju någon ny.. sen tröttnar han och så kommer någon annan,...
 
Jag undrar om de verkligen får så mkt positiva svar... För vissa återkommer ju...
Vissa har jag sagt nej till och sen återkommer de igen.
En person hörde av sig till mig vid fyra olika tillfällen under de tre månaderna jag var med på dejtingsidan. Och han skrev samma sak alla gångerna.

Och även om han tröttnar så kommer det ju någon ny.. sen tröttnar han och så kommer någon annan,...
Och sedan skriver de långa bittra inlägg i bloggarna om hur "oseriösa" alla tjejer är som inte vill dejta dem.
 
c) som i forget/continue.
Äsch, låt folk älta lite om de vill. Det är klart att det är tröttsamt att bli utsatt för alla dessa idioter och då måste man ju få ventilera, bli fed up och sen se hur man vill fortsätta.
 
Jag tror att det tyvärr ger utdelning i nån form, även om det betyder så lite som en eller ett par träffar per bulkutskick på 100 eller 250 eller whatever mail. Om det aldrig skulle ge utdelning, så skulle dessa män till slut tröttna och ge sig.
Det skulle i sådana fall betyda att dessa (fåtal) utskickare/(spammare) förpestar miljön för oss andra (kvinnor direkt, män indirekt) - och rätt metod för att ge en bättre miljö för alla vore att
a) som i anmäl,
b) som i blocka och
c) som i forget/continue.

Njae, jag tror mycket väl att en del går igång på själva grejen att de får nån att läsa deras vidrigheter. Oavsett om de får svar eller inte. Som nån typ av blottar-grej.
 
Njae, jag tror mycket väl att en del går igång på själva grejen att de får nån att läsa deras vidrigheter. Oavsett om de får svar eller inte. Som nån typ av blottar-grej.
@Jeffery
ja det tror jag också. Om man skickar nakenbilder eller vill visa sig på skype.
Eller han jag berättade om som berättade om hur ofta han leker med sig själv.
Jag tror det är något motsvarande blottargrej. Att de tänker på hur tjejen ser bilden..

För mig var det skönt att få kräka ur mig frustrationen här. Däremot går jag vidare direkt. Jag sitter inte hemma och tänker på det.
 
Jag kör en rätt hård linje nu faktiskt. Jag blockerar direkt de som är jobbiga eller otrevliga, eller som gång på gång tittar in på min sida utan att vara ett dugg intressanta för mig. Jag svarar inte de som inte alls är intressanta (om de inte skickar ett väldigt trevligt mail), vissa av dem blockar jag också direkt (speciellt om de är långt utanför mitt åldersintervall). Anmält har jag bara gjort en gång hittills, man han var direkt hotfull och sjukt otrevlig.
 
Du talar ett fåtal;
Äsch, låt folk älta lite om de vill. Det är klart att det är tröttsamt att bli utsatt för alla dessa idioter och då måste man ju få ventilera, bli fed up och sen se hur man vill fortsätta.

Och du talar ental;
@Jeffery
Eller han jag berättade om som berättade om hur ofta han leker med sig själv.
Jag tror det är något motsvarande blottargrej. Att de tänker på hur tjejen ser bilden..

För mig var det skönt att få kräka ur mig frustrationen här. Däremot går jag vidare direkt. Jag sitter inte hemma och tänker på det.

Är det på den här hanterbara nivån kan ni helt bortse från mitt inlägg.
På något sätt har jag förledits att tro att nätdejtande kvinnor vadar i denna typen av mail - och i en sådan situation hade i varje fall jag kört anmäl, blocka, glöm och gå vidare-metoden, om jag för egen del var intresserad av nån slags resultat.
Men, som sagt - är det inte så, så har mina åsikter ingen bäring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 700
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: tanten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 417
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp