Bukefalos 28 år!

Ivanhoe (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt förstår jag inte varför Rebecka blir så betuttad i Ivanhoe. Hon avskyr ju allt han står för (spring ut och stick svärdet i den som inte tycker som du) och inte är han speciellt snygg heller. :confused:
 
Lite så tänkte jag.

Jag förstår inte riktigt vad du menar, så vi börjar i andra änden istället. :p

John är den onde spionen, han sitter alltså isolerad från sitt "lag" och spelar väldigt ensam. Du tar upp att man inte ska fokusera så väldigt på att para ihop, det kan vara bra att vara ensam - det kan passa med någon som fått den rollen och försöker komma tillrätta med den i tankarna. ;)

Det är typ 98% skämt, men liiiiite har väl paranoian redan greppat tag i mig för helt omöjlig ser jag inte kopplingen som heller...
 
Jag läser på min mobil men jag tror jag ska vänta tills jag kommer hem innan jag försöker citera något... Hittills har jag nästan lyckats varna lilltess och radera hela tråden... Ibland är det mindre bra att vara moderator... Eller vad säger du @LenaH?
 
Jag förstår inte riktigt vad du menar, så vi börjar i andra änden istället. :p

John är den onde spionen, han sitter alltså isolerad från sitt "lag" och spelar väldigt ensam. Du tar upp att man inte ska fokusera så väldigt på att para ihop, det kan vara bra att vara ensam - det kan passa med någon som fått den rollen och försöker komma tillrätta med den i tankarna. ;)

Det är typ 98% skämt, men liiiiite har väl paranoian redan greppat tag i mig för helt omöjlig ser jag inte kopplingen som heller...

Jag förstod dig fullständigt. :D Jag bara spann vidare på mitt första inlägg om att jag tyckte Ivanhoe skulle välja sig själv, och sin häst. Som Lucky Luke. Som inte har med temat alls att göra. :p
 
Jag läser på min mobil men jag tror jag ska vänta tills jag kommer hem innan jag försöker citera något... Hittills har jag nästan lyckats varna lilltess och radera hela tråden... Ibland är det mindre bra att vara moderator... Eller vad säger du @LenaH?

Du ville säkert varna mig, vaaaad har du emot mig? :( ;)
 
Jag tycker han ska följa sitt hjärta och skita i konventionerna.

Är inte Athelstane det givna valet?
Han gillar ju inte ens Athelstane. I så fall är det Kung Rickard Lejonjärta som står närms till hands. Det vore ett bättre parti än en lat och dryg pellejöns, eller så kanske Gurth.
 
OK... Dags att försöka bli lite seriösare (en liten stund ;) ) :

Sexton spelare, tio goda (Rebecca, Isaac, Ivanhoe, Rowena, Rikard, Cedric, Athelstane, Gurth, Wamba, Tuck), fem onda (John, Beaumanoir, Bois-Guilbert, Front-de-Boeuf, de Bracy), och en vacklare (Robin)... En av de fem onda är demon. Om Robin blir god har vi sex onda mot <elva goda. Robin kan bli ond - då sitter vi där med sju onda mot <tio goda.

Är det bara jag som tycker det verkar som goda sidan har lite av en uppförsbacke? Har jag missat nåt/tänkt fel?
 
Alltså, ni har varit fantastiskt aktiva måste jag säga :rofl: 6 sidor, typ 2 timmar efter att rollerna kom ut :p

Börjar fundera på om det var så smart av mig att skriva upp @Monstermom i leken :nailbiting::rofl: Hoppas hon är God annars blir det jobbigt ;)
 
Alltså, ni har varit fantastiskt aktiva måste jag säga :rofl: 6 sidor, typ 2 timmar efter att rollerna kom ut :p

Börjar fundera på om det var så smart av mig att skriva upp @Monstermom i leken :nailbiting::rofl: Hoppas hon är God annars blir det jobbigt ;)

Fast LL konstaterade att rollerna var utdelade i inlägg 66, jag tycker snarare det har varit lite fart på leken sen dess... Folk fick sina roller och gick och gömde sig eller nåt. :cautious:
 
Ursäkta dubbelposten för övrigt. Nån moderator (@LenaH ?) får gärna ta bort det andra om det går :)

gällande frågan från LL så tycker jag absolut att Ivanhoe ska bli Idahoe och få ihop det med de Bois-Guilbert :love::d Lagom slisk-snygg bad boy till mig alltså Tack! :D:angel:
 
Fast LL konstaterade att rollerna var utdelade i inlägg 66, jag tycker snarare det har varit lite fart på leken sen dess... Folk fick sina roller och gick och gömde sig eller nåt. :cautious:

Undra om alla gömde sig under samma sten ;) nä men när jag har tid att leka så ska jag kolla lite mer på rollerna. Nu: vila!!!
 
Fast LL konstaterade att rollerna var utdelade i inlägg 66, jag tycker snarare det har varit lite fart på leken sen dess... Folk fick sina roller och gick och gömde sig eller nåt. :cautious:
Verkar ju annars som att en del inte har koll på film-klassiker :cautious: Så vi kanske ska hoppas att de försvann härifrån för att åtgärda bristerna i sin allmänbildning? :angel::idea:;)
 
OK... Dags att försöka bli lite seriösare (en liten stund ;) ) :

Sexton spelare, tio goda (Rebecca, Isaac, Ivanhoe, Rowena, Rikard, Cedric, Athelstane, Gurth, Wamba, Tuck), fem onda (John, Beaumanoir, Bois-Guilbert, Front-de-Boeuf, de Bracy), och en vacklare (Robin)... En av de fem onda är demon. Om Robin blir god har vi sex onda mot <elva goda. Robin kan bli ond - då sitter vi där med sju onda mot <tio goda Är det bara jag som tycker det verkar som goda sidan har lite av en uppförsbacke? Har jag missat nåt/tänkt fel?

Hur får du 16 spelare till 7 onda och 10 goda / 6 onda och 11 goda?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
106 107 108
Svar
2 148
· Visningar
69 085
Senast: Idahoe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp