Bukefalos 28 år!

Ivanhoe (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ur rollistan:

Tempelherreorden/Ulvar:
Lucas Beaumanoir,
Tempelherreordens mästare. Han är en sträng, oflexibel byråkrat. Som ledare för Tempelherreorden är det är hans jobb att hålla alla i linje - och han tar sitt jobb på största allvar. Lucas är Demon och är med i lyan och kan samtala med ulvarna. PM:ar LL inför varje natt om vem den vill demona*. Om den inte PMar och skulle dö, så blir det ingen demoning.

*Att demona någon betyder att man väljer en valfri god spelare som ska förvandlas till ulv efter att demonen dött. Således, när demonen väl dör så går den utvalda goda över till ulvlyan.


Alltså, om/när vi kniper demonen förlorar vi en av de goda - som inte bara dör, utan blir ond!

[Och ja, jag vet att jag "godförklarar mig själv" i den meningen. Deal with it - vi antingen är eller vill framstå som goda, det är knappast rimligt att förvänta sig vare sig att någon argumenterar ur de ondas synpunkt eller att någon vill dölja att hen är god. :meh:]
 
Okej. Jag har inte spelat med demon förut. Kan du förklara varför?
För som jag förstår rollistan så är det en ulv som om den lynchas omvandlar en god till ulv? Eller hur funkar det?

Jupp, se ovan. Glömde tagga dig. :o

Anledningen att den räknas som dubbelond är som sagt för att den inte "bara" drar med sig en ond i fallet, utan för att den skapar en ny ond.
 
Men alltså, det är ju en sjukt jobbig roll för goda sidan :crazy: För den lär ju inte skilja sig mycket från övriga onda beteendemässigt, men ändå blir det inte bra alls om vi lyckas lyncha den ju:nailbiting:
 
Okej. Jag har inte spelat med demon förut. Kan du förklara varför?

Kan ju nämna också att vid mitt första möte med en demon så var jag skitnöjd med att till slut tro mig ha lyckats lista ut vem det kunde vara, drev röstningen rätt hårt (trodde jag...) åt den spelaren, var övertygad om att de som manade till besinning var onda, onda ulvar - röstade ut demonen, demonen demonade, goda förlorade. :banghead:

Det är himla bra att bli av med demonen snabbt, då den dels inte har så stor koll på de andra rollerna än och kan välja tokigt och det dels fortfarande finns marginal på siffrorna. Tyvärr är det också väldigt svårt!
När man är få kvar och nära att onda kommer över gränsen, då är det finlir att bli av med demonen! Det fattade inte jag... :meh:
 
Men alltså, det är ju en sjukt jobbig roll för goda sidan :crazy: För den lär ju inte skilja sig mycket från övriga onda beteendemässigt, men ändå blir det inte bra alls om vi lyckas lyncha den ju:nailbiting:

Jodå! Självklart måste vi lyncha den! O_o

Har vi tur så missar den dessutom demoningen, och ju förr desto bättre av många anledningar! Det kan som sagt bli knepigt om man hamnar nära gränsen, men självklart måste vi bli av med demonen...
 
Kan ju nämna också att vid mitt första möte med en demon så var jag skitnöjd med att till slut tro mig ha lyckats lista ut vem det kunde vara, drev röstningen rätt hårt (trodde jag...) åt den spelaren, var övertygad om att de som manade till besinning var onda, onda ulvar - röstade ut demonen, demonen demonade, goda förlorade. :banghead:

Det är himla bra att bli av med demonen snabbt, då den dels inte har så stor koll på de andra rollerna än och kan välja tokigt och det dels fortfarande finns marginal på siffrorna. Tyvärr är det också väldigt svårt!
När man är få kvar och nära att onda kommer över gränsen, då är det finlir att bli av med demonen! Det fattade inte jag... :meh:
Låter som något jag skulle kunna lyckas med... :banghead::meh:
Men jo klart att vi måste bli av med den. Intressant taktik att försöka lyncha den tidigt, det hade jag inte tänkt på!

Titta, det är därför man ska spela med "gamla rävar", man lär sig alltid något nytt :D
 
Låter som något jag skulle kunna lyckas med... :banghead::meh:
Men jo klart att vi måste bli av med den. Intressant taktik att försöka lyncha den tidigt, det hade jag inte tänkt på!

Titta, det är därför man ska spela med "gamla rävar", man lär sig alltid något nytt :D

Åh, kolla! Jag har blivit en gammal räv! :bump:

Ser ni allihop!? Just det, gammal och vis, det är jag det. :grin:
 
Hm... Nu när jag lusläste rollerna igen för att se om nån var immun:

"Om Ivanhoe blir uppäten så blir han under tvång omvandlad till ulv och tvingas ansluta sig till tempelherreorden."

Vad har vi gjort mot LL egentligen, jag tror hon hatar oss!? O_o

Hur räknar man det, 0,5 till för onda sidan?
 
Hm... Nu när jag lusläste rollerna igen för att se om nån var immun:

"Om Ivanhoe blir uppäten så blir han under tvång omvandlad till ulv och tvingas ansluta sig till tempelherreorden."

Vad har vi gjort mot LL egentligen, jag tror hon hatar oss!? O_o

Hur räknar man det, 0,5 till för onda sidan?
Det innebär ju att det finns en roll som kan välja att bli ond, en roll som vid sin död omvandlar en god till ond, och en roll som blir ond om den käkas. :crazy:
Alltså, var är den onda roll som blir God när den lynchas och då måste hjälpa till att lyncha resten av lyan? :D
 
Det innebär ju att det finns en roll som kan välja att bli ond, en roll som vid sin död omvandlar en god till ond, och en roll som blir ond om den käkas. :crazy:
Alltså, var är den onda roll som blir God när den lynchas och då måste hjälpa till att lyncha resten av lyan? :D

Ja, nåt sånt känns som det skulle behövas... :cautious:

OK, vem har spottat i LLs kaffe? Erkänn nu, så vi slipper kollektiv bestraffning! :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
106 107 108
Svar
2 148
· Visningar
69 503
Senast: Idahoe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp