Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ställ den upp, då gör det inte att göra så :up:
antar att det bara är obetänksamhet?

Jodå. Det går tyvärr alldeles utmärkt :banghead: :rage: Vet inte hur många gånger jag har fått hämta en hötjuga för att bänna loss nederdelen :rage: Det är jobbigt att böja sig serru. Ren lathet handlar det om. De tar då bara den övre delen och struntar i den lägre, dvs att ta hela vägen ner till golvet. Att de då får stå och dra och slita (vilket gör att alla blad och frön, dvs. mycket av proteinet försvinner verkar de antingen inte förstå oavsett hur många gånger man förklarar för dem eller så bryr de sig inte). Det togs upp vid varje stallmöte och vi hade tillslut stora skyltar med förklaring för hur folk skulle ta ur rundbal men inte hjälpte det :meh:
 
Jag stör mig på att frisören ringde och ställde in min klipptid idag :( Jag som äntligen hade tagit mod till mig att boka en tid, har inte varit hos frisören på iallafall tio år. De kunde ge mig en ny tid först om en och en halv vecka.. :(
 
Jag stör mig på män som förväntar sig massa saker av andra (ofta kvinnor) men gör NOLL OCH INTET själva.

Och jag stör mig på att jag som kvinna får (och tar) ansvar över sociala situationer. När det är trevligt är det mannens förtjänst för att han är en trevlig prick och när det är trist är det mitt fel för att jag är en stel jävel.

Alltså vafan.
 
Stör mig på okunnigt hästfolk. Rider ofta förbi en gammal fjordhäst med världens svankrygg, som mest står i en liten lerig ruta och hänger. Idag mötte jag den på väg ut till sagda ruta ihop med en ur stallpersonalen. Stannade och frågade lite om vad det är för häst, då jag också har fjordhäst. "Hon är 31 år och gör inte så mycket längre. Ägaren bor långt bort. Hon har fång så hon står mest här, men 30 min om dagen får hon gå på gräs och då blir hon jätteglad!" Grät lite inombords.
 
Vi har inte haft det här problemet för folk har varit rutinerade i vårt stall. Men nu är det en ny tjej som fodrar och då är det kaos direkt. Har sagt till en gång men tror inte hon fattade. Så i eftermiddag ska jag nog visa...
Så såg det ut varje måndag när jag kom till stallet och skulle börja jobba, (om man inte hade sån tur att det stod en ny bal där). :banghead:
 
Jag stör mig på en kompis som (ibland) är som en förvuxen treåring. Speciellt när det kommer till födelsedagar.

Om inte hans födelsedag blir precis så trollskt förförisk och awesome som födelsedagar är när man är liten blir han sur och tvär och sådär barnsligt arg. Och det är alltid alla andras fel att hans födelsedag inte är magisk.

Så igår var han tvungen att försöka trycka ner mig, på min födelsedag, för at jag var nöjd med den (även om den inte vara sagolik på något sätt)
 
Jag stör mig på en kompis som (ibland) är som en förvuxen treåring. Speciellt när det kommer till födelsedagar.

Om inte hans födelsedag blir precis så trollskt förförisk och awesome som födelsedagar är när man är liten blir han sur och tvär och sådär barnsligt arg. Och det är alltid alla andras fel att hans födelsedag inte är magisk.

Så igår var han tvungen att försöka trycka ner mig, på min födelsedag, för at jag var nöjd med den (även om den inte vara sagolik på något sätt)

Hur kommer det sig att en det är en kompis fortfarande?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 204
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 386
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 866
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp