Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på Ica imorse, stressad, insåg att jag hade huvudvärk och högg ett par förpackningar Ipren och Alvedon i kassan eftersom jag inte kommer hem förrän i kväll. Öppnade den första förpackningen i bilen och ... Finn två fel.

EYFStGF.jpg
 
Jag har ett hemköpskort som är kvar från tiden när jag hade en lägenhet i stan och det var närmaste butiken. Har slängt själva kortet men inte hört av mig för att avsluta. Sedan fem år tillbaka bor jag så det är en omväg att handla där. Så jag besöker den aldrig.

Jobbar just nu i en annan stad. Döm om min förvåning när jag igår hittar ett blev från Hemköp med erbjudanden från affären i den stan! Mao håller google/facebook eller andra reda på var jag är om dagarna. Jag hatar det. Det ska väl de skita i :rage:
 
Ägaren till hästen som delar hage med min Fröken.

Hon har tidigare i sommar delat av hagen (utan att jag visste om det) för att tvinga hästarna att äta i ratorna för "det ser så ovårdat ut när de lämnar långt gräs".

Nu vill hon inte stödfodra hästarna då "det finns gott om mat i ratorna och hästarna får lära sig att inte vara så petiga"
 
Ägaren till hästen som delar hage med min Fröken.

Hon har tidigare i sommar delat av hagen (utan att jag visste om det) för att tvinga hästarna att äta i ratorna för "det ser så ovårdat ut när de lämnar långt gräs".

Nu vill hon inte stödfodra hästarna då "det finns gott om mat i ratorna och hästarna får lära sig att inte vara så petiga"

OT: Och jag stör mig INTE på att jag just lärde mig ett nytt ord. Rator. :)
 
Ägaren till hästen som delar hage med min Fröken.

Hon har tidigare i sommar delat av hagen (utan att jag visste om det) för att tvinga hästarna att äta i ratorna för "det ser så ovårdat ut när de lämnar långt gräs".

Nu vill hon inte stödfodra hästarna då "det finns gott om mat i ratorna och hästarna får lära sig att inte vara så petiga"
Skicka en länk till vederbörande med information om hästens parasiter. Herregud så arg jag hade varit om jag var du :rage: Säg till människan att slå ratorna själv istället om de stör hennes öga.

Jag tar hästarna från betet så snart de signalerar att det finns lite mat och det oavsett hur det ser ut för människors ögon. Jag vill verkligen inte att hästarna äter sådant de inte hade ätit om de hade haft ett val. Bara för att något är grönt innebär det inte att det är ätbart.
 
I mammas byggnad renoveras alla balkonger. Förra veckan byttes balkongdörrarna. Med tanke på att de genast spikades igen tänkte hon inte på att dubbelkolla att det var låst också. Så i fredag kom hon hem till en släckt badrumslampa (hon släcker aldrig eftersom den tänds så långsamt) och hennes hund instängd i ett av rummen. Ett rum som hon tidigare aldrig fått vara inne i, ett rum som dessutom är helt tomt (min bror flyttade nyligen ut).

Resten av kvällen var hon jätte nervös och orolig, satt och morrade mot balkongdörren. :(
 
I mammas byggnad renoveras alla balkonger. Förra veckan byttes balkongdörrarna. Med tanke på att de genast spikades igen tänkte hon inte på att dubbelkolla att det var låst också. Så i fredag kom hon hem till en släckt badrumslampa (hon släcker aldrig eftersom den tänds så långsamt) och hennes hund instängd i ett av rummen. Ett rum som hon tidigare aldrig fått vara inne i, ett rum som dessutom är helt tomt (min bror flyttade nyligen ut).

Resten av kvällen var hon jätte nervös och orolig, satt och morrade mot balkongdörren. :(

Men fy så obehagligt!
 
Ägaren till hästen som delar hage med min Fröken.

Hon har tidigare i sommar delat av hagen (utan att jag visste om det) för att tvinga hästarna att äta i ratorna för "det ser så ovårdat ut när de lämnar långt gräs".

Nu vill hon inte stödfodra hästarna då "det finns gott om mat i ratorna och hästarna får lära sig att inte vara så petiga"

Jag hade nog varit nära att strypa människan. Bättre kunskap än så ska man ha om man har häst.
 
Jag stör mig på fotbollshuliganer! :rage: Mötte ett helt lämmeltåg av AIK:are och Djurgårdare idag när vi skulle lämna Mall of Scandinavia. Efter sig hade de lämnat mängder av krossat glas, ihoptrycka ölburkar, välta cyklar (där min och min mans cykel drabbats och hans ekrar gick sönder, morr!!!) och ett misshandlat ungt par. :cry: På plats fanns det såklart piketbuss med poliser och en polishelikopter, som vi skattebetalare står för notan för!

Jävla testosteronstinna män!! :rage: Och vissa av flickvännerna såg inte alltför roliga ut heller. :wtf:
 
I mammas byggnad renoveras alla balkonger. Förra veckan byttes balkongdörrarna. Med tanke på att de genast spikades igen tänkte hon inte på att dubbelkolla att det var låst också. Så i fredag kom hon hem till en släckt badrumslampa (hon släcker aldrig eftersom den tänds så långsamt) och hennes hund instängd i ett av rummen. Ett rum som hon tidigare aldrig fått vara inne i, ett rum som dessutom är helt tomt (min bror flyttade nyligen ut).

Resten av kvällen var hon jätte nervös och orolig, satt och morrade mot balkongdörren. :(
Om någon varit inne i lägenheten utan lov av din mamma så är det faktiskt brottsligt.
 
Idag stör jag mig på psykvården här där jag bor, har väntat i 3 år för att få hjälp och har nu fått meddelande att jag måste vänta ett år till trots att jag behöver hjälp nu. :meh: Värsta av allt stod det längst ned på pappret att jag dock var jättevälkommen att söka akutpsyk om jag kände mig självmordsbenägen vilket jag inte är.... morr...
Men dom ger mig gladeligen lite piller, men jag måste vänta minst 2 månader på det trots att jag helst bara vill träffa någon och prata. :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 210
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 395
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 866
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp