Jag fyller år 9 januari så då har all jul alltid åkt ut med huvudet före dagarna innan ^_^, Var fullt övertygad om att jag fyllde år i början på våren och inte mitt i vintern när jag var liten :o, dvs att våren började i nyårs skiftet.

Men jul och födelsedag går absolut inte att blanda! :p utebelysning är iofs ok då det blir så pass mörkt utan :).
Nej, det blir ju lite problem när 1 advent infaller tidigt men då tar vi fram ljusstaken bara för den dagen ich så åker den in igen.
 
Lillebror fyller år 15:e och har aldrig haft problem med att det pyntas för jul långt innan hans födelsedag. Han säger att han som barn såg det som ett tecken på att det snart var hans födelsedag och blev superpeppad av det hela. Mamma var alltid noga med att ha ett separat kalas med tårta och sånt men lillebror ville alltid ha pepparkakor och lussebullar också. Det var standard att baka sådant tillsammans runt lucia så att det fanns färska hemmagjorda gottisar till kalaset.
Han har heller aldrig tänkt att han bara får paket "en gång om året". Han får födelsedagspresenter och julklappar som vem som helst, enligt honom. Så länge det var inslaget i olika sorters papper så hade han inte ens problem med att släkten bara kom med båda till jul. :)
Så vissa har absolut inga problem med att det blandas hej vilt.
 
Nu är det bestämt! Till helgen börjar vi julpynta! Jag föreslog att vi skulle sätta upp belysningen till helgen och vänta till första advent med tomtarna men då såg min man ut som en ledsen hundvalp så vi kanske sätter upp tomtarna i helgen också, haha! :laugh:
 
Ska nog börja pynta i helgen, fast vaxduken med tomtar har vi tagit fram redan :D Mest för att vitt köksbord är jäkligt opraktiskt med barn. Yngsta fyller 13 dec också, hans kalas blir alltid supermysiga för att det är julpyntat
 
Jag har en spira. Men den har jag ärvt efter farmor och är dödligt rädd om! Förra året var första året den kom upp, för jag har inte kunnat ha en äkta gran de senaste åren och då är jag utan om jag inte kan ha det. Men nu så :love:
Tycker det finns mycket fint gammaldags julpynt på loppisar, second hand och returbutiker.
 
Hittar inte Hemtexs på hemsidan :( Clas Ohlsson såg rätt plastig ut .

Hittade en Georg Jensen Johanne :love: men priset... :cautious::eek::crazy:
Claes Ohlssons tyckte jag ändå var helt ok, lite plastig kanske. Men kan ha berott på att det var av plast ;). Har själv inte köpt någon men kollar vidare. Kan skriva här sen när jag bestämt mig :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 631
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 652
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 656
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 244
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp