Jag är inte så mycket för mycket pynt men "lite lagom" gillar jag. Jag brukar ha (elektriska) adventsljusstakar i fönstren i köket, sovrummet, vardagsrummet, på köksbordet en cirkelformad adventsljusstake i metall med keramiktomtar på, en grön plastgran (som faktiskt är riktigt fin) - den pyntas med ledljusslinga och röda kulor. Ah just det, mina julgardiner i köket med - svarta med tomtar på.
 
Jag pyntar sparsamt och på några bestämda ställen. Allt går i vitt/silver, lite chabby-chic-aktigt. Byter ut snittblommorna mot stora grankvistar och tar in mini-granar i krukor som jag hänger pynt i.

Fick en röd julstjärna av grannen förra året. Panik. Och jag kan absolut inte slänga levande blommor. Tog med den till jobbet där den fick en trevlig vinter.
Rött är big no-no här. Barrgrönt ger nog med färg. :D
 
Jag var på rusta och hittade en minigran och såg att även de har julflamingos :D

772602100101-ItemList-636380406870000000.jpg
 
Jag brukar tycka att jag har så mycket julpynt och så inser jag när det är dags att pynta att jag uteslutande har adventsstjärnor, vintriga ljusstakar och lite julgranspynt. I år har vi flyttat till hus och fördubblat vår boendeyta så nu kommer jag nog investera i lite mer saker, om jag hittar något jag gillar. Illums Bolighus brukar ha en fantastisk julavdelning så dit ska jag försöka ta mig. I år tänker jag pynta till 1 december eftersom 1 advent är så sen.
 
Jag älskar julen och julpynt! :love:
Är det någon som vet när typ Jotex, Ellos, H&M, Ikea får in sina julgrejer? Har för mig att det var väldigt tidigt förra året...
Brukar alltid bli något nytt pynt varje år. Förra året blev det aldrig några julgardiner så det blir det nog i år.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 653
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 669
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 662
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 247
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp