Jag pyntar en del, älskar julen :love: Och knappt något av pyntet matchar med varandra, jag har en blå plastgran och en rosa, silvrigt och vitt pynt i bägge med lite extra rosa i den blå. Sen två julstjärnor, en rosa och en vit, och en glittersilvrig kon. Lite av pyntet tar jag inte ens ner, så jag har glitter både runt en dörrkarm och runt mitt fönster i dörren.
Överlag är min idé om jul-inredningen "Om folk inte överdoserar på glitter när de kommer in genom dörren, så har jag gjort fel". :D
 
Detta blir första julen i egen lägenhet :love: dvs kommer gå loss ordentligt med julpynt och köpa en riktig gran och inte ngn plastig kungsgran som mina föräldrar envisades med ;).
Jag slänger ut julen i januari så börjar den istället i mitten på november :p.

Men kommer försöka hålla ett tema med rött, grönt, halm och hästar såklart ^_^, och ja jag har redan börjat planera lite smått :) bor i en gammal stenlänga med öppen spis och gjutjärns fönster så blir riktigt roligt att göra juligt ^_^.
 
Är inte så mycket för pynt. Har lite modernare tomtar och julkrubba med lite figurer från Alessi som får komma upp. Julgran har vi varje år och det får inte vara för mycket "krimskrams" i den :)
Har en adventsljusstake föreställande en häst från Bengt och Lotta som jag verkligen tycker om.
 
I år är första året jag kommer bo själv. Har redan fått en ljusstake av min moster som passar perfekt i mitt kök. Använder inte alla rum, men tänker någon form av stjärnor/ljusstakar i de rum som används. Farmor har öst över oss julpynt sen vi föddes, så tomtar är inget jag lider brist på direkt.

Älskar julen, tänker nog julgran inne också, men kommer förmodligen inte sova där under julhelgen ändå så får se när det närmar sig lite mer.
 
VI har massor med pynt!!

Julgardiner på hela nedanvåningen, ljustakar eller ljusgardiner i alla fönster, tomat överallt och de blir bara fler för vart år som går, vi byter ut några tavlor mot jultavlor, julgranen åker fram redan vid Lucia, osv... jag har nog glömt nåt! Älskar julpynt!! Vi lyssnar för övrigt redan på julmusik :-) Ja, vi är lite tokiga i julen här hemma.
 
Tack så mycket för alla era svar! Kul att läsa hur andra gör! =)

@SpanskaLoppan Vad mysigt det låter! Och vad bra du skrev det, en krans på dörren vill jag ju ha förstås! Det kan jag göra mig en egen av lingonris =)

@Saigon Åh, jag håller med dig där om att allt är så "kitshigt", jag känner att jag vill också att julprydnaderna ska vara "jag" som jag är resten av året också liksom. Har också tänkt mycket vitt, är inte så mycket för rött/grönt/guld, tänker nog mer vitt och silver och så kanske rosa o turkos, men ändå att det ska kännas juligt =)

@karamelldrottningen Åh, vad mysigt det lät med en pyntar-dag i stallet!

@Linda8142 Haha, sådär är det här hemma hos min pappa också, julgardinerna sitter uppe året om ^^ haha

@Inglorion Det lät kul o fint med hemmagjorda snöflingor =)

@athena_arabians Tack för tipset, ska kolla upp Nittsjös tomar!

@Bison Haha, det låter som mig, min lägenhet är också rosa (och turkos =) ) och jag är inte heller så mycket för rött/grönt/guld... jag tror jag ska försöka satsa på silver/vitt/rosa/turkosa julgrejor typ =)

@vattenmelon Bengt och Lotta känner jag igen, hmm... ska kolla upp deras grejer också =)

//r
 
Jag är så pepp på jul!:banana: Vill köpa en massa nytt och låta hemmet drunkna i julpynt:laugh::love:

Ny lägenhet plus att vi precis fått barn så det känns så mysigt!
 
Har de massa julprylar? Jag fattar inte:o:D

Den (ö)kända julflamingon:
22157533_145820369357311_5862534040103419904_n.jpg

@Tora har alltså på allvar köpt en... :cautious:
 
Här är det julgardiner (hittade ett par suuuuuperfina till vardagsrummet som jag är dökär i och gärna har året runt :heart), förutom till sovrummet där jag vill ha kvar mörkläggningsgardiner de perioder fullmånen lyser rätt in i ögonen på mig. Löpare och matchande kökshanddukar, adventsstakar i bägge köksfönster, julstjärnor i alla andra fönster (samt ena köksfönstret där det går fint att ha en på vardera sida av staken), krans på ytterdörren, en rejäl granslinga med belysning på balkongräcket, diverse prydnader, julgran med ett tåg runtom på golvet, en stor jävla tomte... Har lite fina kuddar också men har inte orkat plocka fram de tidigare år. Och så har jag en superfin takkrans med belysning och hästar hängande i som jag bara behöver en lampkrok för att få upp. Julgodis eller nötter ligger fint i en liten söt korg i form av en kälke på bordet :D

Jag är dock noga med att det inte ska pyntas före advent, och granen ska inte upp så tidigt - gärna dagen före jul, men jag har tummat lite på det för att hinna få katterna att fatta att de inte kan klättra i den innan det är dags att åka bort hela julafton :p

Och jag vill bara ha en Julflamingo från Jula. Men den lyser med sin frånvaro :arghh: :meh:

Den (ö)kända julflamingon:
22157533_145820369357311_5862534040103419904_n.jpg

@Tora har alltså på allvar köpt en... :cautious:
:eek: SNÄLLA säg att det här är årets sortiment för jag MÅSTE HA EN! :love::love::love:
 
Här är det julgardiner (hittade ett par suuuuuperfina till vardagsrummet som jag är dökär i och gärna har året runt :heart), förutom till sovrummet där jag vill ha kvar mörkläggningsgardiner de perioder fullmånen lyser rätt in i ögonen på mig. Löpare och matchande kökshanddukar, adventsstakar i bägge köksfönster, julstjärnor i alla andra fönster (samt ena köksfönstret där det går fint att ha en på vardera sida av staken), krans på ytterdörren, en rejäl granslinga med belysning på balkongräcket, diverse prydnader, julgran med ett tåg runtom på golvet, en stor jävla tomte... Har lite fina kuddar också men har inte orkat plocka fram de tidigare år. Och så har jag en superfin takkrans med belysning och hästar hängande i som jag bara behöver en lampkrok för att få upp. Julgodis eller nötter ligger fint i en liten söt korg i form av en kälke på bordet :D

Jag är dock noga med att det inte ska pyntas före advent, och granen ska inte upp så tidigt - gärna dagen före jul, men jag har tummat lite på det för att hinna få katterna att fatta att de inte kan klättra i den innan det är dags att åka bort hela julafton :p




:eek: SNÄLLA säg att det här är årets sortiment för jag MÅSTE HA EN! :love::love::love:

Svar ja. Fotot togs i Sundsvall... :crazy:

Edit: F-n Jula, ge mig provision! :arghh:
 
Här är det julgardiner (hittade ett par suuuuuperfina till vardagsrummet som jag är dökär i och gärna har året runt :heart), förutom till sovrummet där jag vill ha kvar mörkläggningsgardiner de perioder fullmånen lyser rätt in i ögonen på mig. Löpare och matchande kökshanddukar, adventsstakar i bägge köksfönster, julstjärnor i alla andra fönster (samt ena köksfönstret där det går fint att ha en på vardera sida av staken), krans på ytterdörren, en rejäl granslinga med belysning på balkongräcket, diverse prydnader, julgran med ett tåg runtom på golvet, en stor jävla tomte... Har lite fina kuddar också men har inte orkat plocka fram de tidigare år. Och så har jag en superfin takkrans med belysning och hästar hängande i som jag bara behöver en lampkrok för att få upp. Julgodis eller nötter ligger fint i en liten söt korg i form av en kälke på bordet :D

Jag är dock noga med att det inte ska pyntas före advent, och granen ska inte upp så tidigt - gärna dagen före jul, men jag har tummat lite på det för att hinna få katterna att fatta att de inte kan klättra i den innan det är dags att åka bort hela julafton :p




:eek: SNÄLLA säg att det här är årets sortiment för jag MÅSTE HA EN! :love::love::love:
Jag är numera en stolt ägare till en Julflamingo. En oersättlig flamingo i julpyntet :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 653
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 669
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 661
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 245
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp