Bukefalos 28 år!

Jag älskar julen och julpynt! :love:
Är det någon som vet när typ Jotex, Ellos, H&M, Ikea får in sina julgrejer? Har för mig att det var väldigt tidigt förra året...
Brukar alltid bli något nytt pynt varje år. Förra året blev det aldrig några julgardiner så det blir det nog i år.
Jotex fick jag mail från imorse om att de fått in iaf! :)
 
Jag ÄLSKAR julen och att pynta! Maken blir galen på mig varje år för jag KRÄVER att han inte är en elefant i ett glashus så mitt pynt går sönder. Är mer orolig att han ska råka ta sönder nått än hundarna. Men jag längtar, längtar, längtar efter julgranen!!! Och alla adventsljus!!! Och pynta huset :D Och typ sätta ljusslingor i varje buske! :banana: :angel: :o
 
Jag har varit på Jula i veckan... :D

img-20171021-214449-229.jpg


Katterna kommer garanterat riva omkull den när den åker fram i jul dock :meh: Funtar på att sätta fast den på en bit spånskiva, andra tips på hur jag kan hålla den stående mottages tacksamt.
 
Jag har varit på Jula i veckan... :D

img-20171021-214449-229.jpg


Katterna kommer garanterat riva omkull den när den åker fram i jul dock :meh: Funtar på att sätta fast den på en bit spånskiva, andra tips på hur jag kan hålla den stående mottages tacksamt.
Spånskiva låter väl bra? Sedan kan du ju pynta den med, säg, bomull/fusksnö :) !
 
Men åh! Jag älskar julflamingon! En sån vill jag också ha!

Annars brukar jag inte pynta så mycket. Bor i studentkorridor så har inte särskilt stort heller. Blir mest adventsljusstake, stjärna i fönstret och lite tomtar här och var.
 
Åh julen är verkligen min grej.
Jag gillar lite större saker så här är det ngn typ av julbelysning i alla fönster, krans på dörren, adventsljusstake på bordet, stora pepparkakor med våra namn som hänger i köket samt ett par stora tomtar i tyg (nu vet de med kropp och luva typ).
Granen går i vitt och rött.

Tillbyggnaden blir inte klar i år men nästa år ska jag köpa massor med julpynt.
 
Köket byter färg, från blått till rött. Röda handdukar, gardiner, stolsdynor och duk. Ljusstakar i tre av fyra fönster, stjärna i sovrumsfönstret. Julstjärnor i vardagsrummet - tack och lov har jag inte växtätande undulater. Jag har MASSVIS med tomtar, men jag har numera bara en bråkdel framme. (Några tomtar är framme året runt, man måste ju ha en hustomte i varje rum, eller hur?? :p)
 
Jag har redan börjat tillverka årets julkulor:
22638978_137823770299646_4024711912032829440_n.jpg

Ska göra en till varje djur också tänkte jag, sen återstår att se om resten får vara orörda eller om det blir andra motiv på dom.

Testade givetvis att göra en morganhästkula också. Det hade gått bättre om jag inte snålat vid inköpet av kulorna, för dom var inte så släta som dom såg ut och det hela blev väldigt tydligt när vinylen kom dit :( . Men folk får låta bli att titta nära, och jag ska gå på jakt efter bättre kulor innan jag eventuellt gör fler med stora vinylbitar.
22637297_1922043048122121_1627741946044743680_n.jpg


I övrigt brukar det inte bli så mycket pynt. Gardinerna byts inte, inga tomtar som plockas fram, inga julklappar för beskådning (då tuggar djuren sönder snörena :rage:). Men jag tänker köpa en stor adventsstjärna att sätta i ena fönstret, eftersom katterna brukar ha ner ljusstakarna. Var på jakt efter en sådan redan förra året, men hittade aldrig någon som kändes rätt så nu ska jag vara ute i god tid.
 
Vad kul att läsa om ert pyntande! Tiden går fort och det börjar ju närma sig faktiskt... och jag kan vara lite *host* trög ibland så det börjar kanske bli dags att tillverka/inhandla om det ska bli något pynt!

Vad kul med flamingo-trenden ;) Inget för mig personligen, men lite kul^^

Jag funderar på att tillverka mig en sånhär:
583f583270cb2f7428e84caab5980cd9.jpg


Känns charmigt med en hemmagjord och har ännu inte hittat nån annan stjärna jag gillar i butik så.

Jag tar gärna emot tips på andra typer man kan göra själv också =)

Och tips på juliga vaxdukar!? Hittar ingen jag gillar... Vill inte ha nån röd eller knallgrön eller tråkig.. utan en glad och mysig =)

//r
 
Jag har drabbats av världens julkänslor! Allt kring julen känns bara mysigt så jag står länge bland allt julpynt i butikerna och bara myser. Har köpt hem nya kuddfodral, gardiner och en filt som ska användas nu till advent.

När det kommer till själva julpyntet har jag svårt att hitta något som faller mig i smaken. Tror nog jag kommer göra "fejk" - paket och dekorera med om jag inte hittar något annat.

Edit: Kom på att jag köpt blockljus också! Hohoho.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 703
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 782
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 700
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 270
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Ridskoleryttare
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp