Då är det en kungsgran du ska ha! De brukar säljas på samma ställen som vanliga julgranar när säsongen kommer igång. :) Lite dyrare men värt det om man ändå ska köpa.

Med tanke på att de riktigt bra plastgranarna kostar 2000-5000 så har jag inget emot att lägga 700:- på en kungsgran i så fall :D Plastgranarna på bilderna är lite budget, kring 1000-1300:-

När kommer säsongen igång? :angel:
 
Jag tycker om när granen är operfekt. inte för operfekt men lite är bara charmigt. Den får gärna vara bred och rejäl men få plats i lägenheten. Ta mycket plats! Sen gör det inget om en sida är lite fulare. Den sidan kan stå mot väggen. Vi har ändå för litet för att kunna ha den mitt i rummet och dansa runt.
 
Jag får hugga gran hos grannen om jag vill, eller så levererar han den hem till mig om jag vill ha någon. I år kommer det inte att bli någon gran då jag blir ensammen hemma med djuren och de bryr sig inte om det finns gran eller ej, möjligen att hundarna hade tyckt det var praktiskt med toalett inomhus. :angel:
 
Vi har ändå för litet för att kunna ha den mitt i rummet och dansa runt.

Haha, är det någon som någonsin har det eller är det bara i barnböckerna? :p

Själv har jag tur, jag bor i en liten etta på 35 kvm, men trots det råkar jag ha en ypperlig plats för stor gran. Det hänger en stor väggspegel där just nu så plockar jag ner den så har jag ca 2 meter bred golvyta samt 3 meter till tak. Kanske borde mäta exakt innan jag beställer..
 
Har börjat med lite pyssel till julgranen:

IMG_6724_zpszkbymuah.jpg


Här i ligger min önskelista :p

IMG_6739_zpszefrsuaq.jpg


IMG_6726_zpsicq1ztl0.jpg


Här är ett litet minne från när jag var i Paris nyss med mina tjejkompisar. Ett litet produktblad från ett marängbageri där vi testade dom godaste bakelserna vi någonsin ätit :heart

IMG_6730_zpssigufifh.jpg


Samt några champagnekorkar från en kompis födelsedagsfest i början av året

IMG_6740_zpswk9vk6rx.jpg
Åh, vilken fantastisk idé! Sånt där vill jag också göra! Vi har sparat korken till den champagne vi öppnade samma natt som vi flyttat in i vår lägenhet, jag ska börja med att göra något fiffigt av den tror jag! :)
 
Fråga till alla kattägare: Hur funkar det med julgran och katter, egentligen? Jag har ställt in mig på att skippa gran i år då vi har en busig kattunge hemma, men det kanske finns någon bra lösning?
 
Fråga till alla kattägare: Hur funkar det med julgran och katter, egentligen? Jag har ställt in mig på att skippa gran i år då vi har en busig kattunge hemma, men det kanske finns någon bra lösning?
Förankra den! Mina kissar ignorerade granen i flera år så vi slarvade med det. Klart som tusan en kisse bestämmer sig för att den där granen plötsligt är intressant efter tre år och välter hela skiten. :D
Alltid haft plastkulor och annat som inte mår dåligt av att dundra i golvet. Som mest lossnar nåt fäste men går oftast att limma ihop igen.

Hur klär ni era granar?
Aldrig glitter sedan jag flyttade hemifrån och skaffade katt. Har insett senare att jag tycker att det blir mycket snyggare utan glitter. Använder pärlband istället! Annars är det mycket kulor och diverse krimskrams. Olika färgteman när jag känner för det. Förut var det ofta rött och guld men numera är det mer guld och koppar. Ska nog köpa massa vita saker i år och köra guld, koppar och vitt. :love:

Jag skulle behöva nånting roligt i toppen också. Helst nåt som lyser!
 
Fråga till alla kattägare: Hur funkar det med julgran och katter, egentligen? Jag har ställt in mig på att skippa gran i år då vi har en busig kattunge hemma, men det kanske finns någon bra lösning?
Jag hade bra resultat med att ställa fram granen ett par dagar innan jag hängde upp pyntet (plastigt pynt!), och passade på att pynta när katterna har sovit. Det funkade även med min destructor-katt som under sina kattungeår tog sönder typ.. allt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 656
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 692
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 664
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 248
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp