Jag gav upp... Det är så mörkt på kvällarna att jag nu hängt upp stjärnan i vardagsrummet och ställt adventsljusstaken i köket och stående stjärnan i sovrummet...
Dock inte fått nåt eluttag utomhus så inte kunnat sätta upp ytterbelysningsgrejerna...
 
den mörkare delen av tomten
Var det bara jag som betonade det fel i huvudet?
maxresdefault.jpg
 
Nu känns det okej för mig att börja pynta också faktiskt =) =). Snön har ju kommit! :heart och idag har jag bakat lussebullar
23549507_10155139199720678_804578621_n.jpg

så idag (och i fortsättningen) får julstjärnan vara tänd =)

Men jag har inte satt upp något annat än... letar fortfarande efter en julig vaxduk... och har inte tillverkat någon adventsstake än. Tänkte nog köpa ett sånt där datum-ljus också...

//r
 
Jag tycker disneygran (kungsgran) ser helt onaturligt ut och föredrar vanliga, lite oregelbundna med skavanker. Bra att ha ställen att fylla på med smällkarameller :D
Samma här! En som man tror är rak men sen är krokig och spretig, som pappa pulsat ut i djupsnön och hämtat in :love: (nu mera är det väl mer halkat runt på isen men..)
 
Satt upp en belysning ute nu :up:
Köpte en gran-ren igår. Ska hitta en batterislinga till den, och ställa ut den. Men den ska få stå utanför staketet för annars låter nog inte hundarna den vara i fred. :meh:
 
Ska ääääntligen få min balkonginglasning imorrn. Har väntat sedan våren! Nu jäklar ska det köpas julbelysning så balkongen nästan ser ut som en lampaffär. :D
Lär vara frisk nog att ta mig ut på shoppingspree nästa vecka. Nytt julgranspynt, lampor i mängder och massa ströpynt ska införskaffas! Peppen!
 
Ja och så har man väl sett samband mellan dumhet och lycka också... :angel:

Jag kan glatt erkänna att jag velat smälla upp grangirlangen på balkongen ett bra tag nu dock. Förvisso mest för att inte behöva göra det när vi har mer snö men ändå. Ska inte inte inte pynta nu!
Är väldigt många som aldrig tar ner utebelysningen :) vilket för mig var helt främmande tills jag började köra tidningar på natten och det helt plötsligt dök upp flerfärgade ljusslingor i folks trädgårdar mitt i sommaren :o!
Kan ju iofs vara smidigt att alltid ha ljusen uppsatta så man slipper trassla ut som varje år :), men att ha igång flaggstångs belysningen i maj känns inte helt rätt för mig :rofl:
 
Här fyller sonen år 2 december och jag tycker det är viktigt att skilja på jul och födelsedag så här kommer bara fönsterbelysningen upp innan hans födelsedag.
Jag fyller år 9 januari så då har all jul alltid åkt ut med huvudet före dagarna innan ^_^, Var fullt övertygad om att jag fyllde år i början på våren och inte mitt i vintern när jag var liten :o, dvs att våren började i nyårs skiftet.

Men jul och födelsedag går absolut inte att blanda! :p utebelysning är iofs ok då det blir så pass mörkt utan :).
 
Är väldigt många som aldrig tar ner utebelysningen :) vilket för mig var helt främmande tills jag började köra tidningar på natten och det helt plötsligt dök upp flerfärgade ljusslingor i folks trädgårdar mitt i sommaren :o!
Kan ju iofs vara smidigt att alltid ha ljusen uppsatta så man slipper trassla ut som varje år :), men att ha igång flaggstångs belysningen i maj känns inte helt rätt för mig :rofl:
Ja jag är så jäkla avis! Syrran gör likadant, ljusnät i altantaket tex. Hon tänder det dock inte förrän i december, sen på somrarna får djungelgurkan växa upp i ljusnätet :D Hade lätt lämnat mitt framme jag också om det inte vore just grangirlanger, det ser lite dumt ut mitt på sommaren även när det är släckt känner jag :p
 
Jag fyller år 9 januari så då har all jul alltid åkt ut med huvudet före dagarna innan ^_^, Var fullt övertygad om att jag fyllde år i början på våren och inte mitt i vintern när jag var liten :o, dvs att våren började i nyårs skiftet.

Men jul och födelsedag går absolut inte att blanda! :p utebelysning är iofs ok då det blir så pass mörkt utan :).

En kollega fyller år veckan innan julafton (eller nåt sånt, några dagar innan) och hon har alltid älskat att jul och födelsedag firades samtidigt. När hon var liten kändes det som att julen var för henne och allt blev dubbelt roligt. Så en del uppfattar det uppenbarligen som positivt när de två krockar.
 
En kollega fyller år veckan innan julafton (eller nåt sånt, några dagar innan) och hon har alltid älskat att jul och födelsedag firades samtidigt. När hon var liten kändes det som att julen var för henne och allt blev dubbelt roligt. Så en del uppfattar det uppenbarligen som positivt när de två krockar.
Nja, är ju lite orättvist när andra får paket 2ggr om året och de som fyller år på julen bara får en gång ;).
 
Nja, är ju lite orättvist när andra får paket 2ggr om året och de som fyller år på julen bara får en gång ;).

Jag bara återberättade vad min kollega berättade för mig. För henne blev det en extra magisk tid på året och hon har aldrig varit ledsen för att hon fyller år vid jul.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 631
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 652
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 656
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 244
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp