Bukefalos 28 år!

Innan någon säger någonting - nej, det är inte för tidigt. Det är helt enkelt en förlängning av årets mest fantastiska högtid. När folk börjar planera sommarsemester i mars så är det ju ingen som säger "Va? Redan? Du kan inte börja nu, då förstör du ju sommaren!" Likväl som att god planering och gott om tid att inandas varenda glitterkorn av julen helt enkelt optimerar den på alla sätt och vis, och undviker sista-minuten stress på samma gång.

Så? Vad ska ni ha för julgran? Hur ska ni dekorera den? Vad ska ni ha för andra juldekorationer? Tips och trix på pysselfronten? Hur ser er adventsljusstake ut? osv osv.
På tal om pyssel så måste jag få tipsa om att Panduro har ett pysselset så man får ihop tomteljusen+puff i tomteluva från Kalle Anka. De blir skitgulliga, har ett set själv från förra året som passade bra vid ena ljusstaken :D
https://panduro.com/sv-se/produkter/barn-junior/diy-kit/jul/chap-in-disguise-diy-kit-490028
15284153-10153916211507385-9219374765623543376-n.jpg
 
Vad kul att läsa om ert pyntande! Tiden går fort och det börjar ju närma sig faktiskt... och jag kan vara lite *host* trög ibland så det börjar kanske bli dags att tillverka/inhandla om det ska bli något pynt!

Vad kul med flamingo-trenden ;) Inget för mig personligen, men lite kul^^

Jag funderar på att tillverka mig en sånhär:
583f583270cb2f7428e84caab5980cd9.jpg


Känns charmigt med en hemmagjord och har ännu inte hittat nån annan stjärna jag gillar i butik så.

Jag tar gärna emot tips på andra typer man kan göra själv också =)

Och tips på juliga vaxdukar!? Hittar ingen jag gillar... Vill inte ha nån röd eller knallgrön eller tråkig.. utan en glad och mysig =)

//r
Jättefin :love:
Jag har börjat spana på en tomte till dottern.
Tyvärr lär vi bara vara klara med matrummet till jul så det är ljusstakarna dit till långsidan och så funderar jag på en stjärna ut mot gatan och då hade nog ngt som den du delade passat. Har du ngn beskrivning?
 
Innan någon säger någonting - nej, det är inte för tidigt. Det är helt enkelt en förlängning av årets mest fantastiska högtid. När folk börjar planera sommarsemester i mars så är det ju ingen som säger "Va? Redan? Du kan inte börja nu, då förstör du ju sommaren!" Likväl som att god planering och gott om tid att inandas varenda glitterkorn av julen helt enkelt optimerar den på alla sätt och vis, och undviker sista-minuten stress på samma gång.

Så? Vad ska ni ha för julgran? Hur ska ni dekorera den? Vad ska ni ha för andra juldekorationer? Tips och trix på pysselfronten? Hur ser er adventsljusstake ut? osv osv.
Julgran blir en kungsgran med pynt i rött och vitt.
 
@TeamLundVer Kul att du gillade den =)
Nej, jag har ingen beskrivning, jag gjorde en på frihand =) Hittade grenar i skogen, fäste ihop dem med ståltråd och virade en ljusslinga runtom =) Postade bild på min här i tråden lite längre upp =)

@Lillgrådis Åh, de där hade passat perfekt till mitt ex... ^^

----

Jag vill också ha en adventskalender! Men inte med godis.. jag hade velat ha en med rabattkuponger som vi sålde när vi var mindre, men inte sett såna på flera år nu tyvärr...

//r
 
Har börjat med lite pyssel till julgranen:

IMG_6724_zpszkbymuah.jpg


Här i ligger min önskelista :p

IMG_6739_zpszefrsuaq.jpg


IMG_6726_zpsicq1ztl0.jpg


Här är ett litet minne från när jag var i Paris nyss med mina tjejkompisar. Ett litet produktblad från ett marängbageri där vi testade dom godaste bakelserna vi någonsin ätit :heart

IMG_6730_zpssigufifh.jpg


Samt några champagnekorkar från en kompis födelsedagsfest i början av året

IMG_6740_zpswk9vk6rx.jpg
 
Vad hade ni satt för ljus i ett sånt här fönster?


Kan inte ha ngt hängande tyvärr, annars hade det varit fint med i alla fall en stjärna :/.
 
Kan du inte fästa en krok i taket och hänga en stjärna? :)
Nja då hamnar det ju lite för långt bort från fönstret vilket jag tror kommer se knasigt ut (de är ca 50cm djupa ;)) men kanske kan gå i andra fönstret med lite mindre tjock vägg, bara 20cm stenvägg där :p.

Men ska man ha ngt stående blir det att palla upp ena sidan då de slutar ordentligt innåt (samt att katterna flänger runt för ;), har häftmassa under allting där nu :rofl:).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 696
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 782
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 699
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 270
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp