Bukefalos 28 år!

145880852-origpic-be686c.jpg

Denna ljuvliga adventsstake har jag köpt :love: den står just nu på vårt matsalsbord och bara väntar på att det ska bli advent!
 
Plötsligt känns inte julen komplett utan en JULFLAMINGO. Här ska inhandlas.

Förra året tog vi inte fram något pynt alls. I år ska jag bättra mig, minns när man var liten och hela huset förvandlades. :love: Tyckte det var så mysigt! I vårt hus får jag inte riktigt någon feeling för det. Det är så litet att eventuellt pynt knappt får plats!

Jag skulle framför allt vilja ha någon typ av vuxenkalender. Tips? Åt "skäm-bort-dig-själv"-hållet. :)
 
Plötsligt känns inte julen komplett utan en JULFLAMINGO. Här ska inhandlas.

Förra året tog vi inte fram något pynt alls. I år ska jag bättra mig, minns när man var liten och hela huset förvandlades. :love: Tyckte det var så mysigt! I vårt hus får jag inte riktigt någon feeling för det. Det är så litet att eventuellt pynt knappt får plats!

Jag skulle framför allt vilja ha någon typ av vuxenkalender. Tips? Åt "skäm-bort-dig-själv"-hållet. :)

:cautious: :cautious:

Jag ska köpa Cliniques julkalender. Inget jag egentligen har råd med eller behöver, det är en ren "skämma bort"-grej. Det finns massor med hudvårdskalendrar om det är det man vill ha. Sedan skulle jag vilja ha en superlyxig chokladkalender (från typ Hotel Chocolat) men det får räcka med en kalender :D
 
Funderar på att skaffa plastgran. Främst för att de faktiskt är snyggare, men jag tänker också att det kanske är mer miljövänligt att skaffa en som man kan återanvända år efter år efter år. I stället för att släpa in en ny varje år?

Hur som helst, dessa två tittar jag på:

134795927660436352-product-magnify-large.jpg


blue_spruce_tree_pvc-small.jpg


Båda är 210 cm höga. Jag gillar den sista granen bättre, men samtidigt så kanske det är snyggare med belysning i än att hänga på separat? Hmm..
 
Funderar på att skaffa plastgran. Främst för att de faktiskt är snyggare, men jag tänker också att det kanske är mer miljövänligt att skaffa en som man kan återanvända år efter år efter år. I stället för att släpa in en ny varje år?

Hur som helst, dessa två tittar jag på:

134795927660436352-product-magnify-large.jpg


blue_spruce_tree_pvc-small.jpg


Båda är 210 cm höga. Jag gillar den sista granen bättre, men samtidigt så kanske det är snyggare med belysning i än att hänga på separat? Hmm..

Plastgran är inte miljövänligare, snarare är det precis tvärtom enligt länken nedan som är från naturskyddsföreningen:

https://www.naturskyddsforeningen.se/julgran
 
Här är det riktigt gran eller ingen som gäller. Jag har hittills inte sett en enda plastgran som skulle vara finare än "äkta vara", och särskilt miljövänligt är det ju inte heller. Men skulle jag välja mellan de två, @Singoalla , så var nr två absolut snyggast!

Om jag skaffar en riktig så vill jag ha en riktigt tät jävel :D En Disneygran, och jag betalar gärna för det. Vart hittar man en sån?
 
Här är det riktigt gran eller ingen som gäller. Jag har hittills inte sett en enda plastgran som skulle vara finare än "äkta vara", och särskilt miljövänligt är det ju inte heller. Men skulle jag välja mellan de två, @Singoalla , så var nr två absolut snyggast!

Jag håller med! Riktig gran ska det vara. Helst kungsgran så slipper jag makens gnäll om barr överallt. Han är uppvuxen med plastgran och tycker att riktiga är besvärliga.

Vår gran kläs mestadels i rött och guld med guldigt glitter. Har glitter som är rätt många år gammalt nu som är guldigt med guldstjärnor som är jättefint! Men nåt nytt pynt tillkommer regelbundet. Börjar bli rätt fullt i granen nu :banana:

Hur klär ni era granar?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 696
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 782
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 699
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 270
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp