Jultråd 2014

Jag drack den första julmusten idag :love: Tycker egentligen att det är lite för tidigt än men kunde inte låta bli, längtar så till julen!
 
Normalt sett tycker jag att det är lite tidigt med jul redan i oktober (november går dock alldeles super) men eftersom vi väntar barn i november så tycker jag nog att jag har en giltig ursäkt :D:p
 
Klart det är dags för jultänk nu, hur ska man annars hinna få ihop julklappar och sånt? Julmust och julmusik och whatnot kan däremot vänta åtminstone till advent (eller julafton helst) :p

Tre julklappar klara här och imorrn anländer ett par fina juliga prydnadskuddar :D
 
Tidig trådstart?
Tycker snarare den kommer sent :D
Här börjar det alltid att smyglängtas redan i augusti. Äkta julnörd här!

Skall också ut i skogen nu i oktober för att hitta julgranen som sen får komma in till första advent. En lång jul är det allra bästa. Det är ju alla förberedelser inför själva julafton som är det underbara, julafton tycker jag ofta mer känns som ett antiklimax på en lång och underbar tid.
 
Jag har inte tagit ner förra årets julpynt :o

Ska försöka börja om nu när jag är hemma och är sjukskriven.

Hoppas på bra julstämning i år = mycket snö.
 
Jag som surfar från flera olika ställen kan tipsa om denna länken om man gillar julbloggar: http://julbloggarna.blogspot.se/

Många som uppdateras och inläggen hamnar i listan så slipper man ha många blogglänkar att kolla in på :)

Åh vilka härliga bloggar :love: För egen del så bor vi ju fortfarande i ett renoveringsobjekt men de få utrymmen som är klara ska få ett stänk julstämning åtminstone :p

Förresten, skulle behöva ett riktigt bra tips känner jag. Vi har ett växthus som man har i fönstret. Denna tiden på året så finns det ingenting i det och redan förra året hade jag en idé om att julpynta i det på något sätt men jag kom inte på hur. Växthuset är relativt stort.

Så fram med er kreativa sida och bomba mig med en massa idéer :)
 
Kan bara säga att fy FAN vad jag längtar till julen och fy FAN vad tråkigt att vi inte kommer fira jul i år :(. Försöker vara glad för allt jag har men det känns lite sorgligt att inte få fira jul på det sättet som vi vill. Men sånt är livet ibland. Vi blir absolut utan snö men jag hoppas för alla er skull att ni får en supermysig vit jul :love:.
 
Kan bara säga att fy FAN vad jag längtar till julen och fy FAN vad tråkigt att vi inte kommer fira jul i år :(. Försöker vara glad för allt jag har men det känns lite sorgligt att inte få fira jul på det sättet som vi vill. Men sånt är livet ibland. Vi blir absolut utan snö men jag hoppas för alla er skull att ni får en supermysig vit jul :love:.

Varför ska ni inte fira jul i år? :confused::(
 
Bara så att ni vet det. I år SKA dessa införskaffas till köksfönstren!!!

tall-bow-ek-julljusstake-led.jpeg

Och vi ska ha en riktig gran :love: Inte helt nöjd med förra årets gran då det inte blir riktigt bra med julpynt i plastgran
1002026_10151891746878953_244591105_n.jpg

Och adventsljus
PB204575.JPG


Till Pyrets rum blir det nog att leta fram min gamla julstjärna som alltid gav ett så mysigt ljus om man råkade vakna på natten. :)
193711678_c09e4a30-e367-460f-96d7-538e8d3955d0.jpg


Jag har fått presentkort i den lokala trädgårdsbutiken så om de tar in likadana julkransar som förra året så blir det en sådan till ytterdörren

kransdek-1.jpg


Och givetvis blir det hyacinter :love:
Jul%2BLur.pdf%2B-%2BAdobe%2BReader.jpg%2Bhyacinter%2Bblogg.jpg
 
Åh, första julen i vårt hus :) ska bli spännande faktiskt. Vi (mest jag men sambon är inget fan av julhets heller) sa förra året att vi SKITER i att folk drar i oss. Hans familj har ju varannat-system. Separerade föräldrar. I det systemet passar inte min familj in och det gjorde ju mig ledsen. Sambon åker dock dit jag åker och han skiter i vilket det blir men det är ju fortfarande det med att folk vill att vi ska vara överallt.

Lösningen blev att vi är hemma på julafton och är det viktigt att ses på julafton får folk komma till oss och ta med vad de vill äta för vi tänker inte hålla på med massa olika maträtter . Det gör att de flesta känner "fyyyy vad jobbigt" och väntar tills vi känner för att åka till dem. Dock bor vi större nu så vi får se om mamma med familj kommer.
 
Varför ska ni inte fira jul i år? :confused::(
Åh, det beror på flera omständigheter. Vi får satsa på nästa jul i stället, då är vi förhoppningsvis i snöigt land och bor bara vi två (istället för inneboende) och kan pyssla och pynta och fixa precis som vi vill.

Det juliga som blir i år är att vi kommer gå på julmarknad, äta mängder med turrón,

turron-mani.gif


plus att sambon ska göra svenska köttbullar åt mig :love:. Vi har mycket annat fint att vara glad över så jag får komma över min brist-på-jul-deppighet snart :).
 
Åh, första julen i vårt hus :) ska bli spännande faktiskt. Vi (mest jag men sambon är inget fan av julhets heller) sa förra året att vi SKITER i att folk drar i oss. Hans familj har ju varannat-system. Separerade föräldrar. I det systemet passar inte min familj in och det gjorde ju mig ledsen. Sambon åker dock dit jag åker och han skiter i vilket det blir men det är ju fortfarande det med att folk vill att vi ska vara överallt.

Lösningen blev att vi är hemma på julafton och är det viktigt att ses på julafton får folk komma till oss och ta med vad de vill äta för vi tänker inte hålla på med massa olika maträtter . Det gör att de flesta känner "fyyyy vad jobbigt" och väntar tills vi känner för att åka till dem. Dock bor vi större nu så vi får se om mamma med familj kommer.

Vi har också farit fram och tillbaka de senaste jularna (eller jag har alltid farit fram och tillbaka) 23:e min pappa, 24:e hans släkt 24mil bort, 25:e hans släkt igen, 26:e min mor så 24mil tillbaka, 27:e min styvfarmor och 28:e våra vänner...

Nu beräknas vi få en liten i slutet av november och vi har sagt att efter det att vi fått barn så är folk välkomna till oss i stället. Vilket tydligen är jättejobbigt trots att alla andra är vuxna :( och vi har ändå ansträngt oss till det yttersta för att få med alla jultraditioner (antijul den 23:e, julafton med skånskt och småländskt, lutfisk den 25:e) så att alla blir nöjda. Det verkar som om vi kommer få fira julafton själva i år men även om jag är lite lätt besviken så orkar jag inte bry mig längre. Från och med i år startar vi våra egna jultraditioner och vill sen folk inte vara med på det så är det synd om dem.
 
Bara måste lägga in mitt lilla rim som vi hade på inbjudan nu till julen. Är inte så lite stolt faktiskt :o:D

Baracken bjuder in till jul i dagarna tre.
Det vore en stor glädje om just ni vill vara me.

Den 23:e vi firar vår antijul,
Med mat, godis och spel. Ja, allt som är kul.
Ingen sill, ingen skinka, ingen gröt
(du vet den med mandel som är söt).
Nej här ligger fokus på att slippa all stress.
Att bara vara med varandra
God bless.

Julafton kommer med pompa och ståt,
här sparas det inte på någon grannlåt.
Nej julmat i mängder och godis likaså,
vi nynnar alla med i de 7 dvärgarnas HEJ HÅ.
Tomte och klappar under granen så fin,
vem vet en av dem kanske är din?

När du av julstämning är alldeles full,
kan du med tillförsikt se fram emot den 25:e. Den är just för din skull.
Du slipper julskinkan och "dopp i spa't",
nej ingen julmat kommer i närheten av ditt fat.
Dagen till ära vi bjuder på hälsosam lutfisk.
Får det dig att rynka på näsan? Ta't lugnt, det är ingen risk
att du hungrig behöver gå.
Nej såsen och potatis är en läckerhet för de flesta då.
Och skulle detta inte herrskapet passa
så kan du alltid av julmaten din tallrik full lassa.

Ja Baracken bjuder in till jul i dagarna tre,
du väljer själv om du vill vara me.
Oavsett vilket så blir vi hedrade se
om du vill vara med en dag, två eller alla tre.

Vi ses i Jul
 
Åh, det beror på flera omständigheter. Vi får satsa på nästa jul i stället, då är vi förhoppningsvis i snöigt land och bor bara vi två (istället för inneboende) och kan pyssla och pynta och fixa precis som vi vill.

Det juliga som blir i år är att vi kommer gå på julmarknad, äta mängder med turrón,

turron-mani.gif


plus att sambon ska göra svenska köttbullar åt mig :love:. Vi har mycket annat fint att vara glad över så jag får komma över min brist-på-jul-deppighet snart :).

Du får gå all in på julmusik istället. Och julfilmer :)
 
Bara måste lägga in mitt lilla rim som vi hade på inbjudan nu till julen. Är inte så lite stolt faktiskt :o:D

Baracken bjuder in till jul i dagarna tre.
Det vore en stor glädje om just ni vill vara me.

Den 23:e vi firar vår antijul,
Med mat, godis och spel. Ja, allt som är kul.
Ingen sill, ingen skinka, ingen gröt
(du vet den med mandel som är söt).
Nej här ligger fokus på att slippa all stress.
Att bara vara med varandra
God bless.

Julafton kommer med pompa och ståt,
här sparas det inte på någon grannlåt.
Nej julmat i mängder och godis likaså,
vi nynnar alla med i de 7 dvärgarnas HEJ HÅ.
Tomte och klappar under granen så fin,
vem vet en av dem kanske är din?

När du av julstämning är alldeles full,
kan du med tillförsikt se fram emot den 25:e. Den är just för din skull.
Du slipper julskinkan och "dopp i spa't",
nej ingen julmat kommer i närheten av ditt fat.
Dagen till ära vi bjuder på hälsosam lutfisk.
Får det dig att rynka på näsan? Ta't lugnt, det är ingen risk
att du hungrig behöver gå.
Nej såsen och potatis är en läckerhet för de flesta då.
Och skulle detta inte herrskapet passa
så kan du alltid av julmaten din tallrik full lassa.

Ja Baracken bjuder in till jul i dagarna tre,
du väljer själv om du vill vara me.
Oavsett vilket så blir vi hedrade se
om du vill vara med en dag, två eller alla tre.

Vi ses i Jul
Vilket härligt rim! Men så trist släkten beter sig...
 
Du får gå all in på julmusik istället. Och julfilmer :)
Ja!

Vad förresten var det som kändes tråkigt för dig, att det bara blir ni? Det låter skönt tycker jag :o. Tycker dock att det låter som en urbra och supermysig idé att skapa era egna traditioner :). Jag skulle lätt kunna fira med bara min sambo, även om mitt drömfirande just nu är i snöigt Sverige med min syster + ungar som bor på andra sidan jordklotet. Däremot är jag inte mycket för att fira med 'resten' liksom, det blir så mycket på en gång och mer stressigt än kul (tycker jag).

Får jag bara ett snö, en julgran som jag kan pynta med mina älskade hästar och så lite tomtegröt så är jag nöjd :D. Åååh, så fint det vore. Min lägenhet, snö utanför fönstret, jag och sambon åker till mina päron för jullunch men åker sen HEM till oss och kan fira med vår egen mat, egen gran och så som vi pyntat. Kan typ inte föreställa mig något finare.

Mina fina julhästar:

20131219_201251_zps40aaa325.jpg



20131223_132345_zpsf46a92f1.jpg



20131218_194826_zpsbb95ac0c.jpg



:love:
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 395
Senast: Tilly_85
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 005
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp