Bukefalos 28 år!

Jultråd 2014

Känns för övrigt helt galet att prata jul när vi sitter här med +25 och sol...
 
Vilket rim @TeamLundVer !! Shit alltså vad bra!

Vi vet inte hur vi firar men en sak är säker, det blir som VI vill ha det. Släkten är alltid osams och slåss om vart de ska vara o vem som får komma. Vi bestämmer hur vi gör utan samvetskval men det är trist att det alltid blir sista minuten. Hade hunnit köpa skinka till förra julen och så vips bestämdes det ett ställe vi faktiskt ville fira på så nu ligger skinkan i frysen fortf :o
 
Vi kör nog jul på egen hand i år; jag, min man och bebisen. Det är egentligen mannens släkts "tur" men det var så kaosigt förra gången vi firade med dem och inget tyder på att det skulle bli bättre i år. Vi har pratat om att slå oss ihop med några kompisar för ett lättsamt firande på julafton. Vi har också övervägt att åka till fjällen men det är så dyrt den veckan.

Jag gillar traditionell jul men traditioner har aldrig känts så oviktigt som nu. Att få barn har fått väldigt mycket att kännas oviktigt.
 
Åh, det här med julen alltså. Jag älskar upptrappningen, tända julstjärnor i huset och göra det mysigt. Men jag gillar verkligen inte själva julafton. I min familj blir det alltid bråk inför julafton och det blir aldrig riktigt bra. Min pappa gick bort 2007 så julen har såklart aldrig blivit sig lik efter det, saknaden blir extra stor på sådana speciella dagar. Sen att mamma har träffat en ny som jag verkligen inte tycker om och vägrar fira jul med medans min mamma vill fira jul med honom gör ju inte saken lättare. Förra året firade jag jul med sambons familj för att slippa tjaffset med min mamma och det var väl trevligt men i hans familj är julen helt galen :p Vi var där i 12 timmar och julklapparna tog aldrig slut... Det blev för mycket för min del. Detta året kommer vi precis ha flyttat in i vårt nyköpta hus, sambon och jag, så min plan är att bara hålla mig där och ta det lugnt. Sambon kommer åka och äta jullunch med sin familj men jag håller mig nog hemma. Skönt att iaf räknas som vuxen så att jag kan ta mina egna beslut...
 
Jag tycker om jul numera. Jag har i många år varit riktigt julhatare. Förra året var vi närmare 20 pers på julafton hemma hos oss. Förra huset var alldeles fantastiskt att fira jul i. Detta hur har inte rikigt samma resurser, men det blir nog en bra jul i allafall. Mina döttrar kommer hem från Indien ett par veckor innan jul så jag räknar med dom + sambons orginalfamilj (föräldrar+bror), kanske mina föräldrar också. Men fler än så blir det nog inte. Antingen är vi härhemma eller så blir samma gäng hos svärföräldrarna.

Jag gillar advent när man får ha stjärnor och ljusstakar i fönstren.
 
@niphredil Men åh vilka vackra julgransprydnader!!! :love:
Vart kommer de ifrån?
Men visst är de fantastiska?! Jag älskar dem :love: och de är ÄNNU vackrare i verkligheten och helt otroliga i granen!

Jag såg dem första gången här på Buke, förra vintern, och blev fullkomligt kär. Den användaren hade köpt dem på Stockholm Horse Show men visste inte namnet på säljaren. Världens bästa bukefalist googlade dock fram det åt mig och hittade rätt affär :love:, en liten märklig en, i Gamla Stan. Vi gick förbi sambon och jag och jag sa "finns inte en chans att det är här" men jodå, längst in hade de flera olika sorters hästar, alla lika vackra :love:. Vi var dit två gånger, en gång för att handla åt mig och sen en till för att handla åt en bukefalist som inte bodde i Stockholm och som också blivit kär :D.

Ska se om jag kan komma på vad butiken hette :). Edit: Här är länk till andra tråden! http://www.bukefalos.com/threads/adventspynt.1209088/page-4#post-16155277

Alltså jag är ingen prydnadsmänniska alls men de där hästarna är bland det käraste jag har. Ser fram emot många många jular med dem i granen :love:.
 
@niphredil - de där hästarna är fantastiska! :love:

-------------------
Som det ser ut nu så blir semestern 18-25/12, dvs jul i solen :) MEN, vet ni vad jag ska göra dagen innan första advent?? :bump: Jag ska på Tivoli och deras julmarknad och tomteland och hela bidevitten! :bump: :love: Sen på första advent har UNT alltid ett stort fyrverkeri och i år har jag möjlighet att få komma upp på ett högt hustak i centrum för att titta och fota :)
 
@Ninnurur Skönt med utlandsresa men guuuud så mysigt med Tivoli och julmarknad! :love:
Ja Tivoli ska bli urmysigt! Mamma + systrarna + barnen har tidigare åkt runt halloween (Alice har varit för liten tidigare), men de åker ju utomlands på höstlovet så då fick det bli senare den här gången. Inte mig emot! :) Så visst, vi är många som ska dit, men nog borde jag allt kunna njuta ändå :love: Tomtelandet brukar vara over the top med tusentals tomtar ;)
 
Jag gillar julen också men i år blir det nog inte så mycket julsaker :D
<----- den här river det mesta man har framme, busungen.
 
Tivoli är trots sitt namn så enormt mycket mer än ett tivoli! Det finns såklart karuseller men också flera scener, teatrar, restauranger och allt möjligt! Som Liseberg fast karuselldelen är lite nedtonad och kulturdelen är mycket mer. Nu är det väl Halloween som gäller med pynt och grejjor, sen kommer julpyntet fram med julmarknad och ett stort tomteland :)
 
@niphredil Jag tror att både jag och mannen förknippar julen med mycket folk och en enorm värme. Sen är julen starkt förknippad med mat för min del (man är väl skåning :o;)) och om det bara blir vi så blir det inte så stort urval vad det gäller maten.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 585
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
394
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: annersia
·
Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
190
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp