Bukefalos 28 år!

Jultråd 2014

Tidig trådstart?
Tycker snarare den kommer sent :D
Här börjar det alltid att smyglängtas redan i augusti. Äkta julnörd här!

Skall också ut i skogen nu i oktober för att hitta julgranen som sen får komma in till första advent. En lång jul är det allra bästa. Det är ju alla förberedelser inför själva julafton som är det underbara, julafton tycker jag ofta mer känns som ett antiklimax på en lång och underbar tid.
Just julgransbiten känner jag igen!!! Är TOTAL julgransnöd och kollar unggranar var jag än befinner mig! Åhh, DET skulle bli en fin julgran, liksom... När jag åker bil, rider, promenerar... Dessutom året runt!
 
Mysigt med julen, ser alltid fram emot den även om det visst är lite tidigt redan i oktober. Erkänner att jag redan druckit julmust och beställt första julklappen. Beställde även lite julklappspapper på Panduros rea. Tycker om att vara ute i god tid så blir det inte blir så stort hål i kassan i december :)
 
Var på Ullared igår och det råkade visst slinka ner 2 kökshanddukar med jultema :o samt den här "lille" filuren.
1654300_10152777041338953_1989690482991319872_n.jpg

Ytterligare en julklapp inhandlades också :up:
 
Om en månad kan man nästan börja lyssna på julmusik:bump:

Ska till ullared i nov. med är laddad för julavdelningen :p
 
:angel::angel:
Det började jag med igår..

Fast julmust och pepparkakor får vackert vänta även om jag är sugen. Och igår på Ullared så hamnande vi plötsligt mitt bland glöggen :eek: Jag som älskar lättglögg!!

Det är inte lätt att stå emot med den "retningen" starkt gjort:up::D
hehe jag tänker försöka hålla min regel om efter mitten på november, då är man lagom trött på julmusik efter all helgerna:bump:hoppas det kommer några nya bra låtar för i år.
 
Ska till ullared i nov. med är laddad för julavdelningen :p
Nytt hus, och ska för första gången hålla julen hemma. Samt en son på 1.5 som man vill pynt för = Måååste köpa in massa julsaker iår. :D Så även här är en resa till Ullared planerad (24 nov - känns som om dagen innan löning borde där vara minst folk ;) ) Älskar att man kan hitta alla möjliga julsaker på samma ställe, och inte behöva springa runt i 50 olika butiker för att kolla och jämföra.
 
Till Pyrets rum blir det nog att leta fram min gamla julstjärna som alltid gav ett så mysigt ljus om man råkade vakna på natten. :)
193711678_c09e4a30-e367-460f-96d7-538e8d3955d0.jpg
Åh, en precis sådan har jag också! Den har hängt med i många år nu, så himla mysigt ljus :love:
Får se vart den får bo iår, kommer nog förköpa mig på julpynt till huset... :o Men upp ska den!
 
Spelas julmusik här med idag, jag och sonen åt varsin GB Sandwich pepparkaka idag också :d Tänkte köpa julmust men avstod, kändes lite tidigt än.

Skulle också behöva köpa mer julpynt, och ny gran.
 
Ja!

Vad förresten var det som kändes tråkigt för dig, att det bara blir ni? Det låter skönt tycker jag :o. Tycker dock att det låter som en urbra och supermysig idé att skapa era egna traditioner :). Jag skulle lätt kunna fira med bara min sambo, även om mitt drömfirande just nu är i snöigt Sverige med min syster + ungar som bor på andra sidan jordklotet. Däremot är jag inte mycket för att fira med 'resten' liksom, det blir så mycket på en gång och mer stressigt än kul (tycker jag).

Får jag bara ett snö, en julgran som jag kan pynta med mina älskade hästar och så lite tomtegröt så är jag nöjd :D. Åååh, så fint det vore. Min lägenhet, snö utanför fönstret, jag och sambon åker till mina päron för jullunch men åker sen HEM till oss och kan fira med vår egen mat, egen gran och så som vi pyntat. Kan typ inte föreställa mig något finare.

Mina fina julhästar:

20131219_201251_zps40aaa325.jpg



20131223_132345_zpsf46a92f1.jpg



20131218_194826_zpsbb95ac0c.jpg



:love:
Vilka fantastiska hästar! Otroligt fina
 
Stod också och tittade längtansfullt på Julmusten på ICA (Apotekarnes såklart)
men jag visade karaktär och avstod :p
 
Just julgransbiten känner jag igen!!! Är TOTAL julgransnöd och kollar unggranar var jag än befinner mig! Åhh, DET skulle bli en fin julgran, liksom... När jag åker bil, rider, promenerar... Dessutom året runt!

Haha skönt att jag inte är ensam!
Jag letar alltid efter den perfekta jukgranen, vart jag än är året om :o:D

Jag lääängtar också efter julen.
Förra året firade vi med sambons familj för första gången, men de kan ju inte fira jul! :mad: :cry:
Extremt lite julpynt, ingen julmusik, ingen jullukt osv :(
Även om familjen är bra och vi gärna umgås med dem :love:

Jag är van vid jättemycket jul, julmusik det ska lukta jul och vara pyntat från golv till tak typ...
Hoppas det blir en riktig jul i år :)

Jag älskar julpyssel och igår började jag med det första pysslet :D
 
Mysigt med julen, ser alltid fram emot den även om det visst är lite tidigt redan i oktober. Erkänner att jag redan druckit julmust och beställt första julklappen. Beställde även lite julklappspapper på Panduros rea. Tycker om att vara ute i god tid så blir det inte blir så stort hål i kassan i december :)
Haha skönt att jag inte är ensam!
Jag letar alltid efter den perfekta jukgranen, vart jag än är året om :o:D

Jag lääängtar också efter julen.
Förra året firade vi med sambons familj för första gången, men de kan ju inte fira jul! :mad: :cry:
Extremt lite julpynt, ingen julmusik, ingen jullukt osv :(
Även om familjen är bra och vi gärna umgås med dem :love:

Jag är van vid jättemycket jul, julmusik det ska lukta jul och vara pyntat från golv till tak typ...
Hoppas det blir en riktig jul i år :)

Jag älskar julpyssel och igår började jag med det första pysslet :D

Håller med, det ska vara ordentligt med jul. Pynt, mat, godis, julmusik, gran osv. Är ju bara en gång om året så man kan lika gärna "go all in" :)
 
Visst kan jag dela min lista :) Sitter dock bara vid mobilen just nu då batterierna till datormusen slutat funka och jag har inga hemma i rätt storlek :(
 
Alltså... Jag tänkte att jag skulle vara självdisciplinerad och duktig nog att avstå från den här tråden när jag såg att den poppade upp, då jag kände att jag började med julen lite väl tidigt förra året och nästan nästan nästan var lite mätt på den när den väl kom...:nailbiting: Meeen med tanke på att jag ändå är inne och snokar i tråden var och varannan dag kan jag ju lika gärna skriva lite tänker jag!

Här började de julskylta i några (som tur är få) affärer redan i mitten av september, så jag har redan fått en liten dos av julpynt. Idag såg jag att de börjat sätta upp "stjärnhimmeln" på en av gatorna i stan, och åh vad jag längtar tills allt lyses upp sådär vackert! Det gör mig alldeles glad och varm bara att tänka på det, även om det dröjer säkert en månad innan det hela drar igång :)

5465347861_456e219212_z.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 585
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
394
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: annersia
·
Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
190
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp