Bukefalos 28 år!

Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

2: På att två av mina närmaste vänner som jag bor tillsammans med har en riktig bitch fight just nu där de beter sig som 12-åringar mot varandra. Stämningen i lägeheten blir så dålig på grund av dem, jag hatar när andra människor tjurar mot varandra och man själv får försöka stå där i mitten och släta över...

Jag är fortfarande irriterad på det där, då det inte blivit ett dugg bättre de senaste dagarna och nu börjar tära även på min relation till de båda vännerna. Waah, kan inte folk bara bete sig som folk?! Skulle vilja flytta ut i en vecka eller två tills de surat klart, men det går tyvärr inte...:(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

På att jag har feber. Gah. Måste ju till jobb i morgon och hämta material. Blööööö. Får väl trycka i mig ett hundratal alvedon och ha munskydd på eller något. Förhoppningsvis så är där ingen på kontoret, pleeeease.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*KL*

Idioter. Och att jag är helt död. (Vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på att jag har varit på intensiv utbildning med minimal sömn under helgen men ändå - blööööööööööööööööööööö)
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på känslor. :cry: tänk om de kunde göra som i Eternal sunshine of the spotless mind och bara radera människor (ex) ur minnet. Nu blev jag sugen på att se något med vackraste Kate Winslet för övrigt.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Åh måste kanske dra hem lite kate winslet filmer, undra om man kan hitta någon som sambon går med på att se... Kanske blir The Reader.

Fortfarande irriterad på sambons vän som drar SITT triangeldrama hit och tvingar MIG, jag som inte ens tycker om han att i nödfall ljuga för hans ex för att rädda han, liksom, vad får jag ut av det? Han är inte min vän, han är inte min bästis, jag tycker inte ens om killen utan blir typ på dåligt humör varje gång han dyker upp för han är så omogen och verkar vara alldeles för kär i sina jäkla öl!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Kl
Jag är irriterad och ärligt talat lite förbaskad på UNTs så kallade kattexpert. Ska man kalla sig expert borde man åtminstone se till att inte kläcka ur sig saker som "bondkatten är Sveriges äldsta ras" och "de är inte inavlade och har därför inte några sjukdomar". :mad:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Säg att du har slängt iväg någon form av klagomål?! Vilken värld lever hn i för att ens ha den bilden liksom :O
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag ska absolut kolla upp det när jag kommer hem. Usch, det är ju precis den bilden som uppfödare och eldsjälar jobbar hårt med att få bort.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Men vad sjutton :mad: Var såg du det?

Det där med sjukdomarna är ju en seglivad myt. Det som stämmer är att blandraser av första generationen ofta har lägre sjukdomsfrekvens eftersom recessiva sjukdomar inte uttrycks hos avkomman, men att från det säga att alla bondkatter/blandraser är friskare än andra är ju bara rent hittepå.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Dagens UNT, kulturdelen. Hela artikeln är i princip en hyllning till blandrasaveln. Visst är det kul att bondkatten får uppmärksamhet, men det är ju från en helt galen vinkel. Hade varit ett lysande tillfälle att lyfta viktiga frågor med förslagsvis något katthem eller sverak, men nej nej, plocka in skribenten och kattexperten Annastina för att glamourisera byb istället...
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Hittade den inte heller, hade ju tänkt kommentera den lite lagom grinigt. :p Annars är det nästan värt att köpa tidningen för att se eländet.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

På min jävla granne! Kul att bli så pass hotad att vi kände oss "tvingade" till att göra en polisanmälan. Vill för fan kunna känna mig trygg i mitt eget hem! :mad:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Men fy, det låter inget bra du. :(

Kl
På att jag gör tre arbetspass den här veckan, innan jag är tjänstledig. Igår klappade signalerna ihop. Som tur var löste det sig hyfsat strax innan vi kom fram så vi blev "bara" 30 min sen. Idag har jag redan haft en rätt drucken resenär och en eventuellt påverkad, engelsktalande man som är på väg till Sala men ska till Iggesund. Om morgondagen bjuder på liknande upplevelser så kliver jag av längs linjen. :mad:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Att jag lyckades skära mig i handen när jag skar upp bröd :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 517
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
885
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 261
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp