Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag är irriterad på att det snart inte är nånting som är sig likt i mitt liv. *suck*
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

På mina flatmates, vars nyårslöfte verkar vara att städa, diska och hålla rent så lite som möjligt. Jag vet inte vad som har hänt, har aldrig haft problem i den här lägenheten förut, men plötsligt är jag den enda som ser till att disken inte staplas på hög, att ytorna är relativt rena och att mikrovågsugnen inte är full av matrester. Oerhört irriterande, särskilt eftersom jag vet att de kan och brukar vara renliga! Ska släppa det själv för ett tag nu hade jag tänkt och se vad som händer, men jag vet att jag bara kommer att må sämre och sämre ju äckligare här blir..
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Känns lite som dom har samlat alla idioter i ungefär hela Sverige i denna stad. :( Kriminalitet lönar sig för dom yngre och vi andra som är "vanliga" står stampar och hoppas på en förändring. Bryr sig politikerna? Nej! Det är viktigare att diskutera fotbollsplaner, förmåner för kommunalarbetare mm.. Vi blir fattigare och fattigare medan rika blir rikare här..

Ett exempel: Jag var inne på HM och ser en tjej (ca 14år gammal) plocka ner obetalda grejer i sin väska.
Jag säger till i kassan. Kassapersonalen kallar på väktare som är där inom 2 min.
Väktare frågar tjejen vad hon håller på med, då blir hon våldsam så polis tillkallas. Väktaren håller fast henne medan hon försöker slå sig loss. Hon skriker och spottar på stackars väktaren.. Polisen kommer dit. Tjejen släpps och väktaren får skit för han hållt kvar tjejen.. Inte ens mina vittnesuppgifter gjorde skillnad. Väktaren var aldrig otrevlig, elak eller hårdhänt. <- samhället här är så fel. Dom har till och med väktare på biblioteket för att får bort stökigheter.. Det lönar sig att behandla andra som skit här, för det finns inga konsekvenser .

Tyvärr kommer SD få min röst i september inom kommunvalet. Dom är har iallafall en plan hur vi ska få bort kriminalitet och arbetslöshet. Alla andra parti står i ett hörn och "hmmmmmm"-ar. :eek:

Ursäkta för mitt långa OT!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag är irriterad på att jag inte hittar någon som säljer rökelse..
Ingen som vet en butik som säljer här i NV-Skåne? Gärna en butik som kan sin sak! :D
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

Irriterad på att jag har galet ont i min tumme.

Försökte mocka.

Det var dumt.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL
På att bilens olja blivit gråstrimmig igen, vill inte ha en bil som snart är trasig :(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

På att ens barn kommer hem efter dagis, får världens utbrott och så visar det sig att ett barn på dagis slåss och bråkar med de andra. Kompisens barn sade exakt samma sak som min son. Och personalen sitter bara och tittar och gör ingenting.
Inte ens när kompisens son fick ta emot knytnävsslag i magen. När kompisen sade ifrån fick hon tillsägelse av personalen.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Känns lite som dom har samlat alla idioter i ungefär hela Sverige i denna stad. :( Kriminalitet lönar sig för dom yngre och vi andra som är "vanliga" står stampar och hoppas på en förändring. Bryr sig politikerna? Nej! Det är viktigare att diskutera fotbollsplaner, förmåner för kommunalarbetare mm.. Vi blir fattigare och fattigare medan rika blir rikare här..

Ett exempel: Jag var inne på HM och ser en tjej (ca 14år gammal) plocka ner obetalda grejer i sin väska.
Jag säger till i kassan. Kassapersonalen kallar på väktare som är där inom 2 min.
Väktare frågar tjejen vad hon håller på med, då blir hon våldsam så polis tillkallas. Väktaren håller fast henne medan hon försöker slå sig loss. Hon skriker och spottar på stackars väktaren.. Polisen kommer dit. Tjejen släpps och väktaren får skit för han hållt kvar tjejen.. Inte ens mina vittnesuppgifter gjorde skillnad. Väktaren var aldrig otrevlig, elak eller hårdhänt. <- samhället här är så fel. Dom har till och med väktare på biblioteket för att får bort stökigheter.. Det lönar sig att behandla andra som skit här, för det finns inga konsekvenser .

Tyvärr kommer SD få min röst i september inom kommunvalet. Dom är har iallafall en plan hur vi ska få bort kriminalitet och arbetslöshet. Alla andra parti står i ett hörn och "hmmmmmm"-ar. :eek:

Ursäkta för mitt långa OT!



Både väktare och butikspersonal har rätt att hålla kvar, väktare har även rätt att sätta handfängsel om situationen så kräver, utgångsläget är att man med säkerhet vet att personen utgjort ett hot/snattat/stulit eller gjort något annat olagligt.
Genom att kvarhålla en person har man berövat denne friheten, personen anses alltså frihetsberövad. Har väktaren eller butikspersonalen skäl (laga grund) för frihetsberövandet betraktas personen som kvarhållen med stöd av envarsrätten, MEN skulle kvarhållandet sakna stöd i lagen för frihetsberövandet kan man sannolikt har gjort sig skyldig till olaga frihetsberövande.

Därutöver kan tilläggas, som bonusinfo, att man har rätt att meddela en sådan "kund" att hen inte är välkommen i butiken. Om "kunden" vägrar acceptera detta så har man enligt lag inte rätt att definitivt porta eller kasta ut kunden men man har rätt att följa med kunden i butiken och man har rätt att vägra sälja till kunden.



Jag irriterar mig på rädda och fega gummiryggar dvs agerande som är vekt, lamt och tamt.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Tyvärr kommer SD få min röst i september inom kommunvalet.

Som SDU-representant gör det här mig glad att höra, trots "tyvärr":et.
wink.gif


kl

På att folk är så jävla upprörda och otrevliga överallt och hela tiden. Förvisso inte mot mig, men när jag försöker vara på gott humör är det lite enerverande när alla sociala medier, forum och kretsar bara kokar över av obstinata personer som verkar ha fastnat i en 14-årings mentalitet. Slutaaaaaaaa.

Frågan här är nästan om jag bara ska ta minst en månadslång paus från allt som ens kan liknas vid sociala medier och bara lägga allt krut på att jobba med förbundet, och tillika det enda "forumet" som faktiskt ger positiv energi as we speak.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På att prata i telefon med min kära far. "Hur går det med plugget? Vad ska du plugga sen? När ska du plugga något "riktigt"? Inte för att det är bråttom men det är det ju annars kommer du aldrig få jobb. Söker du jobb nu? Hur? Vad ska du bli? Se till att jobba heltid. Har du brutit foten? Varför ringde du mig inte tidigare? Dåligt. Och nu är det ju JÄTTEVIKTIGT att du håller koll på maten eftersom du inte kan träna."

Tack tack. Jag älskar känslan av att dömas för min vikt (bmi under 25) av dig. Kan jag inte bara få duga ändå och sköta det på mitt sätt. Kan jag inte bara få sköta allt det här på mitt sätt ett tag utan att allt ska granskar i sömmarna hela tiden. Jag orkar inte. Det är därför jag inte ringer så ofta längre och jag vågar inte ta upp något av det för jag vill verkligen inte göra honom ledsen. Fan då.

Så. Semla på det då. :arghh:
/end rant
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

Samma.

Fick F på min tenta, tillsammans med 65% av mina kurskamrater O_o

Bwah, arg.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På att hor-SL-kortet påstår att det är tomt trots att jag fyllde på det igår kväll. Men alltså visst för all del, varför inte skänka ett par ytterligare hundralappar till ett så fantastiskt bolag....
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

HERREGUD JACKPOTJOY DÖÖÖÖÖÖÖÖ EN LÅNGSAM PLÅGSAM JÄVLA DÖD.
Äckel äckel äckel äckel äckel reklamer. :yuck:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Kl

Jag blir ÄCKLAD av den där reklamen med David Hasselhoff där han håller på att pilla på sitt brösthår. BLÄ!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*
På att två nära vänner fått heltidsjobb.. Jag borde liksom vara glad för dem, men jag är snarare sjukt jävla svartsjuk..

Jag mår piss av mitt jobb. Jag jobbar så mycket att jag har gått in i väggen.
Har sökt efter ett nytt i 1,5år. Gah...
Sökte värsta drömjobbet som jag nästan är överkvalicerad för förra veckan. Så nu sitter jag på nålar varenda gång telefonen ringer . :(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Och nu ångrar jag mig bittert att jag grattade hon ena på Facebook. Nu plingar telefonjäveln var tredje minut med en massa grattis kommentarer..

Jävla svartsjuka. Gaaaah!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 648
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
858
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 104
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp