Bukefalos 28 år!

Kalla Fakta granskar travet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Du säger att veterinären borde hjälpt till vid ett särskilt tillfälle, ett tillfälle jag inte vet ett jota om och inte kan ha en åsikt om.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Travhatare? Anklagelser? Vem hävdar att trav är djurplågeri? Inte konstigt vi uppfattat programmet så olika om det är det du utläser av den här tråden.

Sen tycker jag det är lite fånigt att tro att TV har nåt intresse av att konspirera mot ÅS. Därmed inte sagt att "vittnet" talar sanning, det har jag ingen åsikt om. Inte om trav heller egentligen.

Läst tråden? :confused:
Står ett par gånger att trav är djurplågeri i den... bara så du vet.

Vad tv har intresse av är väl att skapa tittarsiffror o debatt?
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Duh! Jag har läst tråden men har inte memorerat vad det står om det här tillfället. Och nej jag tänker inte läsa igenom 900 inlägg en gång till för att ändå inte få en subjektiv beskrivning eftersom det är rätt tydligt att de som diskuterar tillfället tycker den aktuella veterinären är en idiot.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Jag gjorde en sökning på tråden på djurplågeri och hittade ingen som sagt att trav bör räknas dit. Nån kommer säkerligen rätta mig om jag har fel.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Duh! Jag har läst tråden men har inte memorerat vad det står om det här tillfället. Och nej jag tänker inte läsa igenom 900 inlägg en gång till för att ändå inte få en subjektiv beskrivning eftersom det är rätt tydligt att de som diskuterar tillfället tycker den aktuella veterinären är en idiot.

Okey, då kommer tips 2...
Fråga lite trevligt om nån kan orka uppdatera dig.. :idea:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Nej, det tror jag inte. Men min kommentar gällde alla andra osm uttalar sig, t.ex alla i den här tråden.

Att man ska få försvara sig och visa svart på vitt att det som påstås inte stämmer, det säger jag inte emot. Men att det blir ramaskri och galenskap, det är det jag inte förstår.


Sedan vet jag att det finns väldigt framgångsrika tränare inom andra hästsporter också som beter sig för j*vligt mot hästarna, så att man skulle vara en underbar person bara för att man är en av de bästa i Sverige, det köper jag inte.
Obs, att detta inte är personligt mot Å.S, utan bara allmänt.
Vet t.ex en av Sveriges mest framgångsrika hästmänniskor som är helt otroligt VIDRIG mot sina hästar- men det döljs så bra att om man ens andas om detta blir det ramaskri och "Aldrig skulle väl h*n som är så duktig och trevlig och framgångsrik....".
och jag har ändå sett det med egna ögon. Så det finns ju tyvärr alltid olika sidor av en bärettelse- Alla ska få komma fram. Självklart även den anklagades.
Men det kan ju göras med lite finess- även om ni inte anser att Tv4 har använt takt och ton så kan det ju vara på sin plats att visa sin egen seriositet med just finess, takt, ton och trevlighet.

Haha, jag tyckte han visade massor av takt, ton och trevlighet. Han besvarade samma fråga 5 ggr med sätt för samma svar.
Vad förväntades han säga efter 5e gånger? Ja, jag erkänner, sluta tortera mig, jag tränar med el??

TYcker han visade henne samma respekt för hennes arbete o som person som hon visade honom, alltså fick hon som väntat.

Skulle de finna bevis för dess dyligt, eller åtmindstonde 1 till av alla de 100-tal (?) som jobbat där som kan säga det samma.. Men ingen säger något? Varför??
Å.S är inte direkt maffian....

Ramaskrin beror väl på trovärdigheten i det hela stora...
I mitt fall föll teorin när den modiga mannen(?) inför hela svenska folket vågade anklaga Å.S för att träna med el o påstår att Åke beordrat personalen att använda el??
Eh, jo tjena, att han skulle våga riskera det.. :rofl:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Jag gjorde en sökning på tråden på djurplågeri och hittade ingen som sagt att trav bör räknas dit. Nån kommer säkerligen rätta mig om jag har fel.

Ja, i 947 inlägg har nu vi travfolk debatterat detta med varandra utan att någon haft någonsomhelst åsikt om att trav är något annat än jättebra...

Hurra för oss :bow:
*Inbördes beundran tråden*
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Som när min gick omkull,, död men det visste vi inte direkt, första tanken var att han kvävt sig så jag sprang inte bort direkt men efter 30 s förstod jag att nåt var fel o sprang dit. 500 människor stod vid staketet där han låg, mest hästfolk, men ingen brydde sig om att springa dit, jag var mest orolig för kusken. Vi var tre st som rullade runt hästen o fick av selen mm inför publik. Sedan kom det ett antal o tittade på hästen när han låg på stallbacken, lite okänsligt kan man tycka, jag stod precis bredvid o grät. Men jag är tacksam för all hjälp jag fick förutom detta att ingen visste nr till veterinär elle rvem som var det den dan.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Som när min gick omkull,, död men det visste vi inte direkt, första tanken var att han kvävt sig så jag sprang inte bort direkt men efter 30 s förstod jag att nåt var fel o sprang dit. 500 människor stod vid staketet där han låg, mest hästfolk, men ingen brydde sig om att springa dit, jag var mest orolig för kusken. Vi var tre st som rullade runt hästen o fick av selen mm inför publik. Sedan kom det ett antal o tittade på hästen när han låg på stallbacken, lite okänsligt kan man tycka, jag stod precis bredvid o grät. Men jag är tacksam för all hjälp jag fick förutom detta att ingen visste nr till veterinär elle rvem som var det den dan.

Så hemskt stakars dig!:(
Har du fått veta varför hästen dog?
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Måste fråga dig PL. Besiktigar du på hopptävlingar? Släpper du igenom ponnyer som är ca 75 kilo under normalvikt , fattas muskler överallt o ryggraden sticker upp? Det har hänt flera ggr på allsvensk nivå. Jag mår illa varje gång jag ser ponnyn o lik förb'''kat får de hoppa vidare.
Det måste väl finnas en gräns eller? Inom travet får oftast(inte alltid) de hästarna startförbud.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Ledsen att svaret tog tid försöker hinna läsa alla inlägg tempot är högt här inne:)
Ja han hade en blodpropp i krösroten(Sitter i korset) som troligtvs lossnade och gick till hjärtat. Han hade haft problem med rörelsestörningar men trots intensiva undersökningar hittade vi inget, detta går bara att hitta vid en obduktion. Vi testade att starta för o se om han skärpte sig i lopp annars skulle han ha blivit en supergullig ridhäst åt nån , han var knappt 150cm hög o kanon på att hoppa.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Herregud säger jag bara! Jag tror då fanken inte att Peter Forsberg behöver mer pengar. Tror du att det var pengarna han tänkte på när han såg sin häst komma tvåa i världens största lopp för treåringar? Knappast. Då kan ju jag sitta här och säga att ni på ridsidan gör vad som helst för att vinna en futtig rosett. Är jag rättvis? Nej! Så var lite rättvis mot travfolket tack...

Haha, så dom som spelar på trav och köper in sig i hästar, tränar hästar, kuskar osv, gör det inte alls för pengar??:grin:

Göra vad som helst för en rosett?
Tja, vi måste träna och betala allt själva, och jag tävlar med min häst iaf för att vi båda tycker att det är Kul:)
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Nja vi har väl också menat att det finns rötägg inom alla discipliner, men att en bråkdel drar ner en hel sport är orättvist. Men det är klart, det är de som utmärker sig som syns, alla vi som sköter oss syns ju inte.
Jag tycker nog vet är ok på travet. De kan ju göra en extra munkoll om de vill, de kan komma till stallet o kolla och begära extra dopingprover. De har då alltid satt åt mig om mina hästar varit dåliga i lopp, vilket jag surat över ibland. JAg menar jag fattar ju att min häst är sjuk om den kommer in sist o med skyhög puls o flås som jag vet inte vad. Men de gör ju stt jobb, jag känner mig bara lite sur för att jag inte upptäckt att hästen var sjuk hemma trots tempning före snabbjobb o på morron innan start. Jag hade inte stenkoll på pulsen på alla heller, nåra hade jag koll på.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Ja visst är de bara för pengarna vi håller på??
Mitt enen uppfödning, nu 8-år gjorde comeback igår efter frånvaro på 2-år och sprang in hela 1000:- dvs. att hon sprungit in samanlagt 93 600:- ¨så, resan ner är väl ungefär vad jag fick i vinstpengar...
Mycket lönsamt!

En häst i proffsträning kostar ca 10 000:- + moms/ månad i grundkostnad... Så ja, alla som har travhäst vinner pengar! :rofl::rofl::rofl:

En del håller nog på med trav för att dom tycker det är kul och en livsstil, men ärligt talat, vad vore travet utan pengarna?......
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Och varför hör man hela tiden om hästar som inte gillar/inte passar/är sjuka/skadade/inte mogna som ändå pressas att springa? PENGAR:grin:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Haha, så dom som spelar på trav och köper in sig i hästar, tränar hästar, kuskar osv, gör det inte alls för pengar??:grin:

Göra vad som helst för en rosett?
Tja, vi måste träna och betala allt själva, och jag tävlar med min häst iaf för att vi båda tycker att det är Kul:)

Jo, min häst har sprunit in 1000:- på 2 år, så det är klart jag gör det för pengarna??
Och inte tycker varken hon eller jag att det är kul att hålla på trav..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Ikväll handlar Kalla fakta om amputering av kroppsdelar på djur. Det ska bli intressant att se programmet men för mig skulle det vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 097
  • Låst
Trav Kalla fakta ska denna veckan handla om djurplågeriet inom travet!
Svar
3
· Visningar
849
Senast: ameo
·
Hoppning Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende". Lek med tanken att det skulle göras en (seriös)...
Svar
14
· Visningar
1 685
Senast: Vertigo
·
Träning Satt på psykologilektionen igår och för en gångs skull var det faktiskt ganska intressant. Ämnet är behaviorism och denna lektion...
Svar
13
· Visningar
3 596
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp