Bukefalos 28 år!

Kalla Fakta granskar travet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Och varför hör man hela tiden om hästar som inte gillar/inte passar/är sjuka/skadade/inte mogna som ändå pressas att springa? PENGAR:grin:

Men, ingen här inne förnekar väll att det är kul med pengar!
Men vi som är aktiva vet hur svårt det är att få någonting över huvud taget,
om man inte har en jävla bra häst.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

picture.aspx


En bild från Globen i helgen. Lite salt i såren. Smolk i bägare...

Munskador och magsårsstatistik...

Vart fanns sensationsjournalisterna?

Ja just det ja, dom va på trav..
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Vart hör men det då hela tiden?

Min häst, min syrras häst mfl pressades fast dom borde fått göra något annat. (tom ägarna/kuskarna sagt) och jag har jobbat lite på travet, och har svårt att se någon kärlek för hästen när sura gubbar kör över allt och alla med superstressad häst när dom inte vinner.
(har inte sagt att alla gör det men nog fan är det dom flesta)
Kan hända att det är mkt skit i ridsport (men det är ju inte det tråden handlar om nu?) men det är betydligt lättare att få en häst som inte vill/har något fel -att springa så fort den kan (är ju ett flyktdjur) än att hoppa ett jättehinder som den inte kan se bakom, eller utföra perfekta dressyrrörelser, eller att komma i mål efter en distansritt med fin puls och i bra skick!
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Sluta tjata om hur mycket pengar ni hela tiden förlorar på era hästar.
Det är faktiskt alldeles frivilligt.
Skaffa ER ett riktigt arbete istället och tjäna ihop till ert levebröd på ett ärligt sätt och sluta att plåga oskyldiga varelser.
Det är MEDELTID !
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Sluta tjata om hur mycket pengar ni hela tiden förlorar på era hästar.
Det är faktiskt alldeles frivilligt.
Skaffa ER ett riktigt arbete istället och tjäna ihop till ert levebröd på ett ärligt sätt och sluta att plåga oskyldiga varelser.
Det är MEDELTID !

Du lilla vän,jag har ett riktigt arbete.Ditt uttalande tyder på att du inte kan ett skit om trav.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Efter alla dina konstiga inlägg så är det nog ingen som tar dig på allvar längre.... :angel:

AM
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

:rofl:

ja gud!

nej, jag kan meddela att det är 2000 tal. ok att du fick mvg i svenska, det har alla säkert antecknat på kylskåpet, men vad fick du i historia?:confused:

det är faktiskt kul att mata trollen, de kan bli tama!
och sen kan vi köra in dem :devil:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Min häst, min syrras häst mfl pressades fast dom borde fått göra något annat. (tom ägarna/kuskarna sagt) och jag har jobbat lite på travet, och har svårt att se någon kärlek för hästen när sura gubbar kör över allt och alla med superstressad häst när dom inte vinner.
(har inte sagt att alla gör det men nog fan är det dom flesta)
Kan hända att det är mkt skit i ridsport (men det är ju inte det tråden handlar om nu?) men det är betydligt lättare att få en häst som inte vill/har något fel -att springa så fort den kan (är ju ett flyktdjur) än att hoppa ett jättehinder som den inte kan se bakom, eller utföra perfekta dressyrrörelser, eller att komma i mål efter en distansritt med fin puls och i bra skick!

Jo, jag hör oxå detta ofta.
Konstigt nog alltid från unga tjejer som fått en fd. travare av pappa och som varken har kunskap eller möjlighet att klara av omskola dem till ridhästar, utan de flänger runt på dem på alla möjliga och omöjliga ställen medans de klagar på att travet gjort dessa hästar så mycket orättvisa.. Allt detta medans deras hästar är små stressade kvicksilver som inte fattar ett dugg va getageta, sparka, trycka, klämma, höger, vänster, runt betyder..

Stressen mellan loppen beror oftast på att kusken ska köra en annan häst.
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Sluta tjata om hur mycket pengar ni hela tiden förlorar på era hästar.
Det är faktiskt alldeles frivilligt.
Skaffa ER ett riktigt arbete istället och tjäna ihop till ert levebröd på ett ärligt sätt och sluta att plåga oskyldiga varelser.
Det är MEDELTID !

Eh? Det var väl knappast ett svar till mig????:grin:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

kl

Jag ska nog sluta med travsporten. Be min lärare att han kan slänga mitt provresultat på b-tränarkursen och körlicenset ska jag nog hoppa av, de är ju endå bara 4 gånger kvar..

Kommer ju bara att bli kallad djurplågare som bara tänker på pengar. Jag gör ju inget annat än att plåga dessa oskyldiga djuren. Jag är ingen sann djurmänniska, jag trodde jag var de..
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Vet du vad:idea:

Egentligen är inte travet så annorlunda mot ridsporten.

Vi har alla amatörer som inte lever av travet, som tränar och har sina hästar för glädjen i hästeriet. Att kusen kan springa in en slant ibland är plus i kanten men inte nåt man förväntar sig. Och springer den in en slant så är den slanten för länge sen förbrukad...
Dessa kan mycket väl jämföras med alla som sysslar med olika discipliner inom risdport på hobbynivå. (med hobbynivå menas att de har annat jobb, inte lever på hästarna)

Vi har A-tränarna inom travet som lever på att träna och starta hästar. De driver en proffessionell verksamhet med vinstintresse. En del av pengarna (för det mesta ca 10%) går till tränaren, resten till hästägaren. Hästägarna betalar träningsavgifter till tränarna, tränarna har allt ansvar för hästarna.

Sen har vi de som sysslar proffessinellt med ridsport, driver ett företag och lever på att träna och tävla hästar. Vad är Malin, Rolf-Göran, Lussan o co om inte proffs? Rider de inte för prispengar? Tränar inte de andra ekipage? Har de inte hästar i träning och till försäljning? Sponsorkontrakt?

Where`s the difference???
Vem säger att det inte handlar om pengar i ridsporten?
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Jo, jag hör oxå detta ofta.
Konstigt nog alltid från unga tjejer som fått en fd. travare av pappa och som varken har kunskap eller möjlighet att klara av omskola dem till ridhästar, utan de flänger runt på dem på alla möjliga och omöjliga ställen medans de klagar på att travet gjort dessa hästar så mycket orättvisa.. Allt detta medans deras hästar är små stressade kvicksilver som inte fattar ett dugg va getageta, sparka, trycka, klämma, höger, vänster, runt betyder..

Stressen mellan loppen beror oftast på att kusken ska köra en annan häst.

Ursäkta?:mad:
Min häst kunde inte stå rakt så sned han var och min syrras hade fått tävla med skada och var stressad av stryk (JA, det kom från travet) och vi flänger fan inte runt. Jag har ägnat ÅR till att få dom lugna och i bra form mm.
Så kom inte och säg att travet gjorde dom så bra och vi tvärtom!!!!!!:mad::mad::mad:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

:rofl:

ja gud!

nej, jag kan meddela att det är 2000 tal. ok att du fick mvg i svenska, det har alla säkert antecknat på kylskåpet, men vad fick du i historia?:confused:

det är faktiskt kul att mata trollen, de kan bli tama!
och sen kan vi köra in dem :devil
:

Kan bli ett utmärkt tillfälle o kolla huruvida det funkar med el eller inte.. :devil:
 
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Hihi,tror du vi lever på hästarna?
Vi jobbar och försörjer dom förstår du.
För att en tävlingshäst behöver det bästa. Vare sig den tjänar stora eller små pengar. Och dom stora pengarna är det bara några ytterst få.
Du är välkommen hem till mig på praktik,vilken dag du vill. Så får du se hur verkligheten ser ut :idea:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Ikväll handlar Kalla fakta om amputering av kroppsdelar på djur. Det ska bli intressant att se programmet men för mig skulle det vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 079
  • Låst
Trav Kalla fakta ska denna veckan handla om djurplågeriet inom travet!
Svar
3
· Visningar
849
Senast: ameo
·
Hoppning Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende". Lek med tanken att det skulle göras en (seriös)...
Svar
14
· Visningar
1 685
Senast: Vertigo
·
Träning Satt på psykologilektionen igår och för en gångs skull var det faktiskt ganska intressant. Ämnet är behaviorism och denna lektion...
Svar
13
· Visningar
3 596
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp