Bukefalos 28 år!

Kanske är jag bara löjlig

Sv: Kanske är jag bara löjlig

Kan bara hålla med alla andra här inne, hämta hästen på studs! Det låter ju helgalet!
Håller alla tummar och tår för att det går bra!
"Förhoppningsvis" vill hon bara inte erkänna att hon inte ridit in din häst ordentligt.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hej!
Har nu läst igenom hela tråden och det låter ju helt klart oroväckande.
Jag hade hämtat hem min häst på stört.

Men sen skulle jag nog avvakta med att bestämma mig för om hon fick behålla ponnyn eller inte.
Det beror ju lite på i vilket skick din häst är när du hämtar hem henne.
Jag hade aldrig velat sälja en häst till en sån strulig människa.
Då hade jag hellre betalat hon med pengar för de arbete hon lagt ner.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Sitter o biter naglar i nervös väntan!!:crazy:
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

kl.
TILL TS:

Nu har du Martha i Karlstad, jag bor i Rottneros och Jenny (Athena) ar pa andra sidan sjon, vet inte med Martha men bade jag och Jenny har bilar OCH transporter som ar stora nog for hast OCH Ponny.. varfor drar du up det har?? verkar som du ar radd for resultatet.. eller att din hast ar borta???

Om jag far bensin pengar kor jag garna och en sak, stller hon till trouble far hon sig en anmalan pa stallet.. da polis kommer att vara dar.. Att hon skall tvatta tacken och sant ar BS big time.. Ett tacke torkar inte overnight.. Och varfor har hon inte hallt det rent innan??

Och du sikall ta med ponny hem ocksa, visst hon har haft utlagg for din hast, MEN du har inte fatt bevis att hasten kan ngt.. just nu ar det viktigare att fa hem dina djur..

Som jag sa forut, ring mig (pm for number) sa kommer jag.. Vet inte Jennys and Martha schedule, men 4 stycken en kan stanna och ta hand om barn..

Sa gor slag i saken och fa den dar tummen ur ditt rearend.. detta borjar bli lojligt och RING HENNE INTE.

PS> Jenny, om du vill kora och kan, ring mig. eller ring i alla fall.. pm for number.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

*Knapp*

Har läst igenom hela tråden och det verkar sannerligen vara en riktig mardrömshistoria. :( Hoppas verkligen det inte hänt något med hästen och att du lyckats ta dig iväg för att hämta hem den!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag håller tummarna !
Lämna INTE ifrån dig lillponnyns papper .

Mår den ( Lillponnyn) skit får du ju se till att ta med den också.

Hej från hambo
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag får riktigt ont i magen av att läsa detta!
Tycker att du ska ta med dig ponnyn också, hon kan ju omöjligt ha utfört vad som har skrivits i kontraktet angående inridning av din häst.

En faktura på foderkostnader el liknande kan du ju be om istället.

Lämna inte ponnystackaren hos henne!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Sitter o biter naglar i nervös väntan!!:crazy:

samma här :crazy:

till ts:
har följt tråden i tysthet och jäklar vilken tråkig sits du har hamnat i! :eek: hoppas verkligen att människan bara är rädd att erkänna att hon har "missat" att rida in hästen som hon skulle och att det inte är något värre..

säger också som många andra att släpp INTE ifrån dig några papper på ponnyn! och se till att få hem, om inte båda hästarna, så i alla fall den du har där på inridning så fort som möjligt.

håller alla tummar och tår jag kan uppbringa för att allt går bra och att hästen/hästarna är på väg hem nu :)
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Nu är hon äntligen hemma.

Vi ringde när vi kom fram och givetvis blev hon fly förbannat, gapade och skrek.
Men konstigt nog kom hon ut till stallet direkt trots att de skulle vara bortresta denna helg enligt tidigare uppgifter.

Hon hävdade att hästen är riden i skritt, trav och galopp. Men hon kunde inte visa oss det eftersom hon inte hade några ridkläder. Dessutom ansåg hon att Minna var en typiskt enmanshäst så det är inte säker att hon tillåter någon annan att rida på henne.

Hon packade i hop hennes saker och jag gjorde i ordning Minna vilket inte var det enklaste då hon inte alls ville stå still och definitivt inte ta på sig täcket.

Jag bytte ponnyns papper mot hennes pass och sen åkte vi hem.
Lämnade ponnyn där..... (rätt eller fel ja det vet jag faktiskt inte)

När vi kom hem och kikade närmare på Minna insåg jag va tunn hon var, inte vanvårdad eller extremt smal men betydligt tunnare än vad jag vill och brukar ha henne. hon var dessutom mindre musklad nu än när hon åkte. (fast hon bara gått på lösdrift här hemma)

Dessutom gick hon med tre skor, hon har tappat en framsko och hovarna är i stort behov av omsorg.

Men nu är hon iaf hemma vår princessa.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Gud vad skönt att höra! Hoppas du får ordning på allt nu, det är väl tveksamt om hon alls är riden antar jag...
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Har med spänning följt tråden i tystnad och vad skönt att äntligen läsa att du fått hem henne i (relativt) gott skick!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Vad har hon ens för anledning att gapa åt DIG?
Om nån borde gapa, är det väl ändå DU?

Hon borde skämmas..!!

Skönt att du har fått hem din häst!
Berätta gärna hur det går med henne!

Lycka till! :)
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Ja de tvivlar jag med på, hon verkade ganska ohanterad överlag. Hon knödde och försökte gå springa över mig några gånger....
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hoppas du inte betalar ett öre till människan för "tjänsten"...det känns ju som att du kommer få börja om från -100 med hästen nu och det är ju inte riktigt tanken.

Har du betalat kan det vara idé att kräva tillbaka pengarna på något sätt, för hon ska fasen inte ha betalt för tjänster hon inte har utfört! :mad:

Men huvudsaken är att hästen är borta från denna människa och så hoppas jag på det bästa för er nu :bump:
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hon har ju bytt en ponny mot "tjänsten".
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 318
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 988
Senast: Solstig
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 127
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp