Bukefalos 28 år!

Köksprylar man behöver (eller inte, men vill ha ändå)

Vad köstar den? (Vågar inte öppna google för då säger det nog klick klick och så..) :D

Hursom: Jag har eh.. en hel del köksgrejer. Vi pratar stekbord och luftfritöser och bakmaskiner och köksassistenter och saker att hacka med, saker att skiva med, två jamiepannor och en traktörsjamiepanna och en gjutjärnspanna, några plättjärn, ett tiotal kastruller och grytor och bakformar till förbannelse, våffeljärn och toastjärn.. Slevlådan blev full så jag skaffade en kruka att stoppa ner saker i som nu också är full av slevar och osthyvlar och diverse annat smått man måste ha i form av handverktyg.. Funderar på om jag äger något onödigt dock? Tror inte det? Använder allt. :D
Helt överkomliga priser, från ca 1200 och upp beroende på vad man vill ha, om jag minns rätt. Jag har inte vågat kolla mer. :nailbiting:
 
Jag har varit sugen på en sån där rollie egg roll machine :p Det är nog det ultimata bland onödiga köksprylar. Den verkar urkul! Speciellt när man har egna höns (inte just nu, de blev mårdmat, men sen). Liksom... Så unikt :p
 
Jag har varit sugen på en sån där rollie egg roll machine :p Det är nog det ultimata bland onödiga köksprylar. Den verkar urkul! Speciellt när man har egna höns (inte just nu, de blev mårdmat, men sen). Liksom... Så unikt :p
:rofl::rofl::rofl:

Nja, där går nog min gräns faktiskt, så jobbigt är det inte att steka ett ägg som de vill ha det till i reklamen! :bow:
 
Något jag suktat efter ett tag nu men inte kommit mig för att beställa är Mosters Huldas äppelskalare :love:

Ser ju jättesmidigt ut, jag som har småbarn och typ sex äppelträd :up:
 
Jag är mer för att baka än laga mat så min absolut bästa pryl är min ljusrosa kitchen aid. Den är helt suverän och så himla snygg!
 
Den blev bra! :) Det lilla jag gjort, hehe :p Och det gick hyffsat fort. Men den kommer få stå i tvättstugan när den är färdigrenoverad istället för i köket, för snygg är den inte :p
Blir lite avis då jag konsumerar rätt obscena mängder is men sanningen är nog att den skulle bli ståendes bara..

Jag har en mixer från Wilfa jag köpte för nästan 700 spänn och använt bara ett fåtal gånger.. Ruskigt bra är den men låter ju som en mindre jetmotor, jag skojar inte när jag säger att hörselskydd är att föredra. Jag trodde inte det skulle störa mig så mycket men det gör det tydligen.. Dessutom går den inte att ta isär (trots att det enligt instruktionerna ska vara enkelt..) det är en liten gummiring och troligtvis är det någon form av tryck som håller ihop den så det gör att jag inte vill mixa "matiga" grejer eller fett i den..

Har dessutom en uppsjö av mindre värdelösa prylar.. En hamburgerpress för hamburgare med fyllning, aldrig använd. En "gräddblixt", dvs nån plastlåda som ska vispa grädde på typ 20 sekunder, aldrig använd. Någon sorts spiral-vrid-grej för att typ strimla/göra serpentiner av grönsaker, använd en gång. Någon sorts plastpress för att göra grönsaksstavar med, använd typ två gånger. En alligator lökhackare, använd lite grann men går ju fortare och är mindre pill med disk att bara hacka för hand så att säga..

Har säkert mer skit någonstans jag glömt eller förträngt :p
 
Jag flyttade in min kyl och frys i mitt nya kök förra tisdagen. I lördags lite lagom till min födelsedagsfest fick frysen för sig att den ville gå i pension, och dog :rage::rage: Så vi tog en snabbis i söndags in till stan för lite ärenden och tänkte att vi kunde ju likabra kolla lite på ny frys (jäkla skit dem säljer ju inte samma typ längre) ist fastnade jag framför hyllan med assistenter :love::love::love: Min sambo fick dra mig därifrån, så mycket roligt jag hittade som jag skulle kunnat köpt med mig hem.
 
Funderar på en sån där kryddsax istället för en persiljekvarn, någon som har en input?
Jag gillar min kryddsax! :)
Gräslöken är förvisso den som trillar av bäst, men jag brukar använda brödpenseln för att "sopa ur den" när jag klipper andra färska kryddor och tycker det funkar jättebra.
 
Jag är såååå sugen på en glassmaskin.
Bu eller bä?
Är det något man använder på sommarhalvåret eller kommer den mest bli stående?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 139
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 572
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 676
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 257
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp