Kronofogden på Lambada

cutty

Trådstartare
den 11 februari, såg jag på annons hästar på Buke inlagd av Kronofogden. 5 hästar skulle säljas.

Finner nu inga resultat för auktionen. Någon som vet?

Eller har ägaren trollat fram pengar nog, vilket jag tycker hade varit kul. Det är ju fina hästar som ägs/föds upp.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

2 åringarna såldes, 3000 resp 7000. Rue la fayette köptes av Högdala för 160.000. Dom andra såldes ej.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

När Rue la fayette var såld behövde de resterande inte säljas,samtliga de som hade krav hade inte lämnat in dessa krav,så det var bara de som hade lämnat in kraven som fick pengar och då räckte det med att sälja tre av pållarna.
De andra har ST anmält till försäljning via mail till olika intressenter,med pris och allt.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Vad jag finner konstigt är att Kronofogden annonserar om 5 hästar till salu. Två dagar senare, dagen efter auktionen är infon borta på kronofogdens hemsida :confused: Det borde ju stått att dessa xx är sålda etc. Eller att auktionen ställts in. Men köpen kanske gjordes upp innan auktionen skulle hållas.

Är glad för ST:s skull att hans ekonomiska förehavanden, för tillfället :confused:, är lösta.
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Enligt vad jag förstod var det endast Rue La Fayette som såldes. De andra två som fick bud blev ej sålda då kronofogden ej godtog de buden.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

För er som är intresserade så är det auktion hos Sten nu på lördag! Kl.13.00. 1 åringar, 2 åringar, dräktiga och ej dräktiga ston...ca 40 hästar! Hörde att han måste lämna gården senast 1:a april...
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Fy fasen, fick ont i magen när jag läste detta :cry: Ja om OM inte funnits så vill jag ha minst två avels-ston... Dumma icke existerande pengar ( till hästköp )
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Låter fruktansvärt. :(

Jag har plats men inga pengar just nu :( Kunde dit inte vara några månader längre fram.
Usch, man vill inte tänka på det.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

KL

Var där idag och hämtade två hästar som har annan ägare än Lambada AB.

Fölstona är fina i hull! Åringarna ser fina ut de med.
Fölen rätt små men ej så tokiga de heller ;) Dock helt ohanterade :o Kanske tur att de ännu ej är välväxta.

Håller tummarna för att de alla finner nytt hem i morgon.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 738
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 388
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 766
Senast: WBanna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp