Bukefalos 28 år!

Kronofogden på Lambada

Sv: Kronofogden på Lambada

Ropade in ytterligare två åringar åt väninnor, så jag shoppade loss ;)

Ingen annons på åringarna?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Blev ägare till ett sto, med hjälp av Hambo :bow: Det kan bli ett föl om knappt 3 månader, om allt går vägen.

Åkte blixten till en bankomat, då jag redan gjort slut på allt i plånboken...

Backade intill lada, då gick det bra. Står nu i boxen och snaskar, fast först fick hon en avmaskningsspruta.

Konstaterade att hon har bakdel som quarter!
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Klart allt går vägen !!
Det blir en skimmelvinnare !
Hmmmmm har glömt bort vad hon hette, du kan ju alltid skicka ett Pm om du inte vill skriva det här !

HfH
 
Sv: Kronofogden på Lambada

KL

Om ni inte får tag på någon ska jag upp dit och hämta min lilla Donna i morgon. Jag kollar Buke i morgon bitti och då kan jag skicka mitt mobilnummer om någon är intresserad.

Det är fina ston och dräktiga med bra hingstar (Nej, jag är inte partisk..:angel:)
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Har du vaknat nu ?
Usch vilken dag.... Men det blev ett trevligt avslut med besök hos dig !
Nu har jag matat alla hästar här hemma och talat om för dom vad förbaskat bra dom har det !

Hej Från Hambo
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Du är inte intresserad av en tioårig valack va? Jag har en som går hemma och skräpar - han är inte till salu men om du vill låna honom så är du välkommen. Jag vill veta var han hamnar om du skulle bli med barn eller bortrövad av marsmänniskor eller så.;)
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag har inte kommit i säng ännu - åt min pizza och väntar på att det ska bli dags att ge pojkarna deras nattamat. Kul att träffas och härligt att du kunde hjälpa Cutty och den grå!:laugh:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Nu är jag pömsig och går och lägger mig på soffan !
Klart man hjälper till om man kan......


Hej från hambo
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Shawdon - Heart of Valentine. Två av mina älsklingar :love: Och hon är söt som socker. Stod med huvudet ute ur boxen och kollade ALLA som kom förbi.:p

Lägger ut bild på Fejan i morgon när hon kommer hem. Christer P ska hämta henne åt mig i morgon.:bump::bump:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

RUE FLANDRINE kommer att flytta hem till mej. :bump:

Ngn som vet nått om henne (utöver det som finns att läsa på galoppsport)?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

(delvis kl)

Finns det några kvar? :love: bra anledning att skaffa en till :angel:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag har hört lite rykte ang auktionen idag, Lambadas hästar. Jag har fått höra att hästarna såldes till slakttransport till Italien, åringar, dräktiga ston. Om detta är sant är det fruktansvärt. Någon som vet hur det gått för dom stackars hästarna ?!
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Vart de åker vet väl med säkerhet bara transportören. Men som alltid då pengar är inblandade, är det priset på kött som räknas.

MEN det kan ju vara så att alltihop är ett uppgjort spel. Kalla in en slakttransport, parkera den inom synhåll. Slaktpriset anges och transportören ropar detta direkt. Vi andra drivs av köplust, och vill rädda vad som räddas kan.


Säger ej att det det är så, men jag hoppas att slaktbilen åker utan hästar därifrån.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

*kl*
kan tyvarr inte gora ett smack for de har stackars hastarna... men slangde in lanken pa fb, kanske vaknar nagon........ Hoppas det faktiskt. Sorgligt nar det gar sadar.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Vad jag har hört såg folk dräktiga ston bli lastade. Detta är riktigt sjukt oavsett.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 869
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 353
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 897
Senast: WBanna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 606
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp