Bukefalos 28 år!

Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste åka nu och vill lägga en säkerhetsröst ifall jag inte kan komma in innan DL
Men inte är det lätt inte att hitta nåt att rösta på O_o
Får utgå från det lilla jag noterade i min översyn innan helt enkelt - vad annat att göra?
Det var två som jag reagerade lite på och det var @Sookie och @Madalitso men grejen med hintar är ju att det kan ju lika gärna vara jag som ser sådana där de inte finns eller att de inte ens för onda sidan tex?:idea:
Men för att iaf ha någon teori och inte gå Ot så väljer jag ändå att rösta på
@Madalitso för jag misstänker att hon kan vinka till lyan med att ha en häst som alla andra ska rätta sig efter och även att hon har en röd rosett i svansen verkar vara en hint om att det är ingen idé att ge sig på henne och det till lyan då.

Baserat på detta
quarter4ever röstar på Madalitso
Jag har oroat mig lite för det här med lek med hittar, för jag har ingen aning hur man gör det och vad som är okej eller inte, men med dig med är det lungt, du hittar hintat även där jag inte gjort dem, så då behöver jag inte göra några faktiska hintar :idea::rofl:

Sen om det nu ska bli hintar I efterhand baserat på din tolkning så är det bara en som faktiskt funkar på min roll, så du har lite att jobba på :p
 
Om vi ska kicka igång den vanliga funderingen kring antal goda vs onda, så tänker jag att 11/3 = 3,67. Så 3 eller 4 onda. Sen hade väl superfåret skydd mot en attack och kunde bli ulv om den var ensam kvar, så jag tror och hoppas på bara 3 onda varav 2 i lyan. Å andra sidan verkar häxfifflaren också vara en stark roll, så 4 onda varav 3 i lyan känns inte heller omöjligt.

Tänker lite högt jag också då eftersom det inte hänt så mycket i leken. Fårets utökade förmågor tänker jag tyder på att det bara är tre onda, och dessutom att fåret räknas med vid vinstvillkoret. Fyra onda skulle göra att de kan vinna natt 2, och då verkar det märkligt om fåret dessutom fått sina extra förmågor med en sådan fördelning. Så jag tror också något mer på tre onda.
 
Jag är lite besviken över att @quarter4ever i sin tappra uppställning glömde bort att teoria om mig! :arghh:

Är det en hint? Ett medvetet val? En freudiansk slip? Ett misstänkliggörande?

Frågorna hopar sig... :nailbiting:
 
Min numera sålda islandshäst ska givetvis vara med, det behövs en diversifiering i urvalet av hästar. Pållan är mycket allround, det medges att hon aldrig satt sin hov på en terrängbana men vad sjutton är man talang så är man. Hon kommer att älska det, jag utgår från när inte prestation är i fokus får man själv väja hinderhöjd. Vi går ut på så där en 50 cm och siktar på att komma upp mot metern.
 
Spännande notering att @quarter4ever uteslöt @LenaH från sin genomgång, sen är frågan om det är som @Paddington skriver att Q är ulv och de har bestämt sig för att käka LenaH direkt eller om Q är ulven utanför och försöker hinta stenhårt till lyan enligt @Madalitso teori? Oavsett verkar det göra Q till misstänkt.
Sen fortsätter @Niyama och funderar på om LenaH känner sig utanför lyan vilket i sig skulle kunna vara en hint att Niyama är fåret utanför. Herregud det här med hintar ställer till det för mig, och med min egen utläggning så dröjer det nog inte länge innan någon påpekar att det skulle kunna vara en hint till lyan. :rofl: Men nix, det är det inte!
 
Men det stämmer ju inte om hon hintade? :confused:
Nä, alltså vad Q gör är oftast obegripligt för mig. Jag menade det du skrev, du verkar lite ledsen för att inte blivit inbjuden i lyan. Och en god vill väl inte in i lyan, så då kan du vara ett får som känner sig utanför :idea:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 502
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 055
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 826
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp