Låt oss prata om posten

Det konstiga är ju att UPS som är en bra mycket mindre aktör här i landet lyckas leverera varje gång och på utsatt tid och dag medans postmord misslyckas gång efter gång och sen skyller på "omständigheter" och "nån annan" och det är inte bara enstaka paket som spårlöst försvinner utan hela häckar.

Jag säger som förut, lämna dom därhän och satsa på andra aktörer som är leveranssäkra. Dags att postmord försvinner helt som aktör. Alla som ska leverera till mig skickar med dom andra, det är inget merarbete och ingen extrakostnad utan problemfritt bara man bestämmer att "skickar du med posten så vill jag inte handla av dig".
 
Fantastiskt att åostnord tycker att de ska skicka spårbart för att paket ska levereras, och att andra länder ligger efter när det kommer till ehandel. När det är många företag i världen som.har slutat sälja hit pga vår kassa post!!
Mitt paket är spårbart, från ett större företag, men det har ju fortfarande inte funkat så... Skitföretag!
 
Det konstiga är ju att UPS som är en bra mycket mindre aktör här i landet lyckas leverera varje gång och på utsatt tid och dag medans postmord misslyckas gång efter gång och sen skyller på "omständigheter" och "nån annan" och det är inte bara enstaka paket som spårlöst försvinner utan hela häckar.

Jag säger som förut, lämna dom därhän och satsa på andra aktörer som är leveranssäkra. Dags att postmord försvinner helt som aktör. Alla som ska leverera till mig skickar med dom andra, det är inget merarbete och ingen extrakostnad utan problemfritt bara man bestämmer att "skickar du med posten så vill jag inte handla av dig".
Det är ju för att de är en MYCKET mindre aktör som de har koll på sakerna.
 
Det konstiga är ju att UPS som är en bra mycket mindre aktör här i landet lyckas leverera varje gång och på utsatt tid och dag medans postmord misslyckas gång efter gång och sen skyller på "omständigheter" och "nån annan" och det är inte bara enstaka paket som spårlöst försvinner utan hela häckar.

Jag säger som förut, lämna dom därhän och satsa på andra aktörer som är leveranssäkra. Dags att postmord försvinner helt som aktör. Alla som ska leverera till mig skickar med dom andra, det är inget merarbete och ingen extrakostnad utan problemfritt bara man bestämmer att "skickar du med posten så vill jag inte handla av dig".

UPS slarvade bort en kartong på 50cm*200cm som vägde 20kg förra veckan...

Alla kan.

Även om PostNord just nu är i en helt egen klass.
 
Fantastiskt att åostnord tycker att de ska skicka spårbart för att paket ska levereras, och att andra länder ligger efter när det kommer till ehandel. När det är många företag i världen som.har slutat sälja hit pga vår kassa post!!

Svenska postvasendet gar inte med pa att spara som vi gor har i USA. Det vill saga att vara forsandelser med statliga posten ar sparbara genom hela Amerika och sydamerika, samt Asien och andra platser ocksa som jag inte minns nu, men nar de kommer till Svenska tullen stamplas forsandelsen med datum nar det tas emot av Post Nord, sedan forsvinner det ofta .:cautious:
(Vart postvasen hade en vinst av $486 millioner forra kvartalet, vilket var en nedgang sedan 2016. Sedan posten har gjorde om och borjade konkurera med UPS, Fedex, DHL, och andra sa gar det mycket bra for dem ... och posten kommer fram fortare, och i tid!)

Det är ju för att de är en MYCKET mindre aktör som de har koll på sakerna.

UPS levererar 15.8 millioner forsandelser per dag har i USA, Fedex levererar 3.4 millioner forsandelser per dag och USPS (statliga posten) levererar 506.4 millioner forsandelser per dag. Mindre an 0.01% av den posten forsvinner eller ar helt olevererbar. Det ar sa ovanligt att jag inte kanner nagon person, eller ens hort om "en kompis kompis som kanner en som" inte fick sin post.

Personligen tror jag den storsta skillnaden handlar om attityd. Har gjorde man om allt, anstallde mer folk, okade oppet tider, la om hur posten hanterades samtidigt som man tranade om postpersonalen. Har ser man klart vem som hanterat varje forsandelse och det gar inte att valja "det stora runda facket" for vissa forsandelser nar man blir trott.
 
@hastflicka: Jag är grymt imponerad av USPS :bow: Som eBay-junkie har jag fått det mesta skickat med dem och det fungerar verkligen bra.

De konkurerar nu med alla andra (UPS, Fedex, etc) och ar precis lika bra, om inte battre. Nar vi flyttade in har i Oregon kom post tjejen (Lisa) och presenterade sig och onskade oss valkommna till hennes distrikt. Hon tar helt klart postutdelningen mycket personligt. :)
 
Det konstiga är ju att UPS som är en bra mycket mindre aktör här i landet lyckas leverera varje gång och på utsatt tid och dag medans postmord misslyckas gång efter gång och sen skyller på "omständigheter" och "nån annan" och det är inte bara enstaka paket som spårlöst försvinner utan hela häckar.

Jag säger som förut, lämna dom därhän och satsa på andra aktörer som är leveranssäkra. Dags att postmord försvinner helt som aktör. Alla som ska leverera till mig skickar med dom andra, det är inget merarbete och ingen extrakostnad utan problemfritt bara man bestämmer att "skickar du med posten så vill jag inte handla av dig".
Vägrar snart skicka med annat än UPS och schenker, visst har de också haft missar men man blir ju FÖRVÅNAD när postnord kommer fram I TID :mad:

(shoppar mycket online)
 
De konkurerar nu med alla andra (UPS, Fedex, etc) och ar precis lika bra, om inte battre. Nar vi flyttade in har i Oregon kom post tjejen (Lisa) och presenterade sig och onskade oss valkommna till hennes distrikt. Hon tar helt klart postutdelningen mycket personligt. :)
Men gud vad trevligt :D
Skulle gärna flytta till amerika men sambon vill inte riktigt, han är ju engelsk så det borde vara lättare för honom :angel:
 
Beställde varor för leverans denna vecka. Och mycket riktigt, i appen står det att varan ska levereras under dagen (igår, fredag). Nu idag (lördag) står det att den kan levereras tidigast om två dagar. Vad händer? Slarvat bort och sedan fått rätta sig?

F ö har DHL efter en månad fortfarande inte hittat vår lampa som är på avvägar. Och leverantören vägrar ersätta för de är så trötta på DHL. Kul.
 
UPS som alltid funkar klockrent anser tydligen att jag är inofficiellt utlämningsställe (killarna som kör här vet att grannsämjan är god) så är inte grannen hemma när dom ringer så lämnar dom paketen här. Oftast är det bråttom och ilpaket då grannen har entreprenadfirma och behöver reservdelen asap. :)
Lämnar de hos dig på eget bevåg eller är det grannarna som ber dem?
Är det d först nämnda så är det ju under all kritik ( även om ni tycker det är ok).
Är ju kaos om företagen fixar utlämningar på eget bevåg.
 
Det konstiga är ju att UPS som är en bra mycket mindre aktör här i landet lyckas leverera varje gång och på utsatt tid och dag medans postmord misslyckas gång efter gång och sen skyller på "omständigheter" och "nån annan" och det är inte bara enstaka paket som spårlöst försvinner utan hela häckar.

Jag säger som förut, lämna dom därhän och satsa på andra aktörer som är leveranssäkra. Dags att postmord försvinner helt som aktör. Alla som ska leverera till mig skickar med dom andra, det är inget merarbete och ingen extrakostnad utan problemfritt bara man bestämmer att "skickar du med posten så vill jag inte handla av dig".
Här ute på landet kör inte UPS. De lämnar över paketen till posten för hemkörning. Det blir ju aldrig fel då...
 
Lämnar de hos dig på eget bevåg eller är det grannarna som ber dem?
Är det d först nämnda så är det ju under all kritik ( även om ni tycker det är ok).
Är ju kaos om företagen fixar utlämningar på eget bevåg.
Vi har en separat överenskommelse, grannen har nämligen nyckel hit och jag till grannen, vi hjälps åt med det mesta och litar helt på varann. Grannarna har bett dom att inte lämna paket på trappan utan hos mig om ingen är hemma.
 
@hastflicka: Jag är grymt imponerad av USPS :bow: Som eBay-junkie har jag fått det mesta skickat med dem och det fungerar verkligen bra.

Jag kom just att tanka pa att USPS definitivt AR mycket battre an de andra post leverantorerna da de ar billigare for allmanneman att skicka med. Jag betalar dubbelt sa mycket om jag skickar en UPS eller Fedex till Sverige ... och mer an sa (och har mycket langre leveranstider) om jag skickar en DHL. Den storsta skillnaden mot USPS ar att jag kan "track" forsandelsen hela vagen igenom Sverige och att jag kan bestamma nagot kortare leveranstid. 3-4 dagar beroende pa tullen varierar det) istallet for 6-10 dagar (men det kommer ofta fram innan det).
Innom USA kan jag fa forsandleser "over night" med UPS och Fedex, dock inte med DHL eller USPS.
En forsandelse pa 1 kilo som jag skickade till Stockholm for ett tag sedan gick pa $20 (runt 170 sek) och leveranstid var 6-10 dagar (till addressaten), men var stamplat mottaget av postnord (efter att tullen slappt det) efter 3 dagar och kom fram 2 veckor senare.:angel: Ett vanligt brev till Sverige med USPS (samma leveranstid) kostar $1.15 (under 10 sek) UPS tar uppemot $15 - $35 for ett brev och mer for ett paket.

Beställde varor för leverans denna vecka. Och mycket riktigt, i appen står det att varan ska levereras under dagen (igår, fredag). Nu idag (lördag) står det att den kan levereras tidigast om två dagar. Vad händer? Slarvat bort och sedan fått rätta sig?

F ö har DHL efter en månad fortfarande inte hittat vår lampa som är på avvägar. Och leverantören vägrar ersätta för de är så trötta på DHL. Kul.

DHL ar sa sanslost daliga i Sverige, och for sma for att vara riktigt bra har i USA, att jag absolut vagrar att anvanda dem. De har tappat bort mer an ett paket, snarare 5-6 stycken, fran oss nar vi bodde i mellanostern och skickade till Sverige. I tva fall gick en van till deras inkomst stalle vid Arlanda och sjalv letade upp paketet i deras lokaler.:crazy: Det var paket som "inte fanns" och de tankte betala ut forsakring for:angel:
 
I Florida har vi postutdelning alla dagar utom Söndag.

Numera kommer posten alla dagar, aven Sondagar ibland, och det ar runt hela landet. Postkontoren ar stangda pa Sondagar och ingen post hamtas upp varesig i stora postlador eller de privata, men post fran Amazon och andra internet shoppar kommer aven pa Sondagar aven med USPS numera..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp