Bukefalos 28 år!

Låt oss prata om posten

Fick sms idag att jag har en leverans imorgon eller fredag, fick välja dag och tid, aldrig varit med om tidigare och möjlighet att klicka i om jag ville ha utan kvittens. :confused:
Någon som haft och kan ge input om det fungerar lite bättre nu?

Jag valde att få det på snabbaste tiden med förhoppning att det kommer då eller senare, tyvärr är det 2 paket så jag räknar väl med att minst 1 ska vara försenat eller ta en ny fin runda och lufta sig innan det kommer hit, förhoppningsvis.
Intressant varenda gång med hemleveranser :nailbiting:
Håll gärna tummarna att det fungerar och att om bara ena paketet kommer utan större strul är det som har viktigaste innehållet.
 
Beställer lite saker och väljer Schenker. Sakerna skickar och jag tycker det går ovanligt lång tid. Läser noggrannare i leveransbekräftelsen och ser att företaget bytte från Schenker till postmord för att jag skulle få snabbare leverans. Snabbare? Så fan heller :banghead: Efter att paketet nu har snurrat runt hur länge som helst har det nu kommit till mitt uthämtningsställe. En avi kom i brevlådan idag, toppen! Bara det att den är adresserade till en person som inte bott här på fem (!!) år. Avin är alltså adresserade till en helt annan person än till mig som står på paketet, trots att paketet ÄR i mitt namn. Suck!!!!
 
Beställer lite saker och väljer Schenker. Sakerna skickar och jag tycker det går ovanligt lång tid. Läser noggrannare i leveransbekräftelsen och ser att företaget bytte från Schenker till postmord för att jag skulle få snabbare leverans. Snabbare? Så fan heller :banghead: Efter att paketet nu har snurrat runt hur länge som helst har det nu kommit till mitt uthämtningsställe. En avi kom i brevlådan idag, toppen! Bara det att den är adresserade till en person som inte bott här på fem (!!) år. Avin är alltså adresserade till en helt annan person än till mig som står på paketet, trots att paketet ÄR i mitt namn. Suck!!!!
Det blir bättre och bättre :D
 
Senast ändrad:
Fick sms idag att jag har en leverans imorgon eller fredag, fick välja dag och tid, aldrig varit med om tidigare och möjlighet att klicka i om jag ville ha utan kvittens. :confused:
Någon som haft och kan ge input om det fungerar lite bättre nu?
Jag fick samma nu. blev positivt överraskad att inte behöva sitta inne och vänta i flera dagar utan få en hyfsad liten tidsrymd att välja mellan (förutsatt att det fungerar då). Valde 9.30-11.30 så nu sitter jag och väntar, de har 9 minuter på sig.

Och just ja, det negativa var att man bara fick plats med en kod och jag har två (en in på gården och en till trappen), varpå jag har ställt upp båda dörrarna (för säkerhets skull) samt att jag gått ut då och då för att kontrollera att ingen stängt dem. Nu har de förövrigt bara 2 minuter på sig.
 
Senast ändrad:
Saker jag fått skäll för den här veckan:

- Jag har inte lämnat ut postgiroblankett när kund ville ha detta. Varför? Vi har inte haft dessa på flera, flera år.. Men kunden lät mig veta genom skrik och smällande i dörr att det är mitt fel att hen inte kan betala sina räkningar.

- Jag har meddelat att jag inte kan ta emot specifikt paket eftersom fraktsedeln tillhör annan operatör. Kunden tyckte det var dumt (trots att jag kunde peka på den tydliga loggan med annat företags namn) och tyckte att jag skulle ta emot det i alla fall "för jag har ju hämtat det på utlämningsstället och det måste ju kommit dit på något sätt, eller hur? Ni måste ju lämnat den där".

- För att kund inte fått reklam i sin postlåda föregående dag. Det hade ingen annan i området heller eftersom inget företag hade bokat någon utdelning av reklam på aktuellt postnummer...
 
Saker jag fått skäll för den här veckan:

- Jag har inte lämnat ut postgiroblankett när kund ville ha detta. Varför? Vi har inte haft dessa på flera, flera år.. Men kunden lät mig veta genom skrik och smällande i dörr att det är mitt fel att hen inte kan betala sina räkningar.

- Jag har meddelat att jag inte kan ta emot specifikt paket eftersom fraktsedeln tillhör annan operatör. Kunden tyckte det var dumt (trots att jag kunde peka på den tydliga loggan med annat företags namn) och tyckte att jag skulle ta emot det i alla fall "för jag har ju hämtat det på utlämningsstället och det måste ju kommit dit på något sätt, eller hur? Ni måste ju lämnat den där".

- För att kund inte fått reklam i sin postlåda föregående dag. Det hade ingen annan i området heller eftersom inget företag hade bokat någon utdelning av reklam på aktuellt postnummer...

Fast ... Tycker du att det justifierar att andra inte far sina leveranser, eller att det delas ut pa fel address, eller att postnord har tappat paket?

I mina ogon behovs det mer, eller annorlunda, "customer service" om kunderna ar oregerliga ... eller sa kanske kunderna ganska ofta har ratt i sin kritik och postnord skulle behova skarpa sig och forandra sina rutiner?
 
Fast ... Tycker du att det justifierar att andra inte far sina leveranser, eller att det delas ut pa fel address, eller att postnord har tappat paket?

I mina ogon behovs det mer, eller annorlunda, "customer service" om kunderna ar oregerliga ... eller sa kanske kunderna ganska ofta har ratt i sin kritik och postnord skulle behova skarpa sig och forandra sina rutiner?
Fast det är väl aldrig berättigat att skälla ut personalen för att företaget inte sköter sig? Det är ju inte @Pancakes fel att det inte finns postgiroblanketter eller att Postnord slarvar bort paket.
 
Fick fakturan på bilskatten för ett par dagar sedan. 10 dagar efter att den var skickad, och med bara några dagar till godo inför sista betalningsdag. Dessutom fick jag åka till ombudet och hämta ut ett paket värktabletter feån Apotea. Samma smala lilla kartong som de oftast lägger i lådan, men nu var den visst "för stor" :up:
 
Fast ... Tycker du att det justifierar att andra inte far sina leveranser, eller att det delas ut pa fel address, eller att postnord har tappat paket?

I mina ogon behovs det mer, eller annorlunda, "customer service" om kunderna ar oregerliga ... eller sa kanske kunderna ganska ofta har ratt i sin kritik och postnord skulle behova skarpa sig och forandra sina rutiner?

Skojar du nu? Hur lyckades du läsa in det där i mitt inlägg? O_o menar du alltså att kunderna har rätt att skrika och skälla på mig för saker som jag omöjligt kan lösa för att det finns andra problem i företaget??
 
Fick fakturan på bilskatten för ett par dagar sedan. 10 dagar efter att den var skickad, och med bara några dagar till godo inför sista betalningsdag. Dessutom fick jag åka till ombudet och hämta ut ett paket värktabletter feån Apotea. Samma smala lilla kartong som de oftast lägger i lådan, men nu var den visst "för stor" :up:

Det är väl till klen tröst men Apotea har lyft detta någonstans i ledningen så förhoppningsvis kommer det ske en förbättring bland de som slarvar med just detta.
 
Saker jag fått skäll för den här veckan:

- Jag har inte lämnat ut postgiroblankett när kund ville ha detta. Varför? Vi har inte haft dessa på flera, flera år.. Men kunden lät mig veta genom skrik och smällande i dörr att det är mitt fel att hen inte kan betala sina räkningar.

- Jag har meddelat att jag inte kan ta emot specifikt paket eftersom fraktsedeln tillhör annan operatör. Kunden tyckte det var dumt (trots att jag kunde peka på den tydliga loggan med annat företags namn) och tyckte att jag skulle ta emot det i alla fall "för jag har ju hämtat det på utlämningsstället och det måste ju kommit dit på något sätt, eller hur? Ni måste ju lämnat den där".

- För att kund inte fått reklam i sin postlåda föregående dag. Det hade ingen annan i området heller eftersom inget företag hade bokat någon utdelning av reklam på aktuellt postnummer...
Fast vänta lite, jag förstår att det finns omöjliga människor som skäller om orimliga saker men tycker du att det ursäktar alla problem som finns med Postnord? Jag har jobbat inom grusbranschen och jag har haft många väldigt märkliga kunder, det gör ju inte att vi struntar att leverera ändå. Jag har som exempel fått skäll för att personen har haft för dålig teckning på sin mobiltelefon, hur nu jag som säljer grus skulle kunna ha något som helst med det att göra. Men det är bara att vara trevlig och konstatera att tyvärr kan jag inte hjälpa dig i den frågan men vänd dig gärna till den teleoperatör så kanske de kan hjälpa till.

Det är ett systemfel inom postnord, enskilda personer är jag övertygad om gör sitt allra bästa men det hjälper inte när försändelser försvinner helt spårlöst i mängder. Det är inte en enskild person som har gjort fel utan det är systemet som tillåter mänskliga fel i allt för stor utsträckning. Det måste åtgärdas, det kommer inte att minska antalet märkliga människor som gnäller om orimliga saker, men det hjälper dem som klagar på helt rimliga saker så som att det paket de väntar faktiskt levereras någorlunda helt.
 
Undrar vilka grannar jag ska besöka idag? Det vet jag först när jag vittjat lådan för postnord verkar tro att jag är nån sorts privat postterminal. Chauffören verkar dessutom lida av grav dyslexi eller också är chauffören halvblind, undrar hur stor skylten behöver vara för att han lägger min post i min låda? Räcker 10 cm höga bokstäver eller behövs större?
 
Det är väl till klen tröst men Apotea har lyft detta någonstans i ledningen så förhoppningsvis kommer det ske en förbättring bland de som slarvar med just detta.

Men va? Det ligger väl inte på Apotea, här är det samma sak. Samma storlek kan ibland få komma i brevlådan, och ibland får man hämta det som stort brev. Ja, jag har samma brevlåda nu som för 10 år sedan.
 
Fast det är väl aldrig berättigat att skälla ut personalen för att företaget inte sköter sig? Det är ju inte @Pancakes fel att det inte finns postgiroblanketter eller att Postnord slarvar bort paket.

Inte alls. Och jag forstar inte hur du kunde lasa in det i min post? For mig ser det ut som tva olika saker. Dels kunder som ar arga pa varlden och skaller pa alla ... sadana kunder som vem som helst i ett serviceyrke kommer att traffa pa ofta och som regel maste lara sig ignorera och dels att postnord ar urdaliga pa service.

Skojar du nu? Hur lyckades du läsa in det där i mitt inlägg? O_o menar du alltså att kunderna har rätt att skrika och skälla på mig för saker som jag omöjligt kan lösa för att det finns andra problem i företaget??

Inte alls ... men jag uppfattade din post som ett "mot inlagg" mot hur daligt postnord fungerar och det ar inte rimligt. Som @Snurrfian sa, det ar tva helt olika saker och tyvarr maste alla i serviceyrken lara sig hantera oregerliga och orattvisa kunder.
Nar det galler postnord ar dock sa oerhort stor del av kritiken rattvis att det maste vara svart for en enskilld person innom rorelsen att ens fa till en hyffsad arbetsdag da bristerna innom postnord ser ut att finnas i alla led.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp