Låt oss prata om posten

Fast vänta lite, jag förstår att det finns omöjliga människor som skäller om orimliga saker men tycker du att det ursäktar alla problem som finns med Postnord? Jag har jobbat inom grusbranschen och jag har haft många väldigt märkliga kunder, det gör ju inte att vi struntar att leverera ändå. Jag har som exempel fått skäll för att personen har haft för dålig teckning på sin mobiltelefon, hur nu jag som säljer grus skulle kunna ha något som helst med det att göra. Men det är bara att vara trevlig och konstatera att tyvärr kan jag inte hjälpa dig i den frågan men vänd dig gärna till den teleoperatör så kanske de kan hjälpa till.

Det är ett systemfel inom postnord, enskilda personer är jag övertygad om gör sitt allra bästa men det hjälper inte när försändelser försvinner helt spårlöst i mängder. Det är inte en enskild person som har gjort fel utan det är systemet som tillåter mänskliga fel i allt för stor utsträckning. Det måste åtgärdas, det kommer inte att minska antalet märkliga människor som gnäller om orimliga saker, men det hjälper dem som klagar på helt rimliga saker så som att det paket de väntar faktiskt levereras någorlunda helt.

Men var i hela fridens namn läser du och @hastflicka in att jag tycker det är ok att saker sköts dåligt? Peka gärna var i mitt inlägg jag påstår det för jag fattar inte. Tråden handlar om postnord, jag delade med mig av några saker därifrån rent allmänt.
 
Men va? Det ligger väl inte på Apotea, här är det samma sak. Samma storlek kan ibland få komma i brevlådan, och ibland får man hämta det som stort brev. Ja, jag har samma brevlåda nu som för 10 år sedan.

Apotea har alltså lyft detta någonstans inom Postnords ledning så info har gått ut att vi måste vara noggranna med vad som lämnas till partner. Förhoppningsvis kan det få de som slarvar att skärpa till sig.
 
Inte alls ... men jag uppfattade din post som ett "mot inlagg" mot hur daligt postnord fungerar och det ar inte rimligt. Som @Snurrfian sa, det ar tva helt olika saker och tyvarr maste alla i serviceyrken lara sig hantera oregerliga och orattvisa kunder.
Nar det galler postnord ar dock sa oerhort stor del av kritiken rattvis att det maste vara svart for en enskilld person innom rorelsen att ens fa till en hyffsad arbetsdag da bristerna innom postnord ser ut att finnas i alla led.

Du uppfattade det fel till hundra procent i så fall.
 
Men var i hela fridens namn läser du och @hastflicka in att jag tycker det är ok att saker sköts dåligt? Peka gärna var i mitt inlägg jag påstår det för jag fattar inte. Tråden handlar om postnord, jag delade med mig av några saker därifrån rent allmänt.
Tråden handlar väl om vilka problem det numera är att faktiskt få något utdelat av postnord, det är inte bara enstaka försändelser som försvinner och det är väldigt sällan mottagaren som är problemet. Ja absolut finns det märkliga människor, men som sagt det stöter man på inom alla serviceyrken, du hade lika gärna kunnat jobba för Bring, Schenker eller vilket fraktbolag som helst. Tja du kunde ha varit hemtjänstpersonal och ändå fått samma slags skäll, orimliga människor bryr sig inte om var folk jobbar ärligt talat.
Du delar inte med dig något från postnord, du delar med dig av din vardag som anställd inom servicesektorn, men det har väldigt lite med att göra med de problem som postnord har.
 
Tråden handlar väl om vilka problem det numera är att faktiskt få något utdelat av postnord, det är inte bara enstaka försändelser som försvinner och det är väldigt sällan mottagaren som är problemet. Ja absolut finns det märkliga människor, men som sagt det stöter man på inom alla serviceyrken, du hade lika gärna kunnat jobba för Bring, Schenker eller vilket fraktbolag som helst. Tja du kunde ha varit hemtjänstpersonal och ändå fått samma slags skäll, orimliga människor bryr sig inte om var folk jobbar ärligt talat.
Du delar inte med dig något från postnord, du delar med dig av din vardag som anställd inom servicesektorn, men det har väldigt lite med att göra med de problem som postnord har.

Tvärtom har det mycket att göra med problemen. Ingenstans har jag skrivit något som rättfärdigar problemen för övrigt, det är bara ni som påstått det. Däremot märker vi som jobbar inom företaget att vi plötsligt är än mer lovligt byte att kasta skit på hur som helst. Exempel finns i tråden på kritik som varit obefogad men förmodligen kommit för att haka på "drevet". Vi ser det i dagstidningar och kvällspost också, vi får det kastat i ansiktet flera gånger i veckan. Så var det inte för ett par månader sedan. Men visst, jag ska sluta skriva då mina inlägg där jag försökt förklara varför det blivit som det blivit, delget information som kunnat vara av intresse för tråden samt delat med mig om mina upplevelser (som ju är från postnord och inget annat bolag eller serviceyrke) eftersom tråden enligt dig ensidigt ska handla om problemen.
 
där jag försökt förklara varför det blivit som det blivit,
Så nu förklarar ditt inlägg varför det har blivit som det blivit? Jag har sett väldigt få inlägg som anklagar individer för att göra fel utan nästan alla inlägg handlar om att det finns ett systemfel som tillåter individer att göra fel. Jag förstår att det är skit att jobba inom postnord, folk ifrågasätter gärna den som de träffar, jag som jägare får stå till svars för att idioter som råkar vara jägare göra dumma grejer, det är inte bara en gång jag har fått förklara att jag inte står bakom allt dumt som man kan läsa om. Men ditt inlägg förklarar absolut ingenting mer än att det finns orimliga människor överallt.
 
Så nu förklarar ditt inlägg varför det har blivit som det blivit? Jag har sett väldigt få inlägg som anklagar individer för att göra fel utan nästan alla inlägg handlar om att det finns ett systemfel som tillåter individer att göra fel. Jag förstår att det är skit att jobba inom postnord, folk ifrågasätter gärna den som de träffar, jag som jägare får stå till svars för att idioter som råkar vara jägare göra dumma grejer, det är inte bara en gång jag har fått förklara att jag inte står bakom allt dumt som man kan läsa om. Men ditt inlägg förklarar absolut ingenting mer än att det finns orimliga människor överallt.
Jag har gjort ganska många inlägg i tråden.
 
Jag har gjort ganska många inlägg i tråden.
Men nu var det ett inlägg jag svarade på och ditt svar var att det förklara varför det har blivit som det blivit. Jag har väldigt svårt att tro att orimliga kunder är roten till att postnord inte levererar. Sen förstår jag som sagt att det är drygt att vara det ansikte kunderna möter men det förklarar ingenting.
 
Apotea har alltså lyft detta någonstans inom Postnords ledning så info har gått ut att vi måste vara noggranna med vad som lämnas till partner. Förhoppningsvis kan det få de som slarvar att skärpa till sig.

Helt ärligt är du väldigt tvetydig när du skriver, och det är otroligt lätt att misstolka för syftningen är långt ifrån solklar.
 
Tvärtom har det mycket att göra med problemen. Ingenstans har jag skrivit något som rättfärdigar problemen för övrigt, det är bara ni som påstått det. Däremot märker vi som jobbar inom företaget att vi plötsligt är än mer lovligt byte att kasta skit på hur som helst. Exempel finns i tråden på kritik som varit obefogad men förmodligen kommit för att haka på "drevet". Vi ser det i dagstidningar och kvällspost också, vi får det kastat i ansiktet flera gånger i veckan. Så var det inte för ett par månader sedan. Men visst, jag ska sluta skriva då mina inlägg där jag försökt förklara varför det blivit som det blivit, delget information som kunnat vara av intresse för tråden samt delat med mig om mina upplevelser (som ju är från postnord och inget annat bolag eller serviceyrke) eftersom tråden enligt dig ensidigt ska handla om problemen.

Jag förstår dig! Det måste vara hemskt att jobba för postnord nu. Ett enda misstag/något som ser ut som misstag och folk är där med sin jävla kamera och ska filma/fota. Jag använder postnord massor i mitt företag, har i oktober skickat ca 400 varubrev, alla har kommit fram!

Nä jag jobbar inte på postnord utan annat stort företag inom Handels. Vi har också mycket knäppa kunder...
 
Nä jag jobbar inte på postnord utan annat stort företag inom Handels. Vi har också mycket knäppa kunder...
Knäppa kunder har väl alla råkat ut för som mer eller mindre är i ett serviceyrke, jag personligen har råkat ut för liknande "tomtar" som reparatör där dom tror på fullaste allvar att det är mitt fel att reservdelen inte finns i europa, då har jag kontrat med "men köp svenskt eller europeiskt då och inte från låglöneland din snåljåp" och det täpper garanterat till truten på dom för då vet dom att jag vet, bli av med kunden är omöjligt men gnället behöver man bara höra den gången och aldrig mera. :devil:
 
Nu sitter jag och väntar på ett paket och är sådär lagom fascinerad över hur det kan vara så svårt att få det skickat hit.

För hundrade gången har jag beställt kattmat från Tyskland och aldrig har det varit problem förr. Den här gången kom det förvisso till Sverige utan problem, men sedan tog det stopp. Det har suttit fast i Malmö mellan 19-23:e, och därefter finns inga upplysningar om vart det tagit vägen. Men inte hem till mig i alla fall!

Om de bara kunnat uppdatera om var det tagit vägen hade jag kört och hämtat, hellre än att sitta och vänta en evighet.
 
Vi fick mail till jobbet nyss...

Jobbet = lagerhotell + Jetpak Uppsala. Lastbilar kommer och går hela dagarna. Kl 1002 var vi 4 personer på lagret, varav två stod på lastbryggan. Om Postnord var här då så var de både osynliga och blinda. :banghead:

Som sagt, det "bästa" jag varit med om när det gäller PostMord för egen del var när jag satt på kontoret med full utsikt mot vägen. Postbilen kommer, stannar vid brevlådorna, står still ett tag, en snubbe hoppar ur, går runt bilen typ och åker sedan iväg. Jag tänkte att jaja, det var väl något till grannarna (jag hade inte fått någon bestämd leveranstid). Sedan hittar jag en lapp liknande er i brevlådan :grin:
 
Den här:
Beställer varuprov på en ganska skrymmande grej från Kina. De skickar med TNT, definitivt inte dyraste frakten.

Det tullklarerades (Örebro) i torsdags, skickades från Kina i fredags. I dag är det i Örebro och jag kommer få det till mig i Karlstad under dagen. HUR ÄR DET MÖJLIGT?

Det tar längre tid för ett brev mellan mig (Karlstad) och min kollega (Karlskrona) att komma fram. :cautious:
 
Den här:
Beställer varuprov på en ganska skrymmande grej från Kina. De skickar med TNT, definitivt inte dyraste frakten.

Det tullklarerades (Örebro) i torsdags, skickades från Kina i fredags. I dag är det i Örebro och jag kommer få det till mig i Karlstad under dagen. HUR ÄR DET MÖJLIGT?

Det tar längre tid för ett brev mellan mig (Karlstad) och min kollega (Karlskrona) att komma fram. :cautious:

TNT är faktiskt grymma! Beställer hang tags från en tillverkare i Kina och de levereras på 3-4 dagar med TNT. Annars kör jag mest med DHL, fast när jag får leveranser från Indien så skickar de antingen med Aramex eller UBX. Aramex går över till DHL i Sverige och UBX till Posten. Aramex och UBX hade jag aldrig hört talas om innan :p UPS däremot tycker jag är skit.

För övrigt stör jag mig på posten nu jag med. De har slarvat bort ett tiotal paket som skulle till kunder. Totalt ordervärde ganska många tusen. Postnords svar ''det var ju tråkigt men det är inte vårt ansvar'' alltså va??
 
På vägen hem för några veckor sen fick jag se en Postnords vagn (ni vet, som långtradare brukar ha) stå längst vägen. Bara vagnen alltså, ingen lastbil i närheten.

Lite intressant. Undra vad den gjode där och vems paket som låg där i... :cautious:
 
På vägen hem för några veckor sen fick jag se en Postnords vagn (ni vet, som långtradare brukar ha) stå längst vägen. Bara vagnen alltså, ingen lastbil i närheten.

Lite intressant. Undra vad den gjode där och vems paket som låg där i... :cautious:
Den kanske var tom? Såna släp ser man ju lite då och då längst vägarna från alla möjliga företag.
 
På vägen hem för några veckor sen fick jag se en Postnords vagn (ni vet, som långtradare brukar ha) stå längst vägen. Bara vagnen alltså, ingen lastbil i närheten.

Lite intressant. Undra vad den gjode där och vems paket som låg där i... :cautious:
Ibland om de ska in efter småvägar så kanske långtradare lämnar släpet för att det ska bli enklare att köra. Eller så skulle släpet hämtad upp av någon annan chaufför.
När jag flyttade ner från Norrland så åkte bohaget i långtradarsläp men när det kom fram hade de inte släpet påkopplat. (Alltså de hade flyttat över mina grejer).
 
Här hos mig här i Malmö har man nu övergått till att enbart dela ut post varannan dag. Hos min särbo i en medelstor tätort kör Postnords postbilar och delar ut post på hans gata 2-3 ggr om dagen. Låter... rimligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp