Låt oss prata om posten

Den kanske var tom? Såna släp ser man ju lite då och då längst vägarna från alla möjliga företag.

Ibland om de ska in efter småvägar så kanske långtradare lämnar släpet för att det ska bli enklare att köra. Eller så skulle släpet hämtad upp av någon annan chaufför.
När jag flyttade ner från Norrland så åkte bohaget i långtradarsläp men när det kom fram hade de inte släpet påkopplat. (Alltså de hade flyttat över mina grejer).
Haha jo, man får hoppas att det var så :) Den stod dock väldigt olämpligt till så det var därför jag hajade till!
 
Många gånger måste de väl ställa av släpet för att lossa bilen? Det gör i alla fall långtradaren som kommer till mitt jobb varje dag. Först lastar de av allt från släpet men sen måste de ju backa in med bilen för att få av grejorna och då står släpet någon annan stans, vart vet jag inte förhoppningsvis inte i vägen för någon ;)
Någon gång har det stått på bussterminalen, kanske inte jättelämpligt :o
 
Den här:
Beställer varuprov på en ganska skrymmande grej från Kina. De skickar med TNT, definitivt inte dyraste frakten.

Det tullklarerades (Örebro) i torsdags, skickades från Kina i fredags. I dag är det i Örebro och jag kommer få det till mig i Karlstad under dagen. HUR ÄR DET MÖJLIGT?

Det tar längre tid för ett brev mellan mig (Karlstad) och min kollega (Karlskrona) att komma fram. :cautious:
Och jag har ett paket från Tjeckien som kom till Sverige i fredags. Det är visst fortfarande kvar på införtullningen hos PostNord trots att paketet är från EU. Nu har jag frågat kundtjänst varför de införtullar varor från EU men har inte fått svar än :meh:
 
Väntar på mina vinterkläder som skickades från Tyskland förra veckan. Skickades spårbart och anlände till Malmö i söndags, men nu tycks mina kläder ha fastnat där. Vi får väl se hur länge dom dröjer. Med den tyska posten gick det undan, på 48h var dom redan i Sverige.
 
Spårfunktionen börjar kännas mer stressande än att inte få någon info alls? När beräknad leverans är idag (så än är det inte sent i alla fall :D) och absolut inget händer i spårningen... Eller för all del de där riktigt spännande leveranserna som åker sightseeing landet runt ett tag.

Kändes det bättre när man inte kunde se var saker befann sig? Eller var det bara för att saker brukade komma fram då?
 
Spårfunktionen börjar kännas mer stressande än att inte få någon info alls? När beräknad leverans är idag (så än är det inte sent i alla fall :D) och absolut inget händer i spårningen... Eller för all del de där riktigt spännande leveranserna som åker sightseeing landet runt ett tag.

Kändes det bättre när man inte kunde se var saker befann sig? Eller var det bara för att saker brukade komma fram då?
Det berodde nog på att tidigare så var det en kvalitétsstämpel när man sa att något var lika säkert som ett brev på posten, nu är det ett bottennapp istället.
 
Jag beställde en ny router i mitten på veckan och tjejen på kundtjänsten trodde att den skulle komma i början på nästa vecka. Jaha sa jag med Postmord då? Ja sa hon vi börjar också kalla de för det:D. som sagt vi får väl vänta och se.
 
Spårfunktionen börjar kännas mer stressande än att inte få någon info alls? När beräknad leverans är idag (så än är det inte sent i alla fall :D) och absolut inget händer i spårningen... Eller för all del de där riktigt spännande leveranserna som åker sightseeing landet runt ett tag.

Kändes det bättre när man inte kunde se var saker befann sig? Eller var det bara för att saker brukade komma fram då?

Den stressar något sjukt! Jag har specialbeställt en grej från USA som först ska tillverkas och därefter skickas. Jag har betalat extra för spårbart, försäkrat och express (främst för att det annars riskerat att hamna mitt i julruschen) och kommer nog inte våga följa paketet efter att det korsat atlanten :nailbiting: :D
 
Jag beställde en grej från Tyskland. Så från Tyskland till Sverige: 1 dygn.
Från Skåne till Örebro: 1 dygn.
Från terminalen i Örebro till utlämningsställe 2 mil därifrån: okänt. Var i förrgår det landade på teminal och jag gjorde val att få det till ombud. Inget har hänt på hemsidan sen dess och jag har inte fått något paket idag. Får väl hoppas på måndag.
 
PostNord har det baske mig inte lätt.
Först hoppas det ombord folk under färd och ska sno grejor och nu har en bil blivit stulen som har både brev och paket.
Kämpa PostNord ni har tuffa tider.
/hallonsaft vet inte om hon ska skratta eller gråta år eländet snart
 
PostNord har det baske mig inte lätt.
Först hoppas det ombord folk under färd och ska sno grejor och nu har en bil blivit stulen som har både brev och paket.
Kämpa PostNord ni har tuffa tider.
/hallonsaft vet inte om hon ska skratta eller gråta år eländet snart
glöm inte alla lastbilar med defekta bakluckor också som öppnas under färd så paket flyger åt alla håll.
 
Jag beställde en grej från Tyskland. Så från Tyskland till Sverige: 1 dygn.
Från Skåne till Örebro: 1 dygn.
Från terminalen i Örebro till utlämningsställe 2 mil därifrån: okänt. Var i förrgår det landade på teminal och jag gjorde val att få det till ombud. Inget har hänt på hemsidan sen dess och jag har inte fått något paket idag. Får väl hoppas på måndag.
Jag tror att personalen i Öbro är exceptionellt kass. Har jämt problem med att det tar stopp där innan det kommer till ombud.
 
Jag tror att personalen i Öbro är exceptionellt kass. Har jämt problem med att det tar stopp där innan det kommer till ombud.
Jag tror samma sak. Förra gången tröttnade jag och åkte till terminalen själv efter att ha krånglat med kundtjänst 2 dagar. Det slutar väl så igen.
 
Jag fick mitt väldigt fort, problemet är att det finns inget attached. Jag fick alltså innehållsförteckningen till mitt paket, men VAR är paketet!? :nailbiting:

Postnord skickade med en lapp ''sorry but not sorry, vi tappade bort ditt paket, whatever''.

Tack och lov är säljaren helt underbar och ska skicka ett till paket.
 
Jag beställde en ny router i mitten på veckan och tjejen på kundtjänsten trodde att den skulle komma i början på nästa vecka. Jaha sa jag med Postmord då? Ja sa hon vi börjar också kalla de för det:D. som sagt vi får väl vänta och se.
Igår fredag får jag sms att Schenker lämnat ett paket på Ica , det är baske mig rekord :up:
 
Jag fick sms-avisering om att mitt apoteapaket fanns att hämta men när jag gick för att hämta det så fanns det inte i systemet och de hittade det inte på utlämningsstället (DHL). Så jag gick hem och tänkte att det kanske kommer efter helgen. Väl hemma så kom det en påminnelse om att det måste hämtas inom 12 dagar. :banghead: :meh:
 
När man betalar som fan för att skicka ett ynkligt litet papper som rekommenderat brev(21 okt) får besked om att det är framme den 23 oktober och att mottagaren fått avi. Och mottagaren idag hör av sig och frågar lite fint om jag skickat brevet än... För INTE FAN har de fått nån avi!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp