Bukefalos 28 år!

"Lek": NH-bilder

CoNo

Trådstartare
Tänkte att vi kanske kunde testa en ny lek här :D

Det går ut på att man kommenterar varandras NH-bilder, liksom lägger jag upp en bild när jag springer och min häst springer bakom mig kanske den som skriver nästa inlägg skriver "Han ser positiv ut men du borde jobba lite på att han ska vara lite snabbare på att följa dig, han ser lite seg ut." Och sedan laddar man upp en egen bild, som nästa som skriver måste kommentera innan denna kan lägga in sin egen bild.

Man ska alltså inte kommentera bilden i sig, utan ge varandra konstruktiv kritik och hjälp på hur man kan bli bättre med NH'n.
Hoppas ni fattar :p

(är det svårt att se vad som händer på bilden, t. ex. att du löslongerar din häst men det kan misstolkas och se ut som att hästen springer ifrån dig så är det ju bra att skriva det ;))

Då börjar jag!
På bilden följer Conny mig. Sorry för stor bild, datorn krånglar och vill inte förminska.
HingstarOCHConny010.jpg
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ni ser ut att ha kul tillsammans och han har sin uppmärksamhet riktad helt mot dig :) Kan inte se så mycket som behövs "rättas" till i bilden. Jag diggar din snygga min iaf ;) :D


*själv tycker jag att jag vänder alldeles för snabbt, och halvhalten innan går inte riktigt igenom. Vad tycker ni?*
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ser inte riktigt ut att trivas med situationen, men h*n följer dig ju och är ju inte arg, så det är ju bra :)
Tycker att du borde ha en carrotstick eller ett spö, bara för att kunna mana på, i början iaf! Du ska ju inte slå eller ens nudda med det, bara markera, om du förstår :idea: - lampa.

Men hästen har huvudet sänkt och ser iaf avslappnad ut! Jobba på :D

Min bild;
HingstarOCHConny053.jpg
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ser inte riktigt vad som händer på bilden, förklara gärna så ska jag kommentera sen! :D
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Fint! Men träna på att backa henne på längre avstånd sen också, och utan att nudda henne :)

Här försöker vi lite "öppna" löst, med staketet som stöd.

Tränar även öppna vid longering på volt och det går mycket bättre. Rakt fram ställer hon rätt när jag gör en antydan till att vända, och sedan ber jag henne gå rakt framåt med samma ställning, men hon kan lätt antingen tvära för mycket (oftast) eller tappa tvärningen. Nån som har några tips? :)
 
Sv: "Lek": NH-bilder

såg först inte vad du gorde på bilden men läste sedan texten bredvid och då gick det upp ett ljus =) ett tips är att du lär hästen att backa ifrån dig, alltså stå framför hästen och säga backa och hästen backar, för det ser ut som om du följer med hästen när den backar.


Här kommer min häst på 2 år i april.


 
Sv: "Lek": NH-bilder

Tycker att hon är duktig :) Sen kan du ju utveckla övningen som att t ex ställa henne bakom bommarna och kalla på henne över dem, eller så.

*går runt mig i en cirkel. Övar numera lite försiktigt i trav, men det blir lätt utbrytningar som att hon viker av utåt eller kommer för nära mig, och visst går det att rätta till men jag har svårt att få henne på en rund jämn cirkel runt mig*
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ser jättebra ut! Inre örat riktat mot dig och hon har en fin rundning i kroppen.

HingstarOCHConny036.jpg
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Antar att ni backar va? :) Ser fint ut och han är uppmärksam på dig. Dock skulle jag vilja att han var mer vaken i blicken och mer allert helt enkelt. Ser lite tveksamt ut, men ni kanske inte har övat så jättemånga gånger?

En liknande bild på mig och Ella. Vi har svårt att skilja på att vända och att backa. Tips om hur man kan skilja signalerna åt ännu mer mottages tacksamt ;)
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Det där var väl tredje gången vi övar eller nåt sånt ;P Men tack :D

Har ingen kritik till din bild, kanske ska du sänka händerna lite, det ser mer inbjudande ut att gå mot dig då (även om det är baklänges :angel: ;))

Vilken sorts vändning menar du? :)

:D
Bukefalos17.jpg
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Jo, att hon vänder mot mig istället för att backa till mig. Har ju olika röstkommandon men annars är ju signalerna väldigt lika.

Härlig bild! Han ser ut att tänka framåt men har sin uppmärksamhet riktad mot dig :bow: Önskar att Ella också var lite mindre skeptisk mot hinder. Här hoppar vi iaf, fast det tog ett tag att övertyga henne.


(nästa gång, här har vi landat och hon är påväg att stanna och vända tillbaka mot mig igen)
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16060000-16069999/640x480/16063533.jpg
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ursäkta min förvirring mellan forumen. Men jag läste "lek" i rubriken och lekbilder, med önskabilder och vad det nu är, brukar bli så gnäggiga. Nu har jag flyttat tråden till rätt plats.

Mvh

IH
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Jo, att hon vänder mot mig istället för att backa till mig. Har ju olika röstkommandon men annars är ju signalerna väldigt lika.

Härlig bild! Han ser ut att tänka framåt men har sin uppmärksamhet riktad mot dig :bow: Önskar att Ella också var lite mindre skeptisk mot hinder. Här hoppar vi iaf, fast det tog ett tag att övertyga henne.


(nästa gång, här har vi landat och hon är påväg att stanna och vända tillbaka mot mig igen)
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16060000-16069999/640x480/16063533.jpg

Ser jätte fint ut!:) ella är såduktig,de är bra attdu är *med* över hindret,och inte bara longerar över henne!jätte fint samspel!:) ( hoppas att du fattar vad jag menar ;) )

http://www.pixbox.se/pic_show_id17711711.html
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Din häst ser lite "okej då jag kommer la". Inte jätte övertygad över vad den skall göra. Du verkar ha underbar fantasi och med fantasi kommer man långt. Försöka övertyga din häst lite mer bara! Underbart snäll verkar h*n vara! :D


20.JPG

Skall pracis få han komma till mig ;)
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Fina, men du ser lite frågande ut som om du undrar om hon verkligen tänker följa dig :D Försök vara mer självsäker, och ändå ha en ständig kontakt till hästen :)

Hur ser detta ut då? Har lite svårt för hur jag ska få henne att svänga, iom att jag själv lätt hamnar i obalans^^ Tips?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 563
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 542
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp