Bukefalos 28 år!

"Lek": NH-bilder

Sv: "Lek": NH-bilder

Jag ser itne riktigt vad som sker , men hästen är ilf koncentrerad på dig :D
http://www.pixbox.se/pic_show_id18929657.html
Jag ska säga er: Mysla gillar inte att hoppa, och hon är lite bomrädd och är mest hoppad natur hinder, men se vad duktig hon är:D :heart vi tränar Nh och hon hoppar små skutt * Stolt *
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Antar att du försöker få h*n att trampa på/nosa på plasten?

Tycker du ser riktigt "svag" ut, dvs du ser inte alls övertygande ut, och det märker hästen som ser ut att ignorera plasten totalt. Men den är ju absolut inte rädd eller så. :) Jobba lite på att se mer övertygande ut och titta aldrig på hästen eller det du vill att den ska gå på när den fortfarande tvekar för att gå på det. När hästen inte har några problem med det är det ingen fara :D

Hehe, igga min min :angel:
30-07049.jpg
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Vad fina alla är med sina hästar :D! Blir verkligen jätteimponerad och lite avundsjuk ;).

Din häst ser trygg ut i situationen tycker jag. Ser ut som att han klampar på som om han aldrig gjort annat.

Här kommer lite bilder på mig och min pålle:
DSC00075.jpg

Här leder jag honom och traskar på som vanligt. Vet inte om det finns så mkt att tillägga men om det finns något att påpeka så gör det :D!

DSC00145.jpg

Här är vi mitt uppe i en backning.
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ser lugnt och harmoniskt ut. Dock tycker jag att hästen ser lite "seg" ut. Alltså jag skulle vilja ha mer energi och power i det hela. Så jobba på att med pyttesmå signaler få hästen att göra si eller så, och att hela tiden prata med hästen så du får den känslig och uppmärksam, istället för att "befalla" den att göra det och det. Annars ser det jättefint ut och hästen verkar vara trygg med dig, som att den vet precis vart den har dig :bow:

(vi tränar att hoppa från det ena frambenet till det andra om nån undrar, dock föll hon ur rörelsen efter en gång men vi jobbar på detta)
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Tycker inte att hon ska stå närmare.

På nedersta bilden ser hon lite spänd ut, vill att hon ska sänka halsen. Anars ser det bra ut.

Själv har jag inga bilder än, e alltid den som står bakom kameran XD
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Ser lugnt och harmoniskt ut. Dock tycker jag att hästen ser lite "seg" ut. Alltså jag skulle vilja ha mer energi och power i det hela. Så jobba på att med pyttesmå signaler få hästen att göra si eller så, och att hela tiden prata med hästen så du får den känslig och uppmärksam, istället för att "befalla" den att göra det och det. Annars ser det jättefint ut och hästen verkar vara trygg med dig, som att den vet precis vart den har dig :bow:

Du anar inte hur rätt du har ;)! Han är inte den som rör sig i första taget ;)! Något jag försöker träna upp. Han "glömmer" lätt att en signal betyder si och så så jag måste hela tiden påminna honom. Ni själva är ju helt gudomliga :D! Så otroligt samspelta
 
Sv: "Lek": NH-bilder

varför stå närmare? :o

Jag tycker att du måste vara tydligare i ditt kroppsspråk, och låta hästen gå på längre lina :idea:
 
Sv: "Lek": NH-bilder

Fina, men du ser lite frågande ut som om du undrar om hon verkligen tänker följa dig :D Försök vara mer självsäker, och ändå ha en ständig kontakt till hästen :)

Hur ser detta ut då? Har lite svårt för hur jag ska få henne att svänga, iom att jag själv lätt hamnar i obalans^^ Tips?

Ett tips är att rida med höfterna, och om du ska svänga till höger för du fram vänster fot mot bogen och den högra foten lite längre bak och går med höfterna. på det sättet känner hon att du vill svänga...sorry för luddig förklaring...fick rida med halsring på ett ridläger och fick då lära mig att göra så för att få henne att svänga.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 581
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 544
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp