Bukefalos 28 år!

Maine coon tråden!

Sv: Maine coon tråden!

Hej!

Jag vet inte hur man lägger in bilder här, men jag och min sambo har två av Alzeros syskon. :)

Arborina (Akeela) som är född 07-06-08
Barolo Rocche (Barolo) som är född 07-12-20

Akeela är Svartsköldpaddstabby- Vit och Barolo är Rödtabby-Vit.

Akeela är lite mer tillbakadragen och lugn medans Barolo tar upp all uppmärksamhet.

Helt fantastiskt mysiga katter

MVH//Anders
 
Sv: Maine coon tråden!

Hej!

Jag vet inte hur man lägger in bilder här, men jag och min sambo har två av Alzeros syskon. :)

Arborina (Akeela) som är född 07-06-08
Barolo Rocche (Barolo) som är född 07-12-20

Akeela är Svartsköldpaddstabby- Vit och Barolo är Rödtabby-Vit.

Akeela är lite mer tillbakadragen och lugn medans Barolo tar upp all uppmärksamhet.

Helt fantastiskt mysiga katter

MVH//Anders

Men Gud vad roligt!! Jag kollade själv en del på Arborina när vi skulle köpa Alzero/Bailey :) , pm:ar! Bilder måste ni få över! :bow:

För att lägga in bilder här måste ni först ladda upp dom på tex photobucket.com , när ni har det kopierar ni bildadressen och klistrar in den i rutan som dyker upp när ni klickar på symbolen brevid citat tecknet, det liknar ett berg med gul bakgrund, klart!
 
Sv: Maine coon tråden!

Hej!

Jag vet inte hur man lägger in bilder här, men jag och min sambo har två av Alzeros syskon. :)

MVH//Anders

Jag viste inte heller för bara någon vecka sedan, men gå in på Datorer som står lite under Katt. Där får du veta precis hur du ska göra.
 
Sv: Maine coon tråden!

Nu har jag lärt mig hur man laddar upp bilder också :rofl:

Här kommer lite bilder på Barolo och Akeela

053.jpg


089.jpg


060.jpg


001.jpg


MVH// Anders
 
Sv: Maine coon tråden!

Här kommer jag med massa frågor som jag hoppas att nån kan hjälpa mig med..
Jag har en MC hona som jag har börjat fundera att ta en kull på.
Läste på nån sida att hon MÅSTE vara chippad för att ungarna ska gå att registrera.. Nu vill jag inte chippa henne eftersom våran hund råkade ut för att chippet "vandrade" ner och la sig på framsidan istället för att ligga kvar i nacken.. och vi misstänker starkt att det vet detta som ledde till att han fick epelepsi..

Hur som haver, jag vill inte chippa henne.. "fine" tänkte jag, jag registrerar inte ungarna utan ger istället bort dem till folk i min närhet där jag vet att de får det bra..

Här dyker nästa problem upp..
Jag läser på ett annat forum att avelshanar inte FÅR para honor där ungarna inte ska registreras..

Alltså.. nu undrar jag om detta stämmer.. och hur ska jag lösa detta?

tacksam för svar :banana:
 
Sv: Maine coon tråden!

Alltså, risken för att djur ska fara illa av chippet är extremt liten och epilepsi är oftast genetiskt betingat och faktiskt en ganska vanlig åkomma bland många hundraser. Jag skulle inte oroa mig utan chippa katthonan samt HCM testa henne. Lycka till! :)
 
Sv: Maine coon tråden!

Det beror på i vilken organisation du har tänkt att registrera din kull.

Sverak har krav på id-märkning, vilket inte nödvändigtvis betyder chip utan du kan lika gärna märka med en tatuering i örat om du är rädd för chippet.

Är man med i Sverak så förbinder man sig att följa deras regler och en av deras regler är just att all avel ska bedrivas på renrasiga katter vars avkommor kan och ska registreras i just Sverak. Därför är det inte så underligt att hankattägare som är med i Sverak inte får låna ut sin hane till honor som inte ger registreringsbara ungar.
Förutom dessa regler och oberoende av organisation tror jag att du ändå skulle ha mkt svårt att hitta en vältypad, trevlig hane som är fritestad för allt som ingår i maine coon-kattens hälsoprogram och som dessutom har en stamtavla som matchar din hona och vars ägare går med på att tillverka en kull huskatter.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har jag missat en tråd om enbart maine coon får ni gärna visa den! :) Annars vill jag veta allt ni kan/vet om denna ras då jag går i...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Jag vill skaffa en katt och är intresserad av raserna Maine Coon och Ragdoll. Tänkte om ni kan berätta lite om dom olika raserna då jag...
Svar
16
· Visningar
17 510
Senast: Ramona
·
Övr. Katt Jag är inne på att köpa mig en Maine Coon. Hittills har jag bara haft hittekatter och katter jag har räddat. Men jag har alltid velat ha...
Svar
6
· Visningar
3 025
Senast: Sol
·
Övr. Katt Hur många här har ett katteri eller föder upp raskatter? Jag har ju sedan länge blivit över huvudet förälskad i Maine Coon katten och...
2
Svar
37
· Visningar
2 693
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp