Mallas och Bonnies barntråd

Jag har också bara haft honor, men tänkte behålla en hane ur den här kullen. Om nån blir fin nog, vill ha en bra utställningskatt.
 
De är ursöta! Om du skulle vilja ha längre namn så går det ju kanske att förkorta Thereses stamnamn till "P&M". Har sett liknande på annat håll där namnet blivit för långt helt enkelt. Men jag tycker det är jättefint att hedra henne genom att ha med hennes stamnamn också :heart
 
De är ursöta! Om du skulle vilja ha längre namn så går det ju kanske att förkorta Thereses stamnamn till "P&M". Har sett liknande på annat håll där namnet blivit för långt helt enkelt. Men jag tycker det är jättefint att hedra henne genom att ha med hennes stamnamn också :heart

Funderade på TS först, men det är inte säkert alla fattar. Så det får bli hela namnet utskrivet. Det är ju liksom inga vanliga kullar känns det som.
 
Nu kunde jag inte heller låta bli att kolla lite på namn, jag är lite av en namnnörd som tycker att det är spännande med alla betydelser :o

(Edit: har för mig att du sa att du tänkte på namn som börjar på C och max sju bokstäver..?)

- Cade (M) (kom ursprungligen från ett engelskt smeknamn som betyder "round" - tycker att det lät bara så gulligt på en nallebjörn med de där runda kinderna :D)
- Cadfael (M)
- Cadi (K)
- Ceasar (M) (möjligen betyder "hairy" - passande :angel:)
- Cahaya (M&K)
- Cahir (M) (form av namnet Cathair :rofl:)
- Caitlin (K)
- Caramia (K) (= "my beloved")
- Caron (M&K) (= "to love")
- Carwyn (M) (= "blessed love")
- Caspian (M)
- Chara (K) (= "happiness, joy")
- Cherish (K)

... Nu känns det som att jag har varit ohyfsad på något vis så jag hejdar mig själv innan jag går för långt och ber om ursäkt isåfall :o Ville bara slänga iväg lite förslag.
 
Funderade på TS först, men det är inte säkert alla fattar. Så det får bli hela namnet utskrivet. Det är ju liksom inga vanliga kullar känns det som.
Nä, det känns ju onekligen speciellt. Det finns ju kortare namn att tillgå så det finaste blir nog att skriva ut det. Du har ju fått många fina förslag på namn :)
 
Nu kunde jag inte heller låta bli att kolla lite på namn, jag är lite av en namnnörd som tycker att det är spännande med alla betydelser :o

(Edit: har för mig att du sa att du tänkte på namn som börjar på C och max sju bokstäver..?)

- Cade (M) (kom ursprungligen från ett engelskt smeknamn som betyder "round" - tycker att det lät bara så gulligt på en nallebjörn med de där runda kinderna :D)
- Cadfael (M)
- Cadi (K)
- Ceasar (M) (möjligen betyder "hairy" - passande :angel:)
- Cahaya (M&K)
- Cahir (M) (form av namnet Cathair :rofl:)
- Caitlin (K)
- Caramia (K) (= "my beloved")
- Caron (M&K) (= "to love")
- Carwyn (M) (= "blessed love")
- Caspian (M)
- Chara (K) (= "happiness, joy")
- Cherish (K)

... Nu känns det som att jag har varit ohyfsad på något vis så jag hejdar mig själv innan jag går för långt och ber om ursäkt isåfall :o Ville bara slänga iväg lite förslag.

Fina! Det ska vara brittiska namn, men de flesta där verkar ju vara det?
 
Vill ju inte gärna bli bannad!

Svartvita hanen som kanske är den som blir kvar. Det grönblåa är ett mysterium, varken han eller jag har den färgen :nailbiting::love:
10850193_10152723773766158_4104017794776844822_n_zpsrcellrgc.jpg


Svartvita honan :love:
1509310_10152723773796158_7685061475662476052_n_zpscpb0edtn.jpg


Brunspottade hanen som har alldeles för lite vitt, men jättefina spottar :love:
10492573_10152723776171158_1024285267070101381_n_zps4tggolpk.jpg
 
Kunde inte låta bli att kolla resten av listan också :o

- Clover (K)
- Comfort (K)
- Cormac (M)
- Cyan (K) (betyder "greenish-blue" passar bra till den som råkade få grönblå bild :angel: även om det är ett kvinnligt namn)
- Ciar (M) (= "black")
- Clarity (K)
- Clement (M) (= "merciful, gentle")

Är på mobilen så det är inte så bra att kolla på namnen jag tipsade om förut, men av vad jag mindes är Caspian och Caramia inte solklart brittiska. Dock så kom Caspian till av en brittisk författare :p och Caramia kommer från olika ställen. Caesar är romerskt. Jag tog dock med en del irländska namn :o
 
Kunde inte låta bli att kolla resten av listan också :o

- Clover (K)
- Comfort (K)
- Cormac (M)
- Cyan (K) (betyder "greenish-blue" passar bra till den som råkade få grönblå bild :angel: även om det är ett kvinnligt namn)
- Ciar (M) (= "black")
- Clarity (K)
- Clement (M) (= "merciful, gentle")

Är på mobilen så det är inte så bra att kolla på namnen jag tipsade om förut, men av vad jag mindes är Caspian och Caramia inte solklart brittiska. Dock så kom Caspian till av en brittisk författare :p och Caramia kommer från olika ställen. Caesar är romerskt. Jag tog dock med en del irländska namn :o
Caramia känns mer italienskt eller nått, men irländska kan funka. Måste fundera lite på det. Fortsätt gärna lägga in om du hittar fler. Gillar konstiga namn, så det är bra! :p
 
Vill ju inte gärna bli bannad!

Svartvita hanen som kanske är den som blir kvar. Det grönblåa är ett mysterium, varken han eller jag har den färgen :nailbiting::love:
10850193_10152723773766158_4104017794776844822_n_zpsrcellrgc.jpg


Svartvita honan :love:
1509310_10152723773796158_7685061475662476052_n_zpscpb0edtn.jpg


Brunspottade hanen som har alldeles för lite vitt, men jättefina spottar :love:
10492573_10152723776171158_1024285267070101381_n_zps4tggolpk.jpg


:love::love::love::love:

Cheezuz...borde vara olagligt att vara så sanslöst underbart söt.... :nailbiting:

Känner min "cute aggression" bara drar igång... vill rööööra!!!! :love::love::laugh:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 227
Senast: Twirro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 456
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 603
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 424
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp