Mallas och Bonnies barntråd

Ja, en britt ska helst ha upp till 50 % för att vara i bra utställningsskick. Och det är det nog 3 eller kanske t.o.m 4 som klarar. Sen kan det gå bra ändå, så det är inte spikat så!
Åhå vad intressant! Så om en britt har något vitt så "ska" de ha under 50% vitt, om jag förstått rätt? :o Total amatör häråt så jag är bara nyfiken! :D
 
Kan ni visst det. :D Åh, finns ju massor med fina kentrelaterade namn! Ansgar, Evelyne, Bianca, Isola, Frank (nåja, kanske inte jättefint :D ), Michael Caine nämns ju i låten "Palace & Main", Sundance Kid är ju typ ett namn, Elvis, Romeo, Jesus ( :D )...
Gillade verkligen de sista namnen! :rofl::D
 
Dom kommer troligen döpas på C och D (Mallas kull är C) och namnen får bara vara 7 bokstäver långa eftersom dom ska ha 2 stamnamn. Har bestämt mig för att ha med orginalstamnamnet i namnet, trots att det blir mina uppfödningar. Så dom kommer heta typ
S*Lisuanto's Darcie by Palace&Main's

Vad fint!
 
Jag vet inte, något säger mig att det behövs lite mer bilder i tråden :angel: det känns som om det varit lite väl mycket text nu :D

Plus att verkar Bonnie vilja visa upp sina avkommor eller är det lugnt där? @MissFideli? :) Det är ju några dagar kvar. Kommer inte ihåg, hur låg Malla till med sin första kull, tidig eller sen?
 
Nej, jag skrev fel. Över 50%vitt. Och det ska synas från alla håll.
Aha! Ja då lät det lite rimligare :o Då räknas de som fläckiga? Finns alltså inte de där vanliga en färg med lite vitt (kostymfärgat kallar jag det men det är nog inte korrekt :angel:) inom rasen?
 
Aha! Ja då lät det lite rimligare :o Då räknas de som fläckiga? Finns alltså inte de där vanliga en färg med lite vitt (kostymfärgat kallar jag det men det är nog inte korrekt :angel:) inom rasen?

Det finns, men dom ska helst inte se ut så. Sen är det klart dom föds ändå :)
 

Det är ju hennes kullar egentligen. Och hon ville ju att mitt stamnamn skulle finnas med på dom som föddes hos mig, så Bonnie heter S*Palace&Main's Bonnie by Lisuanto's. Nått minne måste ju finnas med och jag fick det här tipset av en uppfödarkollega. Perfekt ju! Så så får det bli.
 
Jag vet inte, något säger mig att det behövs lite mer bilder i tråden :angel: det känns som om det varit lite väl mycket text nu :D

Plus att verkar Bonnie vilja visa upp sina avkommor eller är det lugnt där? @MissFideli? :) Det är ju några dagar kvar. Kommer inte ihåg, hur låg Malla till med sin första kull, tidig eller sen?

Ännu mer :eek:
På söndag kommer en tjej med systemkamera och fotar, hoppas ni kan hålla er tills dess? Ska fixa lite småbilder då och då.
Bonnie är lugn. Imorgon är det dag 60, så då är det okej att hon föder. Men jag hoppas hon väntar till torsdag i alla fall. Hon är allmänt äcklad av ynglen i lådan nu, så jag hoppas hon är av den devisen "Mina barn, andras ungar" och inte blir lika äcklad av sina egna :p
 
Åh har du redan så många tingade? :)
(... Kanske lika bra för min egen del, så jag inte blir sugen :angel:)

Nja, inga är tingade på så vis. Det får vänta tills dom är kanske 3 v så vi får sen vad det blir. Lite lättare blir det när dom öppnad ögonen också. Jag vill ju helst ha en hane från den här kullen, vi får se hur det blir. Beror lite på vad Bonnie får också. En tjej vill ha en avelshona och en vän vill nog ha en kompis till sin britt. Så dom kommer nog få ta varsin om dom vill ha, men ingen är bestämd än. Bonnies kull är mer attraktiv tydligen, men jag vet inte. Hon får nog inte så många.
 
Det är ju hennes kullar egentligen. Och hon ville ju att mitt stamnamn skulle finnas med på dom som föddes hos mig, så Bonnie heter S*Palace&Main's Bonnie by Lisuanto's. Nått minne måste ju finnas med och jag fick det här tipset av en uppfödarkollega. Perfekt ju! Så så får det bli.

Jag såg det sedan i en äldre tråd om namn på kullarna, perfekt "tillbaka-gest" och minne. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Twirro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 232
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 887
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp