Bukefalos 28 år!

Manifestation för "Hästmannen"

Sv: Manifestation för "Hästmannen"

Ja i princip borde det vara så och det har jag försökt få FB gruppen att förstå. Där skriks det om rättsövergrepp, att inga fel har begåtts och hålls manifestationer men det är väldigt lite verkstad.
Jag försökte länge tala om för dem att om man stället kommunicerar med Länstyrelsen (istället för att hota och idiotförklara deras personal :crazy:) och frågar vad som krävs så kanske man kan hitta en lösning på problemet.
De säger då att det ska byggas en ligghall OM han blir av med djurförbudet. Nu tror jag dock att man måste göra detta innan man kan gå vidare. Jag tror också att Länstyrelsen kommer kräva någon typ av garantier för att utgödsling, ströning och fodring kommer fungera samt att hovvård och veterinär fungerar. Detta borde gå att hitta lösningar på ifall man verkligen vill men då måste man börja tänka. Frågan är dock om de kommer godta att någon annan ansvarar för detta då det inte fungerat hitills och det är ägaren som är ansvarig.
Vad många där har missat är att man kommer mycket längre här i livet om man är lite smart och tänker innan man handlar. Man måste inte leva efter devisen
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter.
 
Sv: Manifestation för "Hästmannen"

Men hästmannen har inte genomfört åtgärder som gör det troligt att djurhållningen kommer att bli mindre usel i fortsättningen!
PL
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det handlar om den så kallade ”Hästmannen”, småländske lantbrukaren Stig-Anders Svensson, som fick djurförbud och fråntogs sina tre...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 011
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 413
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Hästnyheter Juha Toropainen, länsveterinär i Skåne län, var med om att besluta om det uppmärksammade djurförbud för avelsprofilen Jörgen Folkesson...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp