Marvinstråden!

Sv: Marvinstråden!

*kl*

Här är mitt nya tillskott.
Han heter Bää (3-åring fick välja namn och tyckte att han var lik ett får...)

Född 090731

B1.jpg


B4.jpg


B5.jpg
 
Sv: Marvinstråden!

Alltså jag måste ta tag i mig själv nån dag och fota småsvinen! :p

Nu har jag ju alla 5 hemma så är ju inte direkt jobbigt eller mycket tidskrävande!
Det är så mysigt att lägga sig på golvet om kvällarna när man kommer hem från jobbet och bara följa dom med blicken, när dom äter, vem som är ledaren, när dom flörtar. Wunderbart - fastnade över 1 timme i obekvämställning på golvet framför burarna bara för att titta på dom häromdagen!
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
Puttar till tråden med nya bilder på nykomlingarna. Vi har bestämt att PimPim får stanna så nu har vi åter tre i flocken. Är dock på jakt efter ytterligare en skinnyhona också. En helsvart :d

04-23.jpg


03-23.jpg


02-27.jpg
 
Sv: Marvinstråden!

:love:

Detta måste varit en av de farligaste trådarna jag stött på!
Jag har haft flera marsvin förr men nu varit utan, men kan nu inte låta bli att sitta och bläddra rutn bland fakta och uppf. efter att ha läst denna tråd

ååå vill ha en liten gris:)
 
Sv: Marvinstråden!

Jo, menade så klart att jag vill ha två!:)

Ja och jag är såååååå avundsjuk.

Vilken av raserna är bäst att ha som "nybörjare" på marsvin, angående skötsel, humör osv.

Vill se mer bilder:banana:
 
Sv: Marvinstråden!

Jag måste ju självklart tala för skinnys! :angel:

Flesta jag har träffat är väldigt tama och sociala, enda skillnaden med dom är att dom äter lite mer än vanliga marsvin och inte kan gå ute på sommaren i samma utsträckning som håriga då de både är känsliga mot solen och för väderskillnader.

Vill du inte ha naket skulle jag tala för lakeland som är genbärare av skinnys, dom har likvärdigt temperament, lätt och trevlig päls att sköta om och tåligare iom sin päls. :)
 
Sv: Marvinstråden!

Jag skaffade mig ett teddymarsvin och en blanras med bla teddy i (halvsyskon) i slutet på augusti.
Har lite frågor:
Äter dom banan?Hur varierar ni era grönsaker & frukter?
Bra motionsknep,mina sitter mest stilla när dom är ute.
 
Sv: Marvinstråden!

I små mängder gillar vissa banan, men tänk på att banan är en rätt fet frukt som inte är nyttigt ofta och stora mängder.

Mina får som grund persilja, vitkål och broccoli (varierar mellan dessa) då det är grönsaker fulla med c-vitamin.
Sen får dom nån enstaka bit tomat ibland (detta är en syrlig grönsak så se upp att ge för mycket då vissa marsvin har lättare att få munsvamp av syrliga frukter/grönsaker), paprika, äpple, gurka, päron gillade mina första marsvin och morot.

Se upp för stenfrukter, inte heller potatis är bra för dom.
Finns dom som ger vattenmelon i mer eller mindre mängder, är typ som gurka, innehåller inte så mycket nyttigheter utan är mest massa vatten och gott.
Sallad går också att ge men inte heller detta innehåller massa nyttigheter så det är också bara en fördel om dom tycker det är jättegott.

Mina marsvin brukar också sitta stilla när dom är ute mest.
Men testa att lägga ut rör och små upphöjdnader med gosaker på och i så kanske dom rör sig mera. :)
 
Sv: Marvinstråden!

hej!
Är ny här och jag såg denna underbara marsvinstråd.
Vad badar ni era skinny marsvin med?
 
Sv: Marvinstråden!

Klart man badar skinnyna med. Bästa marsvinen att bada för det är bara att mysa i en varm handduk en liten stund så är dom torra sen! :)
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*

Det är lite dött i den här tråden tycker jag. Vi får ta och skärpa oss lite :)

Jag har ett litet problem.
Jag har ju två stycken abessinier och den ena av dem har börjat blivit lite för rund och go om magen. I mitt tycke skulle han inte må dåligt av att gå ner lite i vikt. Men hur sjutton bantar man ett marsvin när den andra är hur fin som helst?
De bor i sin bokhylla och går in och ut ur sin bostad precis som de vill. Äter fri tillgång på hö (kanske med för bra värden??) och utöver det så får de en salig blandning av frukt och grönsaker. På senare tid har vi dragit ner på det som ger onödigt med energi till tjockisen och de får mest pesilja, broccoli, lite kål, sallad, gurka, spenat och liknande. Men det händer inget med kaggen.

Övervikt är ju inte bra för någon att bära runt på. Han är ett riktigt matvrak och snor alltid åt sig all mat själv framför nosen på brorsan och har alltid varit lite större än bror sin.


Sen ska vi eventuellt ta oss an en oönskad hund.
I nuläget springer ju grisarna fritt men min tanke är då att bygga på ett galler över bokhyllan och så får de vara lösa då jag eller min sambo är hemma och kan ha koll på dem.
Försöker tänka ut det bästa sättet att bygga detta och det enda jag kan komma på är att slakta kompostkaller och bygga ihop. Vill ha ett stabilt galler som tål eventuella yttre påfrestningar.

Någon bättre idé?
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 467
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp