Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Bara en snabb googling på ett namn kan ge verkligt värdefull information som man - om man så önskar - kan följa upp och ställa frågor om.

Verkligen! Jag skulle vara ytterst tveksam till att sälja min "gamla vän" till någon som var styrelseordförande i ett slakteri.....
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Verkligen! Jag skulle vara ytterst tveksam till att sälja min "gamla vän" till någon som var styrelseordförande i ett slakteri.....

Men nu var det så att ingen visste om detta och det hade förmodligen inte funnits så mkt att googla om för 1,5 år sedan. Dessutom hade Pjok o VL ett kontrakt och där stod det att hästen INTE fick gå till slakt.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Hon var ju VD för slakteriet redan då.

Intressant vad du skriver om kontraktet då många frågat om detta tidigare. Står det alltså att hästen under inga omständigheter får slaktas?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men nu var det så att ingen visste om detta och det hade förmodligen inte funnits så mkt att googla om för 1,5 år sedan. Dessutom hade Pjok o VL ett kontrakt och där stod det att hästen INTE fick gå till slakt.

Ja då är det ju en person som kan styrka det iaf, det gör det ju svårare för VL
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Hon var ju VD för slakteriet redan då.

Intressant vad du skriver om kontraktet då många frågat om detta tidigare. Står det alltså att hästen under inga omständigheter får slaktas?

Jo, men pjok har redan dragit den här redogörelsen tidigare, hur hon kollade Vl och hon får rätta mig om jag har fel nu, men väldigt mkt kollades med Vl tex betalningsanmärkningar, dock inte hennes yrke tror jag. Och enl kontraktet fick hästen inte slaktas- den hade ju livstidskarens.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Ja då är det ju en person som kan styrka det iaf, det gör det ju svårare för VL

ja, med tanke på att åklagaren är "säker på sin sak" och väljer att väcka åtal istället för att lägga ner, som man trodde för ett år sedan så har han nog en del hållbara bevis för det här.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men finns det bevis på (nu pratar jag om hållbara bevis, inte om vad någon tror och tycker) att hästen använts som livsmedel? Inte avlivats utan att kroppen använts som livsmedel?

Och att den inte ska användas som livsmedel har ju inte att göra med ett ev bedrägeri gentemot Pjok.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men finns det bevis på (nu pratar jag om hållbara bevis, inte om vad någon tror och tycker) att hästen använts som livsmedel? Inte avlivats utan att kroppen använts som livsmedel?

Och att den inte ska användas som livsmedel har ju inte att göra med ett ev bedrägeri gentemot Pjok.

Nej några såna bevis finns inte, Pjok har ju fått ett avlivningskvitto på Ametist, "handskrivet"...:angel:
Men åklagaren har bevis på bedrägeribiten anser han iallafall.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Jo, men pjok har redan dragit den här redogörelsen tidigare, hur hon kollade Vl och hon får rätta mig om jag har fel nu, men väldigt mkt kollades med Vl tex betalningsanmärkningar, dock inte hennes yrke tror jag. Och enl kontraktet fick hästen inte slaktas- den hade ju livstidskarens.

Fast livstids karens innebär ju inte att den inte får avlivas, det innebär att den inte får användas som livsmedel
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men finns det kontakt på att hon inte fick avliva hästen? Att kroppen inte kunde gå som livsmedel är ju som sagt en helt annan historia som inte har med ev bedrägeri mot Pjok att göra.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

(Ridsport)
Åklagaren är säker. Den 26-åriga vd:n för Knorrevångens slakteri har lurat till sig hästar med löftet att de ska bli sällskapshästar till hennes egen häst men i stället har hästarna slaktats.

Läs mer...

Åklagaren har även tittat på slaktjournalerna och sett att samma häst blivit slaktad flera gånger. Därför misstänks slakteriet, som är landets största hästslakteri, för brott mot livsmedelslagen
Hur är det möjligt att använd samma pass flera ggr, kollar inte veternären sådana saker att signalementbeskrivningen stämmer??
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nej några såna bevis finns inte, Pjok har ju fått ett avlivningskvitto på Ametist, "handskrivet"...:angel:
Men åklagaren har bevis på bedrägeribiten anser han iallafall.

Ja väcka åtal kan man ju alltid göra o se vart det leder
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det är väl jag som är flertalet män här! Visa gärna ett enda inlägg där jag försvarat Knorrevången som ett reko ställe. Mina invändningar ligger på ett helt annat plan o tydligen utanför de plan där du rör dig.
PL

Jag har inte pekat ut någon speciell, men jag personligen tror att bakom flera namn här döljer sig män.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Visa ett enda inlägg som försvarat knorrevången som ett reko ställe o försök sedan göra troligt att den som skrivit det är en man så kan jag kanske tillskriva dig en procents trovärdighet istället för som nu en gaphals utan ngn som helst trovärdighet.
PL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 954
Senast: Nox
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 232
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp