Bukefalos 28 år!

Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte släppa det där med att han är handfast och bestämd....vad exakt menar han med det :confused:

Precis, där har du alltså utmärkt anledning att inleda en första kontakt istället för ett "Hej. Hur är läget?" :D
Ta en för gänget och leverera gärna svaret här, jag är också nyfiken på vad han menar ;)
 
@Petruska och @mandalaki Jag förstår inte ens hur ni lyckas undvika att tala relationer. Jag pratar relationer i princip nästan jämt. Allt är ju relationer.
Redan i min presentation berättar jag att jag inte är intresserad av att bo ihop eller skaffa egna barn, det är ju ramar för en eventuell relation. Hela den här tråden är ju bara relationer, de flesta andra på forumet också. Det är ju jättekonstigt att inte prata relationer, jag förstår inte ens hur man gör.
Så jag förstår inte hur ni menar.
 
Precis, där har du alltså utmärkt anledning att inleda en första kontakt istället för ett "Hej. Hur är läget?" :D
Ta en för gänget och leverera gärna svaret här, jag är också nyfiken på vad han menar ;)

Hahaha!!

Ja, @Voff ! Var snäll och "offra dig för konsten"!!
:rofl:
 
Jag har i alla fall varit på dejt. Supertrevlig snubbe. Väldigt lätt att prata med och vi var rörande överens om allt. På riktigt.
Noll kemi.

Imorgon blir det dejt med gulliga fikakillen igen.
Rekord för att vara mig - tre dejter med någon jag inte känner det minsta pirr för!
Fast han är väldigt trevlig och rolig.
 
Jag har i alla fall varit på dejt. Supertrevlig snubbe. Väldigt lätt att prata med och vi var rörande överens om allt. På riktigt.
Noll kemi.

Imorgon blir det dejt med gulliga fikakillen igen.
Rekord för att vara mig - tre dejter med någon jag inte känner det minsta pirr för!
Fast han är väldigt trevlig och rolig.

Heja dig Mona!
Jag kände ju noll kemi med Mr Nyskiten. Tyckte bara han var riktigt kul och bekväm att vara med men knullbarhet nolla.
Det ändrade sig lite på tredje dejten...men bara lite. Tog ytterligare ett par dejter innan jag kände att jag faktiskt var attraherad av honom. Totalt var det väl 10 dejter/helhelger på lite över två månader som krävdes innan jag själv fattade att jag faktiskt trillat dit. Och då tog det slut.....snopet!

@prallan , jag tror han fanns i Värmland någon stans. Hittar du honom lovar jag att skriva :up:
 
Jag får kanske ge det en chans, men han bor på fel sida om stan = skitjobbigt.
Och spelar WoW varje kväll... Vet inte om det är riktigt jag alltså.

Men, man vet aldrig. Det kan ju vara så att det är precis det här jag har letat efter hela livet. Jag vet bara inte om det än! :)
 
Vad är det man vet, menar du?

Jag undrar detta uppriktigt.

Att man är ihop!

(Vet du, då du skriver "undrar detta uppriktigt" vilket du gör ibland, så tror jag faktiskt bara att du vill "sätta dit" personen du skriver det till.Varför poängtera liksom, då ett frågetecken räcker...?)
 
Att man är ihop!

(Vet du, då du skriver "undrar detta uppriktigt" vilket du gör ibland, så tror jag faktiskt bara att du vill "sätta dit" personen du skriver det till.Varför poängtera liksom, då ett frågetecken räcker...?)
För att när jag - och andra- undrar saker ibland, tolkas det inte som frågor.

Vadå sätta dit? Jag fattar inte vad du menar med det överhuvudtaget.

Och jag är rätt nyfiken på vad det är man vet när man vet att man är ihop. Jag tycker inte alls att det är självklart vad den vetskapen innebär.
 
Och jag är rätt nyfiken på vad det är man vet när man vet att man är ihop. Jag tycker inte alls att det är självklart vad den vetskapen innebär.
För oss som är monogama nätdejtare är det nog rätt självklart vad överenskommelsen att 'vara ihop' innebär. Andra får väl tänka 'exklusivitet'.

Återigen, vid nätdejting är det viktigare än annars med ett sådant här statement, eftersom själva proceduren nätdejting oftare än annars betyder att man har många järn i elden, eller i klartext: håller kontakt och kanske även träffar flera samtidigt.
 
För att när jag - och andra- undrar saker ibland, tolkas det inte som frågor.

Vadå sätta dit? Jag fattar inte vad du menar med det överhuvudtaget.

Och jag är rätt nyfiken på vad det är man vet när man vet att man är ihop. Jag tycker inte alls att det är självklart vad den vetskapen innebär.

Tyvärr tänker jag inte sätta energi på att förklara. Jag (och många andra) vet vad jag menar - och det räcker för mig.
 
För att när jag - och andra- undrar saker ibland, tolkas det inte som frågor.

Vadå sätta dit? Jag fattar inte vad du menar med det överhuvudtaget.

Och jag är rätt nyfiken på vad det är man vet när man vet att man är ihop. Jag tycker inte alls att det är självklart vad den vetskapen innebär.

Om jag blandar mig mig i er diskussion så för mig innebär att vara ihop att man inte fortsätter leta efter andra på dejtingsidan. Att båda har bestämt att nu ska vi satsa på detta förhållandet och ser vad det leder någonstans.

Som Jeffery skriver tror jag också det är extra viktigt med tydlighet vid nätdejting. Så att uttryckligen säga att man är ihop tror jag kan vara en bra ide så att båda tycker samma sak.
 
För oss som är monogama nätdejtare är det nog rätt självklart vad överenskommelsen att 'vara ihop' innebär. Andra får väl tänka 'exklusivitet'.

Återigen, vid nätdejting är det viktigare än annars med ett sådant här statement, eftersom själva proceduren nätdejting oftare än annars betyder att man har många järn i elden, eller i klartext: håller kontakt och kanske även träffar flera samtidigt.

Och omedelbart ställa följdfrågan: exklusivitet med avseende på vad? :D :p Lite som ett av tal om ägande, typ? Sedan du och x har avtalat att ni är ihop, har du också ett slags makt att påverka vad x gör och inte gör? Och omvänt.

Nu var väl Tott en av de/er som ser det här med att säga att man är ihop som en viktig och begriplig sak, och vad jag minns är Totts nuvarande inte resultatet av nätdejting, så det verkar inte direkt ha med saken att göra. Här handlar det väl ändå om relationer där man faktiskt träffas, tänker jag mig.
 
Och omedelbart ställa följdfrågan: exklusivitet med avseende på vad? :D :p Lite som ett av tal om ägande, typ? Sedan du och x har avtalat att ni är ihop, har du också ett slags makt att påverka vad x gör och inte gör? Och omvänt.

Nu var väl Tott en av de/er som ser det här med att säga att man är ihop som en viktig och begriplig sak, och vad jag minns är Totts nuvarande inte resultatet av nätdejting, så det verkar inte direkt ha med saken att göra. Här handlar det väl ändå om relationer där man faktiskt träffas, tänker jag mig.

Avtal om ägande????
Makt?
Jösses. Gud vilka sorgliga erfarenheter man måste ha i bagaget för att tro detta :(
 
Och omedelbart ställa följdfrågan: exklusivitet med avseende på vad? :D :p Lite som ett av tal om ägande, typ? Sedan du och x har avtalat att ni är ihop, har du också ett slags makt att påverka vad x gör och inte gör? Och omvänt.

Nu var väl Tott en av de/er som ser det här med att säga att man är ihop som en viktig och begriplig sak, och vad jag minns är Totts nuvarande inte resultatet av nätdejting, så det verkar inte direkt ha med saken att göra. Här handlar det väl ändå om relationer där man faktiskt träffas, tänker jag mig.

Eh?
exklusivitet innebär antagligen att man inte träffar flera?
så om du har ett förhållande så innbär det samtidigt ägande och makt? Bara för att man har ett förhållande med någon och inte vill att den personen dejtar andra samtidigt så handlar det väl inte om ägande och makt?

Dina kommentare känns så sorgliga...eller så vill du bara retas med oss
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
544
Senast: corzette
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 180
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 640
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 073
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp