Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu var väl Tott en av de/er som ser det här med att säga att man är ihop som en viktig och begriplig sak, och vad jag minns är Totts nuvarande inte resultatet av nätdejting, så det verkar inte direkt ha med saken att göra. Här handlar det väl ändå om relationer där man faktiskt träffas, tänker jag mig.

Hjälp, säger jag! Håller med @Voff och undrar uppriktigt (nä, skojade bara ;)) vad du har för hemska erfarenheter i bagaget.

Du har rätt @Petruska, jag träffade 52:an på krogen, men båda han och jag nätdejtade också...men ingen av oss gör det mera.
 
Och vill man inte vara det, eller enbart det, kan det ju vara bra att föra en dialog om saken.
Det bästa i ett förhållande är ju om man befinner sig i det på lika villkor så att säga.

Tycker inte du också det, @Petruska ?

Ja och det gäller ju egentligen för alla förhållanden.
Egentligen vid närmare eftertanken kan jag tycka att nätdejting är bättre på ett sätt. för då får man chansen att fråga vad den andra personen söker. Det har ofta kommit upp antingen i mail eller när man träffas att personen frågar mig om jag är ute efter ett förhållande, eller bara tillfälligt sex eller annat.
Däremot när jag har börjat träffa någon efter att ha setts i annat sammanhang har man inte alltid pratat om vad man söker. Då har vi bara "börjat hänga" och så får man se vad som blir. Men egentligen kan jag nog tycka att jag gillar att man tex vid nätdejting kan säga direkt vad man söker.
 
I en tråd jag var med i för nått år sen och delade med mig om den otrohet jag blev utsatt för ifrågasatte faktiskt @Petruska om jag verkrkligen hade blivit bedragen för mannen kunde ju uppfattat förhållandet som öppet :D

Ja herre....hur man än vänder och vrider på sig så gör man fel.

Jag får säga att jag avundas dessa fantastisk förhållande en del verkar ha där att är perfekt bara genom tyst tankeöverföring och där man kan lägga tiden på att bara prata om roliga saker.
 
Vet inte om det är nån underlägsen läggning jag har men jag har blivit jätteglad vid ett par förållanden där killen lyft frågan om en exlusiv tvåsamhet efter en tids kuckilurande.

För att inte tala på när exet frågade om jag ville förlova mig!!!

Kanske skulle jag känt mig kränkt? Ägd? Förminskad som individ på nått vis :confused:
 
Vet inte om det är nån underlägsen läggning jag har men jag har blivit jätteglad vid ett par förållanden där killen lyft frågan om en exlusiv tvåsamhet efter en tids kuckilurande.

För att inte tala på när exet frågade om jag ville förlova mig!!!

Kanske skulle jag känt mig kränkt? Ägd? Förminskad som individ på nått vis :confused:

Isåfall har jag också en underlägsen läggning :p
Jag tycker att det är väldigt skönt när man dejtat ett tag och faktiskt uttalar orden ihop eller tillsammans, för mig blir det en trygghet på något sätt. För fram tills dess har man egentligen ibgen skyldighet att bara träffa varandra. Jag vet ju att om jag dejtar någon med hopp om ett seriöst förhållande så träffar jag ingen annan, men alla fungerar ju olika.
 
Förövrigt så tror jag att jag eventuellt har någon form av dejt imorgon.
Träffade en karl på dans för några veckor sedan och han letade dagen efter upp mig på Facebook, sedan dess har vi skrivit varenda dag och träffats ute på dans en gång.
Jag tycker väl att det varit lite flirtande, men jag är inte säker.. iallafall så bjöd han hem mig till sig imorgon :eek:
 
Eh?
exklusivitet innebär antagligen att man inte träffar flera?
så om du har ett förhållande så innbär det samtidigt ägande och makt? Bara för att man har ett förhållande med någon och inte vill att den personen dejtar andra samtidigt så handlar det väl inte om ägande och makt?

Dina kommentare känns så sorgliga...eller så vill du bara retas med oss

Om förhållandet är uppbyggt eller definierat eller vad man nu vill kalla det kring att den ena parten kan (får) begränsa den andra, så handlar det väl om ett slags makt eller ägande. Vad annars? Även om det är ömsesidigt som i "vi begränsar varandra".

"Inte träffar flera", tex, kan ju betyda lite av varje. Självklart är ju att det inte ska tolkas bokstavligt - att inte alls träffa andra människor går ju inte att förena med ett normalt liv. Så tolkningsutrymmet är ju nästan obegränsat.

Att inte vilja att den andra träffar andra - vad betyder det då? Man ser ju ofta på buke tex diskussioner om huruvida det är okej att ens partner träffar sitt ex eller inte, och hur partner träffar sitt ex. Varför skulle man tex vilja eller inte vilja något för partners räkning på den punkten, och varför är det viktigt att förmedla den viljan till partner?

Gissningarna om mina förhållanden i livet, liknar inte alls hur mitt liv ser ut, så på den punkten kan du vara helt lugn. Jag har ett extremt fridsamt och trivsamt liv i hemmet och i förhållandet. :)
 
...och ofta(st) i ett normalt förhållande vill ju ingendera dejta andra (eller att den andra dejtar andra).

Tja. Det förutsätter ju en massa saker om normalitet. Kanske är det just de sakerna jag funderar över.

Man skulle ju tex kunna umgås på ett mycket likartat vis, men inte kalla det dejting. Kommer det i ett annat ljus då, tex?
 
Om förhållandet är uppbyggt eller definierat eller vad man nu vill kalla det kring att den ena parten kan (får) begränsa den andra, så handlar det väl om ett slags makt eller ägande. Vad annars? Även om det är ömsesidigt som i "vi begränsar varandra".

"Inte träffar flera", tex, kan ju betyda lite av varje. Självklart är ju att det inte ska tolkas bokstavligt - att inte alls träffa andra människor går ju inte att förena med ett normalt liv. Så tolkningsutrymmet är ju nästan obegränsat.

Att inte vilja att den andra träffar andra - vad betyder det då? Man ser ju ofta på buke tex diskussioner om huruvida det är okej att ens partner träffar sitt ex eller inte, och hur partner träffar sitt ex. Varför skulle man tex vilja eller inte vilja något för partners räkning på den punkten, och varför är det viktigt att förmedla den viljan till partner?

Gissningarna om mina förhållanden i livet, liknar inte alls hur mitt liv ser ut, så på den punkten kan du vara helt lugn. Jag har ett extremt fridsamt och trivsamt liv i hemmet och i förhållandet. :)

Mycket av dina gissninar och antanganden om nätdejtandet liknar inte heller alls hur det ser ut eller upplevs i verkligheten...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
528
Senast: corzette
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 789
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 525
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp